Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Σάλος από την αιφνιδιαστική μεταφορά της έδρας τους συγχωνευμένου φορέα διαχείρισης

Σάλος από την αιφνιδιαστική μεταφορά της έδρας τους συγχωνευμένου φορέα διαχείρισης

0
Kendro_pliroforisis_forea_vistonidas-empros

Εν μία νυκτί υπουργική τροπολογία μετέφερε την έδρα από το Πόρτο Λάγος στο Μεσοχώρι Παρανεστίου

Εσπευσμένη συνάντηση Σαλτούρου, Κοντού με τον υπουργό ΠΕΚΑ. Ως παράρτημα θα λειτουργήσει η δομή του φορέα στο Πόρτο Λάγος    

Σάλος έχει ξεσπάσει μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αντώνη Μανιτάκη, να μεταφέρει εσπευσμένα την έδρα των υπό συγχώνευση Φορέων Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης και Διαχείρισης Δέλτα Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας από το Πόρτο Λάγος στο Μεσοχώρι Δράμας, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου σχετικά με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του δημοσίου τομέα, αλλά και των διθυραμβικών δηλώσεων από την πλευρά του βουλευτή ΝΔ Δράμας Δημήτρη Κυριαζίδη σχετικά με «οριστική επίλυση επ’ ωφελεία του νομού Δράμας». Κατά των επίμαχων διατάξεων του νομοσχεδίου ψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ-ΣΥΡΙΖΑ.  
Δεν σταμάτησαν οι πιέσεις από τη Δράμα
Παρόλο που αμφότεροι οι φορείς διαχείρισης είχαν τις αντιρρήσεις τους για τη συγχώνευση, τις οποίες είχαν εκφράσει και σε κοινή τους επιστολή προς το υπουργείο περιβάλλοντος, στις 23/4/12, παραθέτοντας και τους λόγους, στο κείμενο του σχεδίου νόμου, αναφερόταν το Πόρτο Λάγος ως έδρα του νέου ενοποιημένου φορέα, με βάση επιστημονικά κριτήρια. Παρόλα αυτά από την πλευρά του συντονιστικού οργάνου των φορέων και των πολιτικών αρχών του νομού Δράμας δεν είχε σταματήσει η σχετική μεθόδευση, όπως άλλωστε φάνηκε και από τη συνεδρίαση της 10/9/12 του συντονιστικού οργάνου του νομού, όπου ο πρόεδρος του ΦΔΟΡ «παρουσίασε τα δεδομένα και τις θέσεις του Φορέα και παρέδωσε στους παρισταμένους γραπτά υπομνήματα προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν για την άσκηση περαιτέρω πίεσης. Αποφασίστηκε η μετάβαση των παρισταμένων στην Αθήνα στο τέλος της εβδομάδας για την άσκηση συντονισμένης πίεσης στα αρμόδια υπουργεία ΥΠΕΚΑ και Διοικητικής Μεταρρύθμισης», σύμφωνα με ανακοίνωση της Π.Ε. Δράμας.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Κυριαζίδης είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταψηφίσει το νομοσχέδιο, ακόμη και μετά τη γνωστοποίηση της αλλαγής της έδρας, αν δεν ικανοποιούνταν και το δεύτερο αίτημα των φορέων της Δράμας, για τον ορισμό της έδρας των υπό συγχώνευση φορέων κοινωνικής πολιτικής στη Δράμα, λόγω της λειτουργίας στην πόλη του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων, όσο και του Κέντρου Μέριμνας Παιδιού, αίτημα που τελικά δεν έγινε δεκτό, οπότε και ο βουλευτής ήταν απών στην ονομαστική ψηφοφορία.  
Μ. Κουτράκης: «η απόφαση δεν υπαγορεύτηκε από επιστημονικά κριτήρια»
