Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σε ύψη «φωτιά» η τιμή της βενζίνης

Σε ύψη «φωτιά» η τιμή της βενζίνης

0
venzini_1.80_08_2012-empros

Τρίτη ακριβότερη στην ΕΕ η Ελλάδα. Πάνω από 1,8 € η τιμή της στην Ξάνθη

Στη Βουλή επιχειρούν να φέρουν το θέμα της εξομοίωσης του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης οι βενζινοπώλες της Ξάνθης, κάνοντας λόγο για αδικία με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής μας

Ανησυχία σε επαγγελματίες και ιδιώτες έχει προκαλέσει η εκτόξευση της τιμής της αμόλυβδης τον τελευταίο μήνα περίπου, που έχει ξεπεράσει στην Ξάνθη το 1,80 ευρώ. Αντίστοιχη είναι και η άνοδος της τιμής του πετρελαίου κίνησης που ανέρχεται στα 1,55 ευρώ και έχει κυριολεκτικά βάλει «χειρόφρενο» στις μεταφορές». Ανάλογη είναι η εικόνα σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι τρίτη ακριβότερη στην τιμή της αμόλυβδης σε όλη την ΕΕ και τέταρτη στην τιμή ντίζελ, με βάση την έρευνα της ΕΛΠΑ για το μήνα Αύγουστο, αλλά και τις τιμές όπως αποτυπώνονται στο εβδομαδιαίο παρατηρητήριο τιμών.
Τους επαγγελματίες έχει θορυβήσει αυτή η ανοδική τάση, αφού η μεταφορά αποτελεί πλέον σημαντικό έξοδο που πολλές φορές δεν καλύπτει το τζίρο, ενώ και για τους ιδιώτες η «τσουχτερή» τιμή της βενζίνης αποθαρρύνει ταξίδια και εκδρομές σε μακρινούς προορισμούς. Ακόμη μεγαλύτερη βέβαια, είναι η αγωνία για την 15η Οκτωβρίου, οπότε και θα εξισωθεί το πετρέλαιο θέρμανσης με αυτό της κίνησης, τότε που το οικογενειακό ταμείο θα επιβαρυνθεί κατά 40% τους χειμερινούς μήνες.
Στη χώρα μας, με βάση την έρευνα της ΕΛΠΑ για την προηγούμενη εβδομάδα (13-20/8/2012 η βενζίνη (95 οκτανίων) κυμάνθηκε στο 1.766, ενώ το ντίζελ στο 1,538 ευρώ ανά λίτρο. Στην Ξάνθη, οι τιμές στα πρατήρια είναι ελαφρώς πιο υψηλές με την τιμή της αμόλυβδης να ξεπερνά το 1,8 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης το 1,55 ευρώ.

Ο ειδικός φόρος «καίει» την οικονομία
Ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Ξάνθης Γιάννης Σιούτας αποδίδει την αυξημένη τιμή της βενζίνης στον υψηλό ειδικό φόρο των καυσίμων, που συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ είναι σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, αφού το κράτος επιχειρεί με κάθε τρόπο να παρουσιάσει έσοδα από τη φορολογία. Η επιβάρυνση αυτή από τον ειδικό φόρο αποδεικνύεται και από τις πτωτικές τάσεις τις τελευταίες ημέρες στις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου. Βέβαια, ο ίδιος τονίζει ότι ποτέ η χώρα μας δεν είχε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στα καύσιμα, ωστόσο οι σημερινές τιμές σε συνδυασμό με την οικονομική συγκυρία δημιουργούν αδιέξοδα στην οικονομία και τη ζωή των πολιτών.
«Ο ειδικός αυτός φόρος αποτελεί «άγκυρα» για την ελληνική οικονομία. «Παγώνει» τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών και αντίστοιχα μειώνει σημαντικά τις μετακινήσεις των ιδιωτών», σημειώνει ο κ. Σιούτας υπογραμμίζοντας ότι η κατάσταση επιδεινώνεται καθημερινά και ουσιαστικά η στασιμότητα σε ένα κλάδο μετακυλά και στους υπόλοιπους της οικονομικής αλυσίδας. «Αν μειωνόταν ο φόρος και άρα η τιμή των καυσίμων, αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να τονωθούν οι μεταφορές, να αυξηθούν τα ταξίδια και να μην τρέχουν οι πολίτες για ξύλα στη Βουλγαρία, αλλά αντίθετα η Ελλάδα να έχει όλες τις προϋποθέσεις για να καταστεί κύρια μεταφορική δύναμη σε όλα τα Βαλκάνια», προσθέτει ο κ. Σιούτας.

Στη Βουλή η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης για τη Θράκη
Από την άλλη πλευρά, δεύτερη και κυριότερη ίσως ανησυχία των βενζινοπωλών είναι το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στην περιοχή μας, με την εξομοίωση του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης. Για το λόγο αυτό, αυτή την περίοδο βρίσκονται σε συνεννόηση με τοπικό βουλευτή, τον οποίο έχουν εφοδιάσει με τα απαραίτητα επίσημα στατιστικά, προκειμένου να καταδείξουν ότι η αύξηση στην τιμή θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση και άρα μείωση στα έσοδα, ώστε το ζήτημα αυτό σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής μας να τεθεί στη Βουλή. Όπως εξηγεί ο κ. Σιούτας, για την περίπτωση των καυσίμων κίνησης δεν μπορεί να υπάρξει διαφοροποίηση γιατί θα πλήξει τον ανταγωνισμό, αντιθέτως όσον αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης η διατήρηση κοινής τιμής σε όλη τη χώρα είναι αυτή που γεννά την αδικία, αφού στη δική μας περιοχή είναι διαφορετικά τα δεδομένα και όσον αφορά στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, όσο και στο πόσο χαμηλές είναι οι θερμοκρασίες. «Με αυτή την προσπάθεια που κάνουμε ως σωματείο θέλουμε να κάνουμε σαφές ότι το πετρέλαιο θέρμανσης είναι εξαιρετικά απαραίτητο, περισσότερο από τα καύσιμα κίνησης. Η Θράκη είναι μία νευραλγική περιοχή στην οποία θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα, αν υπάρξει τόσο μεγάλη αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης», σημειώνει ο ίδιος.  

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…