Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Ακολουθώντας τα χνάρια της αρχιτεκτονικής των Ρωμιών της Πόλης

Ακολουθώντας τα χνάρια της αρχιτεκτονικής των Ρωμιών της Πόλης

0
romioi_arxitektones1-empros

Πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη η σχετική έκθεση φωτογραφίας του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινούπολης, σε συνεργασία με το ΤΕΕ Θράκης    

Πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013 στην Ξάνθη, στην Δημοτική Πινακοθήκη «Χρήστος Παυλίδης», τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας ««Οι Ρωμιοί Αρχιτέκτονες της Πόλης στην περίοδο του Εκδυτικισμού», που διοργάνωσε το Περιφερειακό Τμήμα Θράκης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινούπολης και λειτούργησε έως και την Κυριακή.
Την εκδήλωση, όπου παρευρέθηκαν μέλη του τεχνικού κόσμου της Θράκης αλλά και φιλοθεάμον κοινό, εγκαινίασε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης κ. Παντελεήμων ο οποίος αναφέρθηκε με λόγια αγάπης στους Έλληνες της ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη και στο σπουδαίο έργο τους που παρουσιάζεται στην έκθεση.
Η έκθεση «Ρωμιοί αρχιτέκτονες της Πόλης στην περίοδο του εκδυτικισμού» είναι μία συλλογική προσπάθεια που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2008 και είχε στόχο να αναδείξει το αποτύπωμα που άφησε η ελληνορθόδοξη κοινότητα στο δομημένο περιβάλλον της Πόλης από τα μέσα του 19ου αιώνα, εστιάζοντας στο έργο των Ρωμιών αρχιτεκτόνων και καλφάδων που κάνει αισθητή την παρουσία του στη σημερινή Κωνσταντινούπολη και καταδεικνύει το μέγεθος και την αξία του. Η έκθεση οργανώθηκε με αφορμή τις πρωτοβουλίες του Οργανισμού Κωνσταντινούπολη 2010 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης στην προσπάθεια να μάθουν οι Έλληνες που κατοικούν στην Πόλη, αλλά και οι υπόλοιποι κάτοικοι, το παρελθόν της μέσα από το ξετύλιγμα της ιστορίας, μέσα από τις προσόψεις, τα σχέδια, τις μελέτες των κτιρίων, τις βιογραφίες των ανθρώπων που τα οραματίστηκαν, τα σχεδίασαν και τα υλοποίησαν. Η επιτροπή που δημιουργήθηκε από αξιόλογους ανθρώπους με γνώση του αντικειμένου που εργάστηκαν συλλογικά σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Αποφοίτων Ζωγραφείου, που υπήρξε ο φορέας υλοποίησης όλου του έργου και τον συνολικό συντονισμό ανέλαβε η κ. Μαρίνα Δρυμαλίτου, Πολιτική Επιστήμων.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ-Θράκης κ. Νικόλαος Παπαθανασίου , μεταξύ ευχαριστιών και άλλων δηλώσεων, τόνισε: «η συνύπαρξη χριστιανικού και μουσουλμανικού πληθυσμού στην Θράκη και η λειτουργία στην Ξάνθη Αρχιτεκτονικής Σχολής, στοιχειοθέτησαν την επιτακτική ανάγκη παρουσίασης της έκθεσης και στην περιοχή μας».
Η Συντονίστρια Προγραμμάτων στο Σύνδεσμο Υποστήριξης Ρωμαίικων Κοινοτικών Ιδρυμάτων κ. Μαρίνα Δρυμαλίτου, σημείωσε: «η έκθεση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τις εκδηλώσεις για την Κωνσταντινούπολη-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2010 όπου θέλαμε ως ελληνική κοινότητα να συμβάλουμε με κάποιο τρόπο. Σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μία έκθεση για την αρχιτεκτονική και τη συμβολή των Ελλήνων αρχιτεκτόνων στην Πόλη όπου τα κτίρια αυτά αφήνουν επιβλητικά τα χνάρια τους. Είναι κάτι ορατό και στους επισκέπτες αλλά και στους κατοίκους και ιδιαίτερα στους νέους κατοίκους οι οποίοι δεν γνωρίζουν την ιστορία αυτής της πόλης που αριθμεί σήμερα πάνω από 20 εκατομμύρια. Πέραν λοιπόν ότι με τον τρόπο αυτό αναδεικνύεται η κληρονομιά και ο πολιτισμός της ελληνικής κοινότητας θεωρήσαμε ότι η έκθεση αυτή έχει και κάποιον «εκπαιδευτικό» χαρακτήρα».
Ακόμη, το μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της Έκθεσης, Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Εκπαιδευτικός στο Ζάππειο Λύκειο της Κωνσταντινούπολης και Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης Ρίκα Παντελάρα,επεσήμανε, μεταξύ άλλων: «τα κτίρια που παρουσιάζουμε είναι διασκορπισμένα στην Πόλη αλλά τα περισσότερα από αυτά είναι στο Πέρα, στη Λεωφόρο Ιστικλάλ ακριβώς στο κέντρο της Πόλης, αλλά υπάρχουν και στα Πριγκηπόννησα, μεταξύ των οποίων φιλανθρωπικά και κοινοτικά ιδρύματα, εκπαιδευτήρια, εκκλησίες, πολυκατοικίες και ιδιωτικές κατοικίες».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η σύγκρουση της ταυτότητας στο «Αόρατος Άνθρωπος» του Ραλφ Έλλισον

Η καταπίεση του αφροαμερικανού ήρωα μπορεί να ερμηνευτεί ως μια αναπαράσταση των κοινωνικώ…