Αρχική ΑΘΛΗΤΙΚΑ Αθλητικά Νέα Εντυπωσιακή παρουσία στο ράλι «Ακρόπολις» για το δίδυμο Ξενοκώστα – Ρόμπου

Εντυπωσιακή παρουσία στο ράλι «Ακρόπολις» για το δίδυμο Ξενοκώστα – Ρόμπου

0
termatismos-empros

Στην 7η θέση των Ελλήνων οδηγών τερμάτισε η ξανθιώτικη ομάδα

«Αξέχαστη εμπειρία η συμμετοχή στον δυσκολότερο αγώνα ράλι του κόσμου» δηλώνει ο Ξενοκώστας στο «Ε»      

Μία σημαντική επιτυχία σημείωσε ο ξανθιώτικος μηχανοκίνητος αθλητισμός, μέσω του Ξανθιώτη οδηγού Γιώργου Ξενοκώστα, ο οποίος πήρε μέρος στο φετινό ράλι «Ακρόπολις» και κατέλαβε την 7η θέση στην κατάταξη των Ελλήνων οδηγών.
Ο 45χρονος οδηγός με Mitsubishi Lancer Evo 3 και με πλήρωμα (συνοδηγό) τον 40χρονο Σταύρο Ρόμπο, συμμετείχαν στο ράλι που διαρκεί τρεις ημέρες και έχει χαρακτηριστεί από τους κορυφαίους οδηγούς «WRC» ως το δυσκολότερο του πρωταθλήματος.
Ο κ. Ξενοκώστας σε συνέντευξη του στο «Ε» μίλησε για την εμπειρία της συμμετοχής στον παγκοσμίου φήμης αγώνα, αλλά και για άλλα θέματα που αφορούν την ασφάλεια των οδηγών και μηχανολογικά ζητήματα. Αναλυτικά:  
«Αξέχαστη εμπειρία»  
«Ε»: Αυτή ήταν η 1η σας συμμετοχή στο ράλι «Ακρόπολις». Πως ήταν η εμπειρία;
Γ.Ξ.: «Στο ράλι «Ακρόπολις» πηγαίνω σαν θεατής από 14 ετών. Φέτος μου δόθηκε η ευκαιρία να τρέξω και το έκανα τερματίζοντας σε μία καλή θέση ανάμεσα σε 25 Έλληνες οδηγούς. Είναι μία φανταστική εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη. Οι διαδρομές είναι απαιτητικές και δύσκολες, όμως παράλληλα όμορφες και συναρπαστικές, ενώ είδα από κοντά και γνώρισα κορυφαίους οδηγούς παγκοσμίου επιπέδου. Αυτοί οι οδηγοί (Λεμπ, Λάτβαλα, Σόλμπεργκ κ.α.) είναι άψογοι τόσο στη δουλειά τους και στην οδηγική συμπεριφορά, όσο και στην καθημερινότητα τους, καθώς είναι απλοί άνθρωποι που ζουν με το δικό τους τρόπο και αγωνία τους αγώνες. Βέβαια αυτοί είναι επαγγελματίες και αυτή είναι η δουλειά τους, οπότε όπως αντιλαμβάνεστε είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι απ’ όλες τις απόψεις για να μπουν και να τα δώσουν όλα αποφεύγοντας τα παραμικρά λάθη, ενώ ακολουθούν προσωπικά προγράμματα εκγύμνασης, διατροφής, προπόνησης κ.α. Η αλήθεια πάντως είναι ότι όταν βλέπεις πλάι σου κορυφαίους οδηγούς παγκοσμίου επιπέδου νιώθεις δέος και τιμή».  
«Ε»: Ποια ήταν η αντίστοιχη δική σας προετοιμασία για το ράλι και τι χρειάζεται για να μπορέσει κάποιος να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του αγώνα;
Γ.Ξ.: «Εμείς με τα μέσα που διαθέτουμε κάναμε μία καλή προετοιμασία με γυμναστική κάποιους μήνες πριν, ενώ ένα έμπειρο ¨τιμ¨ μηχανικών από την Αθήνα που είχαμε στο πλευρό μας έκανε άψογες ρυθμίσεις και μας βοήθησε πάρα πολύ. Επίσης να προσθέσω ότι για να πάρει μέρος κάποιος σε τέτοιους αγώνες πρέπει να είναι απόλυτα ήρεμος και καλά ψυχολογικά κατά την προετοιμασία».  
«Ε»: Αντιμετωπίσατε κάποια προβλήματα κατά τη διάρκεια των αγώνων;
