Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Διάκριση για το 1ο Λύκειο Ξάνθης

Διάκριση για το 1ο Λύκειο Ξάνθης

0
robotiki
Κατέκτησαν την 2η και την 3η θέση σε μαθητικό διαγωνισμό ρομποτικής
 
Το Σάββατο 22 Ιουνίου, στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικήςστην Αθήνα, θα διεκδικήσουν το εισιτήριο για την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2013, που θα φιλοξενηθεί φέτος στην Τζακάρτα της Ινδονησίας
 
Αναμφισβήτητα το 1ο Λύκειο Ξάνθης δεν ανήκει στην μερίδα εκείνη των δημόσιων σχολείων που καθηγητές και μαθητές μετρούν τα δευτερόλεπτα να σχολάσουν. Το μεράκι και το ενδιαφέρον τους προβάλλεται μέσα από την πληθώρα δραστηριοτήτων που πραγματοποιούν. Ένας ευχάριστος λόγος που μας ώθησε να τους επισκεφθούμε αυτή τη φορά ήταν η κατάκτηση της 2ης και της 3ης θέσης των ομάδων του λυκείου στον περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 16 Ιουνίου.
 
Το έναυσμα για την ενασχόληση με την ρομποτική
Μιλώντας με τον κ. Μπαλαφούτη Αθανάσιο, καθηγητή πληροφορικής και υπεύθυνο των 2 ομάδων του σχολείου, ενημερωθήκαμε ότι όλα ξεκίνησαν κοντά στα Χριστούγεννα, όταν τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το ΤΕΙ Καβάλας, το οποίο δραστηριοποιείται στον κλάδο της ρομποτικής. Το ενδιαφέρον που σημειώθηκε από την πλευρά των μαθητών ήταν μεγάλο με αποτέλεσμα το σχολείο να αποφασίσει να ενθαρρύνει τους μαθητές στην καινοτόμο αυτή εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Το κώλυμα βέβαια ήταν το κόστος. «Τα βάλαμε κάτω, είδαμε ότι το κόστος ήταν μεγάλο και δυσκολευτήκαμε λόγο των συνθηκών και πιστεύαμε ότι δεν θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε» δήλωσε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Γκαγκώνη, και συμπληρώνει «βγαίνοντας στην αγορά πολλοί επιχειρηματίες αγκάλιασαν την προσπάθεια μας με αποτέλεσμα να καταφέρουμε να αγοράσουμε τα δύο ρομπότ. Για το λόγο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τους επιχειρηματίες: Δημητρακάκη Κ., Ζωγράφο Η., Φουρλακίδη Ν., Κουτσομιχάλη Ν., Κηπουρού Ε., ΑΦΟΙ Πανταζίδη, το ΚΤΕΛ Ξάνθης και την εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, που το προβάλλει».
 
Τι είναι η Εκπαιδευτική Ρομποτική;
Σύμφωνα με τον κ. Μπαλαφούτη «η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού -ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές- ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν, να προγραμματίσουν και να επιβεβαιώσουν άμεσα τα αποτελέσματα τους ενώ παράλληλα έχουν δουλέψει συλλογικά έχοντας ο καθένας τον ρόλο του μέσα στην ομάδα».
 