Έντονα ενοχλημένος από την εξέλιξη ήταν ο πρόεδρος του ΦΔΔΝΒΙ Μάνος Κουτράκης, ο οποίος δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο που έγινε η αλλαγή τις ώρες του μεσονυκτίου, αλλά και για το βαθμό που οι πολιτικές πιέσεις καθόρισαν μία κατάσταση, την οποία έπρεπε να διέπουν επιστημονικά κριτήρια. «Ήταν μία κίνηση χωρίς ούτε εθνική, ούτε περιφερειακή, ούτε περιβαλλοντική συνείδηση», δήλωσε στο «Ε» ο κ. Κουτράκης επαναλαμβάνοντας τους λόγους που η εν λόγω απόφαση μεταφοράς της έδρας θα είναι επιζήμια όχι μόνο για τη διαχείριση των αρμοδιοτήτων του ενοποιημένου φορέα, αλλά και για όλους όσους έχουν συνεργασία με αυτόν, όπως οι αλιείς από Μαρώνεια έως και Κεραμωτή. Γι’ αυτό σχολίασε ότι περισσότερο από όλους η απόφαση είναι επιζήμια για τη Ροδόπη, λόγω της μεγάλης απόστασης. Τόνισε επίσης ότι από την αρχή η στάση του ΦΔΔΝΒΙ, ήταν να μην ασκηθούν πιέσεις, παρά να ενημερωθεί το υπουργείο για τους λόγους που προτείνεται η παραμονή της έδρας στο Πόρτο Λάγος. Τέλος, επανέλαβε ότι ούτως ή άλλως υπήρξε αντίθεση από την πλευρά του φορέα για τη συγχώνευση, καθώς η ενοποίηση δασικών και υδροτοπικών περιοχών δημιουργεί προβλήματα διαχείρισης.  
Σε παράρτημα μετατρέπεται το Πόρτο Λάγος
Μετά από αυτή την εξέλιξη, εσπευσμένα συναντήθηκαν με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής Ευάγγελο Λιβιεράτο οι βουλευτές Ξάνθης Αλέκος Κοντός και Δημήτρης Σαλτούρος, προκειμένου να διατυπώσουν τις ενστάσεις τους. Στη συζήτηση έγινε γνωστό από τον υπουργό ότι η δομή του φορέα στο Πόρτο Λάγος θα λειτουργήσει ως παράρτημα και δεν θα κλείσει, ώστε να εξυπηρετεί τους συνεργαζόμενους από την παραθαλάσσια περιοχή και να συνεχίσει να παράγει το έργο της. Μάλιστα, αναμένεται υπουργική απόφαση που θα το πιστοποιεί εντός 15 ημερών. Ουσιαστικά δηλαδή, η αιφνιδιαστική τροπολογία αντιστρέφει τους όρους αφού στο αρχικό σχέδιο προβλεπόταν η λειτουργία του γραφείου του Μεσοχωρίου, ως παρατήματος. Οι δύο βουλευτές εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση για το θέμα.  
Γιατί καθορίστηκε αρχικά ως έδρα το Πόρτο Λάγος
Στην επιστολή που το ΔΣ του φορέα διαχείρισης είχε αποστείλει στο υπουργείο περιβάλλοντος προκειμένου να παραθέσει τους λόγους που συνιστά η παραμονή της έδρας να μείνει στο Πόρτο Λάγος, αναφερόταν ότι άξονες για την απόφαση θα έπρεπε να είναι όχι οι τοπικιστικές αντιπαλότητες, αλλά: 1) η ευκολότερη κάλυψη και συντονισμός των αρμοδιοτήτων του νέου Φ.Δ, 2) η ευκολία πρόσβασης σε υπηρεσίες και φορείς με τους οποίους υπάρχει συνεργασία και αλληλεξάρτηση και 3) η ευκολία πρόσβασης από τους χρήστες της περιοχής που πολλές φορές είναι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται μέσα στην προστατευόμενη περιοχή.
Για την περίπτωση του Φορέα που βρίσκεται στην Ξάνθη είχε τονιστεί ότι καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη έκταση του πάρκου, είναι η μόνη που στην έκτασή της βρίσκονται δύο σημαντικές προστατευόμενες περιοχές, διαθέτει την έδρα του φορέα σε εύκολα προσβάσιμο σημείο και όχι σε δασικό που κινδυνεύει αν αποκλείεται τους χειμερινούς μήνες και τέλος ότι γειτνιάζει με την έδρα της Περιφέρειας.
Συνεκτιμώντας όλους αυτούς τους λόγους προφανώς, η νομοπαρασκευαστική επιτροπή κατέληξε στο Πόρτο Λάγος, πριν εμφιλοχωρήσουν, άλλα κριτήρια και πιέσεις.  
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με τον Υπουργό Υποδομών συναντήθηκε ο Σπύρος Τσιλιγγίρης

Ο βουλευτής Ξάνθης έθεσε τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τις μεταφορές και επικ…