Οι ταινίες που βραβεύτηκαν από την Κινηματογραφική λέσχη της ΦΕΞ από 23 έως 27 Ιανουαρίου
Αφιερωμένο το φετινό φεστιβάλ στον «Πρίγκιπα» του ελληνικού κινηματογράφου, Κλέαρχο Κονιτσιώτη, με καταγωγή από την Ξάνθη
Η Κινηματογραφική Λέσχη της ΦΕΞ παρουσιάζει τις βραβευμένες ταινίες από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πάτρας – Διεθνές Πανόραμα Ανεξάρτητων Δημιουργών Φιλμ & Βίντεο.
Στο Φετινό πρόγραμμα 16 ελληνικές ταινίες δίνουν το στίγμα των νέων ανεξάρτητων δημιουργών της χώρας.
Το φεστιβάλ είναι αφιερωμένο σε μια προσωπικότητα του κινηματογράφου
που έχει καταγωγή τη Ξάνθη. Τον Κλέαρχο Κονιτσιώτη, τον «Πρίγκιπας του ελληνικού Κινηματογράφου». Ο Κλέαρχος Κονιτσιώτης ήταν ο πρώτος Ελληνας παραγωγός ταινιών με την αμερικανική έννοια του όρου (producer). Γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1926 Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους ήταν η Στουρνάρα 288. Ήταν παραγωγός ή συμπαραγωγός σε 32 ταινίες. Κέρδισε πολλά βραβεία στο Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Του αποδόθηκε ο τίτλος του «Πρίγκιπα» του ελληνικού κινηματογράφου από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπιζε τους συνεργάτες του. Πέθανε στις 9-10-1989.
Σήμερα στις 21.00 στο Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ στην ταινία «Timor» σκην. Ρηγόπουλος Γιάννης – Γιώργος Βοντίτσος 17’ 05’ μ.μ., 2011
Στην ήρεμη ζωή ενός ηλικιωμένου ζευγαριού εισβάλλει, ύστερα από ένα ατύχημα έξω από το σπίτι τους, ένα σκυλί. Ο άντρας περιθάλπει το άτυχο ζώο παρά την προϋπάρχουσα φοβία της γυναίκας προς τα σκυλιά. Ο ίδιος γνωρίζοντας ότι η γυναίκα του δεν μπορεί να συμβιώσει με το σκυλί προσπαθεί να του βρει ένα νέο σπίτι αλλά οι προσπάθειες του είναι άκαρπες. Μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα ο άνδρας έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση στοργής με το σκυλί. Έτσι αποφασίζει ότι θέλει να το κρατήσει παρά τις όσες αντιρρήσεις της γυναίκας του.
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ VIDEO ART στην ταινία «When the Night Falls» σκην. Εύα Μπαλάση 2’ 18’’ v.a., 2011
Το σενάριο χτίστηκε σταδιακά με το συνεχόμενο άκουσμα της μουσικής. Οι πρώτες ιδέες ήταν να “μεταφραστεί” ο ήχος σε εικόνα, δηλαδή τα πλάνα με το νερό και την βρύση που στάζει. Σταδιακά, το κομμάτι προκαλεί αισθήματα άγχους, πανικού και έντασης. Δημιουργούσε την αίσθηση ότι κάτι κακό θα συμβεί. Όλα αυτά τα συναισθήματα, έμπρακτα αποδόθηκαν με τα πλάνα του ατόμου που καπνίζει νευρικά, του αυτοκινήτου που τρέχει μέσα στην νύχτα, ενώ έξω βρέχει και τέλος με τις εικόνες με το χέρι που κρέμεται και το αίμα που στάζει.
-Διάκριση για την μουσική παράδοση που εκλείπει στην ταινία «Γκάιντες λαλούν» σκην. Δημήτρης Κιτσικούδης 30’ ντοκ., 2012
Ένα μουσικό εθνογραφικό ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην γκάιντα και τους γκαϊντατζήδες του Έβρου. Παλαιοί γκαϊντατζήδες θυμούνται, νέοι μουσικοί αναζητούν το όργανο, τις μουσικές του και αναρωτιούνται: Θα συνεχίσουν οι γκάιντες να λαλούν;
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ VIDEO DANCE στην ταινία «Think_Erase_Move» σκην. Μαρία Κατσιπατάκη 3’ 54’’ v.d., 2011
Μια αλληγορική ταινία για την κίνηση του ανθρώπου μέσα στο σύμπαν, την σπειροειδή κίνηση του για την αναπόφευκτη συνάντηση με τον εαυτό του – ως την τελική του απόδραση. Μια χορογραφία εμπνευσμένη από τη σύγχρονη κοινωνία με αισιόδοξα μηνύματα για τον ίδιο τον άνθρωπο ως οντότητα.