Μεγάλη ζήτηση έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα μεγάλα σούπερ μάρκετ που είναι πιο φτηνά
Οι Έλληνες ξόδεψαν το 2012 περίπου 1 δισ. ευρώ λιγότερα για την αγορά τροφίμων και άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Μπορεί η …φτήνια να τρώει τον παρά όμως όταν η ανεργία, η συρρίκνωση μισθών και συντάξεων και η επιβολή εξοντωτικών φόρων …δεν αστειεύονται η στροφή στα φτηνά προϊόντα ακόμη και εις βάρος της ποιότητας αποτελεί καθημερινή αναγκαιότητα και επιλογή χιλιάδων καταναλωτών. Μια τάση που έχει κάνει την εμφάνισή της… άμα τη εμφανίσει της κρίσης και στην Ξάνθη όπως καταγράφεται στα στοιχεία του ΙΝΚΑ Ξάνθης.
Αγοράζουν τα «φθηνά» προϊόντα
Όπως μας πληροφορεί η κα Μαρία Μπούκουρα, πρόεδρος του τοπικού ΙΝΚΑ οι καταναλωτές ψάχνουν να βρουν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα ακόμη και από αυτά που διαθέτουν για την αγορά τροφίμων. Έτσι στρέφονται στα φτηνά προϊόντα ελληνικά ή ξένα. Αποκαλυπτικά είναι εξάλλου τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να επιλέγουν φθηνότερο καλάθι αγορών, στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παρέχονται από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, οι περισσότεροι περιόρισαν τόσο τις ποσότητες που αγοράζουν ενώ το 2012 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειώθηκαν σε ποσοστό που προσεγγίζει το 7%, σε σχέση με το 2011. Δηλαδή οι Έλληνες ξόδεψαν το 2012 περίπου 1 δισ. ευρώ λιγότερα για την αγορά τροφίμων και άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. Το σύνολο των καταναλωτών στράφηκε στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι κατά μέσο όρο 45% φθηνότερα σε σχέση με τα «επώνυμα». Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, τα ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. Τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση φαίνονται να προσφέρουν τα προϊόντα στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας φθάνοντας το 50%. Παρόλα αυτά, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρό και έφτασε το 2012 το 16% σε αξία των συνολικών αγορών, όταν με βάση τα στοιχεία της IRI, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 37% το 2012.