Η συμμετοχή των παιδιών
Μετά την ενημέρωση από το ΤΕΙ 15 περίπου μαθητές θέλησαν να εμβαθύνουν στο θέμα, οι οποίοι για κάποιος λόγους, διαφορετικούς για τον καθένα σταμάτησαν να έρχονται. «Ο κ. Μπαλαφούτης μάζεψε μαζί του μαθητές με ενδιαφέροντα αρκετά διαφορετικά από τους υπόλοιπους και μάλιστα στην αρχή είχε μια πολύ μεγάλη συμμετοχή και όλοι αυτοί ξεκαθάρισαν και έγιναν 2 ομάδες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό» δηλώνει ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Παπαθανασίου Γεώργιος.
«Τα παιδιά κάθε Σάββατο για δυο ώρες περίπου ερχόταν στο σχολείο και κάνανε προπονήσεις, για να μάθουν το ρομπότ. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με το θέμα του διαγωνισμού, το οποίο είναι παγκοσμίως κοινό για τους μαθητές του Λυκείου. Υπάρχει μια πίστα που είναι ένα νησί και έχει πάνω αυγά ενός δράκου της Ινδονησίας. Τα κόκκινα είναι του δράκου, τα μπλε είναι ενός άλλου είδους αυγά και πρέπει το ρομπότ να μαζέψει μόνο τα κόκκινα. Το ρομπότ που είδατε επάνω δεν συναρμολογήθηκε με κάποιο σχέδιο, δεν πήραμε κάποιο βιβλίο με βήμα προς βήμα πως να το φτιάξουμε. Η κατασκευή ήταν έμπνευση όλης της ομάδας, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας, ο καθένας πρότεινε πώς να το κάνουμε και βγήκε ένα μοντέλο το οποίο τα παιδιά αφού κατασκεύασαν το πρωτότυπο στην συνέχεια το αποσυναρμολόγησαν πάρα πολλές φορές και το ξανασυναρμολόγησαν για να το μάθουν απ’ έξω».
 
Οι ομάδες κατέκτησαν την 2η και την 3η θέση
Μετά από μια σκληρή αναμέτρηση οι «Democritus Descendants» (Δημήτρης Βαθρακάς, Ραφαήλ Δαλακούρας και Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης) ισοβάθμησαν στην 1η θέση με την ομάδα του Pinewood American International School της Θεσσαλονίκης μαζεύοντας 100 πόντους, αλλά τελικώς η ομάδα κατέληξε στην 2η, καθώς ολοκλήρωσε την αποστολή της σε 33 δευτερόλεπτα (μόλις ένα περισσότερο από την αντίπαλο ομάδα)! Οι «RoboSpecialists» (Βασίλης Κόκκινος και Γιώργος Κουμαραμπής) κατέλαβαν την 3η θέση μαζεύοντας 90 πόντους.
Οι ομάδες του σχολείου θα αγωνιστούν το επόμενο Σάββατο 22 Ιουνίου στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα διεξαχθεί στην Αθήνα, με σκοπό να διεκδικήσουν το εισιτήριο για την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2013, που θα φιλοξενηθεί φέτος στην Τζακάρτα της Ινδονησίας.
 
Η ρομποτική εξέπληξε ευχάριστα τα παιδιά
Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα με την ρομποτική και ανυπομονούν για τον τελικό του Σαββάτου. Όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης, μέλος των «Democritus Descendants», «Η ρομποτική με βοήθησε να κατανοήσω ακόμα περισσότερο τον προγραμματισμό. Είναι ακόμα καλύτερο από αυτό που πίστευα ότι είναι η ρομποτική. Είναι ωραίο να νιώθεις το άγχος για το αν θα νικήσεις ή όχι, ελπίζομαι να πάμε καλά». Ο Γιώργος Κουμαραμπής, μέλος των «RoboSpecialists» υποστηρίζει ότι δεν αγχώνεται για τον διαγωνισμό καθώς δεν έχει κάτι να χάσει και συμπληρώνει ότι ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία η διαδρομή του μέχρι εδώ και ελπίζει και αυτός να τα πάει καλά η ομάδα του στον τελικό. Τέλος, ο Ραφαήλ Δαλακούρας («Democritus Descendants») ισχυρίζεται ότι αν και είχε μια ιδέα από προγραμματισμό συνάντησε μια δυσκολία καθώς ξεκίνησαν από το μηδέν, η οποία ξεπεράστηκε με την βοήθεια του καθηγητή η ομάδα του κατάλαβε το σχέδιο και έμαθε το πρόγραμμα.
Γ.Τ.
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΔΠΔ: Ένταλμα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ για εγκλήματα πολέμου

Η κατηγορία που απαγγέλθηκε κατά των δύο Ισραηλινών ηγετών αφορά τη δημιουργία συνθηκών λι…