Ιδιαίτερη προσοχή επιδέχεται η συμπλήρωση του μηχανογραφικού, καθώς ελλοχεύουν πολλές παγίδες
Την αναγκαιότητα συνεργασίας μαθητών και καθηγητών κατά την συμπλήρωση του τονίζει ο κ. Ηρακλής Ζωγράφος
Την Κυριακή 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά από το Σύλλογο Φροντιστών Θράκης ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού «Επιλέγω Σπουδές και Επάγγελμα». Η ημερίδα απευθυνόταν σε μαθητές Λυκείου, υποψηφίους Πανελληνίων, γονείς και εκπαιδευτικούς, με σκοπό να τους ενημερώσει για τις παγίδες που ελλοχεύουν στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού, προκειμένου να επιτευχθεί η σωστή συμπλήρωση του αλλά και να τους συμβουλεύσουν σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας της εταιρείας Employ κ. Κότιος Κωνσταντίνος, υποψήφιος Διδάκτορας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συγγραφέας της σειράς βιβλίων ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΠΟΥΔΕΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ συζήτησε με τους γονείς και τους μαθητές για το ποιά επαγγέλματα απορροφούνται, ποιά έχουν ζήτηση, ποιές σχολές μπορούν να έχουν προοπτικές, ποιές σχολές έχουν ενδιαφέροντα μεταπτυχιακά, ποιές σχολές αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο «κόκκινο» (είναι κορεσμένες επαγγελματικά) αλλά και ποιές σχολές μπορούν να οδηγήσουν σε περαιτέρω αναβάθμιση των σπουδών τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό.
Μεγάλη και φέτος η προσέλευση του κόσμου
Πάνω από 300 άτομα παρευρέθηκαν στην ημερίδα, η οποία είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, εν όψει της έναρξης συμπλήρωσης μηχανογραφικών που θα ξεκινήσει την Πέμπτη. «Το ενδιαφέρον και το ελπιδοφόρο ήταν ότι είχαμε πάρα πολλούς γονείς, δεν ήταν δηλαδή οι μαθητές μόνοι τους» δηλώνει ο κ. Ηρακλής Ζωγράφος, Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου και Δημοτικός Σύμβουλος και συμπληρώνει «από την στιγμή που βλέπουμε τόσο μεγάλη όρεξη δεν θα σταματήσει ποτέ η παροχή της ημερίδας αυτής».
Οι σχολές που έχουν περισσότερο ζήτηση
Σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο, η ζήτηση των σχολών εξαρτάται από την κατεύθυνση στην οποία ανήκει ο κάθε μαθητής. Εδώ και χρόνια υπάρχει μια προτίμηση των μαθητών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης προς τις σχολές της Νομικής, της Ψυχολογίας και δευτερευόντως στις Φιλοσοφικές σχολές γενικότερα. Από την άλλη οι μαθητές τις Τεχνολογικής δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα Πολυτεχνία και τις Σχολές Πληροφορικής. «Είναι οι λεγόμενες παραδοσιακές σχολές. Τώρα αν αυτές, οι παραδοσιακές σχολές οδηγούν και σε επαγγελματική αποκατάσταση, είναι μια άλλη κουβέντα» αναφέρει ο ίδιος.
Η φετινή δυσκολία στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού
Εδώ και μερικούς μήνες λειτουργεί, το σχέδιο «Αθηνά», ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του Ακαδημαϊκού Χάρτη, στα πλαίσια του οποίου έχουν συγχωνευτεί και μετονομαστεί πάρα πολλές σχολές, ενώ έχουν κλείσει κάποιες άλλες λόγω της χαμηλής ζήτησης τους. Το παραπάνω γεγονός δημιουργεί μια πρόσθετη δυσκολία στα παιδιά στο να αναγνωρίσουν τις σχολές αλλά και να καταλάβουν ποιες είναι αυτές που έχουν αλλάξει όνομα και αντικείμενο. Ο κ. Ζωγράφος υποστηρίζει ότι η συμπλήρωση του φετινού μηχανογραφικού είναι μια πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση καθώς ο μαθητής «άλλα είχε συνηθίσει να διαβάζει μέχρι τώρα άλλα θα δει σε μια δυο μέρες που θα ανοίξει το μηχανογραφικό» και συμπληρώνει «γι’ αυτό και εμείς προσπαθήσαμε και με την ημερίδα και με την καθημερινή μας δουλειά μέσα στα φροντιστήρια, δίπλα στο μαθητή, να μπορέσουμε να τον βοηθήσουμε να το συμπληρώσει σωστά».
Τι πρέπει να προσέξουν οι μαθητές κατά την συμπλήρωση
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, οι βαθμολογίες αναμένεται να βγουν την Πέμπτη 20 Ιουνίου και σε πολύ λίγες περιοχές της χώρας την Παρασκευή 21. «Όσοι δεν μπόρεσαν να έρθουν στην ημερίδα το πρώτο πράγμα που τους προτείνω είναι να επισκεφθούν τα φροντιστήρια τους, να μιλήσουν με τους καθηγητές τους για τα μόρια που έχουν και για τις σχολές, με το που θα βγουν οι βαθμοί, και να μην κάνουν το μηχανογραφικό μόνοι τους» τονίζει ο κ Ζωγράφος και υπογραμμίζει «όλα τα φροντιστήρια της πόλης είμαστε εξειδικευμένοι στο να δίνουμε τέτοιου είδους συμβουλές, γιατί πέρα από το ότι έγινε η ημερίδα για τα παιδιά, έχουν γίνει αρκετές ημερίδες σε όλη την Ελλάδα για τους καθηγητές και για τους φροντιστές. Δηλαδή, και εμείς οι ίδιοι έχουμε καθίσει στα θρανία και έχουμε δουλέψει και εμείς το νέο μηχανογραφικό και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να το συμπληρώσουμε, άρα είμαστε απολύτως έτοιμοι, μπορώ να μιλήσω σχεδόν για όλα τα φροντιστήρια της πόλης, είμαστε απολύτως εξειδικευμένοι με το τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσουμε. Τα παιδιά, πρέπει να μας βρουν να τους δείξουμε».
Τέλος ο κ. Ζωγράφος αναφέρεται στο μεγάλο πλεονέκτημα του οργανωμένου φροντιστηρίου, το οποίο «πέρα από το ότι μπορεί να παρέχει σπουδές οργανωμένες, μπορεί να συμβουλεύει τον μαθητή, κάτι που δεν υπάρχει αυτό στα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Δεν υπάρχει αυτού του είδους η οργάνωση και η συμβουλή, η ακριβείς και γρήγορη πληροφόρηση σε οποιονδήποτε άλλο φορέα πέρα από το νόμιμο φροντιστήριο».
Γ.Τ.