Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Αναμένεται η συνέχεια του… σήριαλ των σχολικών δρομολογίων

Αναμένεται η συνέχεια του… σήριαλ των σχολικών δρομολογίων

0
metafora mathites2

Τυπικό κώλυμα εμποδίζει την καταβολή οφειλών στο ΚΤΕΛ, παρόλο που έχουν πιστωθεί τα χρήματα

 

Συνάντηση ΔΣ με Καραλίδη. Δέχθηκαν απομείωση κατά 50.000 ευρώ από το ποσό της σύμβασης. Αναμονή για τη στάση που θα κρατήσουν. Πληρώθηκαν μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013 τα ταξί

 
Ελένη Διαφωνίδου
 
Για άλλη μια χρονιά η σχολική χρονιά για τους μετόχους του ΚΤΕΛ Ξάνθης ξεκινά με εκνευρισμό και αγωνία. Μετά τη μείωση κατά 21% στο ποσό της σύμβασης για τη μεταφορά των μαθητών, τα μέλη του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα νέο κώλυμα που εμποδίζει την αποπληρωμή μέρους της οφειλής προς αυτούς, αν και τα χρήματα έχουν φτάσει στην Περιφέρεια.
Ακόμη, βέβαιο είναι ότι για ακόμη μια χρονιά θα καθυστερήσει ο διαγωνισμός για τις σχολικές μεταφορές στις περιφέρειες της χώρας. Ωστόσο, στις 27 Αυγούστου αναμένεται να ψηφισθεί από τη Βουλή η τροπολογία που αφορά τη μεταφορά των μαθητών των δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες. Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών, έχει ήδη υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς και βρίσκεται από τις 14 Αυγούστου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την ειδική έκθεση. Ουσιαστικά, αυτό που έχει σημασία είναι να δοθεί η παράταση της σύμβασης και να ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού από τον Οκτώβρη.
 
Ήρθαν τα χρήματα από τον Απρίλιο, αλλά δεν τους δίνουν
Σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει για το ΚΤΕΛ, πρόσφατα μέλη του ΔΣ συναντήθηκαν με τον αντιπεριφερειάρχη Φώτη Καραλίδη, προκειμένου να δοθεί μία λύση στο θέμα. Όπως μας εξήγησε ο κ. Θέμης Γεωργιάδης, πρόεδρος της εταιρίας «Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης ΑΕ», στο σχέδιο των δρομολογίων της υπηρεσίας υπάρχουν σημεία με τα οποία δε συμφωνούν οι υπηρεσίες του υπουργείου, που ζητούν μείωση του συνολικού ποσού που οφείλεται να καταβληθεί στο ΚΤΕΛ με βάση τη σύμβαση. Η Π.Ε. Ξάνθης τους ζητούσε μείωση 70.000 ευρώ, το ΚΤΕΛ δεν ήθελε ούτε να ακούσει, αλλά τελικά συμφώνησαν να μειωθεί το ποσό των εισπραττόμενων κατά 50.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι η συνολική οφειλή προς το ΚΤΕΛ Ξάνθης είναι περίπου 1,4 εκ. ευρώ. Από αυτά η πρώτη δόση 130.000 περίπου έφτασε τον Απρίλιο και η δεύτερη 450.000 ευρώ τον Ιούλιο.
 
Εκνευρισμός από τα μέλη του ΚΤΕΛ για τις δυσκολίες που συναντούν και πάλι
Αφού επετεύχθη η συμφωνία αναμένεται τα χρήματα από τις δύο πρώτες δόσεις που αντιστοιχούν στους πρώτους μήνες της προηγούμενης σχολικής χρονιάς να αποπληρωθούν άμεσα. Όπως πάντως, μας περιέγραψε ο κ. Γεωργιάδης, είναι εξαγριωμένοι και αρκετοί έχουν δηλώσει ότι δεν ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τα σχολικά δρομολόγια. «Με ποια εμπιστοσύνη να συνεχίσουν; Έχουν κόψει όλα τα πιστωτικά τιμολόγια και τώρα τους ήρθαν τα εκκαθαριστικά και δεν ξέρουν τι να κάνουν. 68 λεωφορεία κάθε μέρα για 3.200 μαθητές. Από αυτά τα 20 είναι τουριστικά, ναυλωμένα προς 180 ευρώ την ημέρα. Και αυτοί περιμένουν να πληρωθούν», ανέφερε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, εξηγώντας ότι ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει τη στάση θα κρατήσουν κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
 
Εξισορρόπηση του ύψους της αποζημίωσης με την Αθήνα ζήτησαν οι οδηγοί ταξί
Από την πλευρά τους, μικρότερα προβλήματα συναντούν οι οδηγοί ταξί που συμμετέχουν στη διαδικασία των σχολικών δρομολογίων. Όπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος του σωματείου κ. Βασίλης Γεωργιάδης, τα ταξί πληρώθηκαν για Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο του 2012 και πήραν μία προκαταβολή για τον Ιανουάριο. Επομένως, τώρα απλά περιμένουν την επόμενη δόση. Για τους οδηγούς ταξί ωστόσο, μείζον ζήτημα που αφορά όλα τα σωματεία της περιφέρειας είναι να υλοποιήσει τη δέσμευσή του ο υπουργός Εσωτερικών κ. Μιχελάκης και να εξισορροπήσει τις αποζημιώσεις σε κέντρο και επαρχία. «Πρέπει αυτό να διορθωθεί και ενδεχομένως να γίνει και με την ψήφιση της τροπολογίας. Η αποζημίωση της περιφέρειας είναι πολύ πιο χαμηλή από την Αθήνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η Αθήνα έχει συντελεστή βατότητας 1,3 και η ορεινή Ξάνθη 1, δηλαδή θεωρείται πιο δύσβατη!», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας: Η νέα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης

Εξαιρέσεις για τη χρήση της μάσκας σε κομμωτήρια καθώς και για άτομα που δεν ενδείκνυται γ…