Γ.Ξ.: «Ναι κι αυτό γιατί οι διαδρομές είναι εξαιρετικά δύσκολες και επίπονες. Στις χωμάτινες διαδρομές υπάρχει ο παράγοντας ¨πέτρα¨, κάτι που τις καθιστά απρόβλεπτες. Το αμάξι μου για να καταλάβετε βρήκε από κάτω σε μία πέτρα που χτύπησε στην τροφοδοσία με αποτέλεσμα να πάρει φωτιά (ευτυχώς μικρής έκτασης) το αυτοκίνητο και να σταματήσω για να τη σβήσουμε με τον πυροσβεστήρα. Είδα άλλους οδηγούς να τους σκίζονται τα λάστιχα, να σπάνε ψαλίδια κ.α. Ευτυχώς μέσα στην καμπίνα έχουμε στερεωμένα με ασφαλή τρόπο ανταλλακτικά κι έτσι μπορούμε να επισκευάσουμε πρόχειρα μικρές ζημιές έως ότου φτάσουμε στα σέρβις. Όλα αυτά όμως πρέπει να γίνουν πολύ γρήγορα γιατί ο χρόνος είναι υπερπολύτιμος, γιατί αν ξεπεράσεις τα 30 λεπτά σε κάθε διαδρομή ακυρώνεσαι. Έτσι, με την εμπειρία που έχω αποκτήσει πλέον μπορώ να αλλάζω λάστιχο σε… 2 λεπτά!».  
«Ε»: Πως ξεκινήσατε να τρέχετε σε αγώνες;
Γ.Ξ.: «Σε ηλικία 18 ετών πήρα μέρος σε αγώνες δεξιοτεχνίας. Το 1988 έτρεξα στην 1η μου δεξιοτεχνία στους αγώνες της Δ.Ε.Θ. Βρέθηκα το 2000 να τρέχω στο ενιαίο πρωτάθλημα Ελλάδος με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ένα θεσμό δύσκολο για πρώτη φορά και τερματίζοντας σε καλές θέσεις. Επίσης έχω πάρει μέρος σε δεκάδες αναβάσεις, ταχύτητες, ράλι και πάντα έπαιρνα καλές θέσεις. Τρεις φορές πήρα πρωτάθλημα Β. Ελλάδος σε αναβάσεις, δύο φορές σε πρωτάθλημα Β. Ελλάδος ράλι, ενώ το 2000 αναδείχθηκα καλύτερος νέος (πρωτοεμφανιζόμενος) οδηγός Ελλάδος. Η μεγαλύτερη μου διάκριση όμως θεωρώ ότι ήταν η συμμετοχή μου και ο τερματισμός μου στο ράλι Ακρόπολις. Θα μου μείνει αξέχαστο και ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να ξανατρέξω εκεί».  
«Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια»  
«Ε» Ποιες είναι οι δικές σας συμβουλές σε κάποιος νέους οδηγούς που ονειρεύονται να τρέξουν σε επαγγελματικούς αγώνες;
Γ.Ξ.: «Σε επαγγελματικούς θα έλεγα ότι είναι λίγο δύσκολο καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι υποδομές. Ωστόσο οι οδηγοί που θέλουν να τρέξουν σε αγώνες πρέπει να έχουν στο νου αρκετούς παράγοντες. Βασικότερο είναι η ασφάλεια και τα μέτρα που πρέπει να παίρνουν, ενώ σημαντικό είναι και το οικονομικό, καθώς απαιτούνται αρκετά χρήματα για τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου.
Καλό θα ήταν να αρχίσουν από δεξιοτεχνίες για να πάρουν το ¨βάπτισμα του πυρός¨, έπειτα θα πρέπει να βρουν κάποιον έμπειρο οδηγό να τους καθοδηγήσει και να τους συμβουλεύσει και μετά να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν».  
«Ε»: Και κάποια μέτρα ασφαλείας που θα συστήνατε σε αγώνες αλλά και στην καθημερινότητα;
Γ.Ξ.: «Επειδή  με την οδήγηση ασχολούμαι τόσο σε αγώνες όσο και επαγγελματικά (ο κ. Ξενοκώστας είναι οδηγός ταξί) θέλω να σημειώσω δύο πράγματα τα οποία βέβαια είναι γνωστά σε όλους, όμως δυστυχώς δεν βλέπω να τηρούνται πάντα. Το βασικότερο είναι να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ., να φοράμε ζώνη τόσο εντός όσο κι εκτός πόλης, ενώ δεν πρέπει να έχουμε μικρά παιδιά στη θέση του συνοδηγού, κάτι που δυστυχώς βλέπω συχνά. Η οδήγηση στο δρόμο, αλλά και σε αγώνες δεν είναι μόνο πατάμε το γκάζι, χρειάζεται η ικανότητα και η εμπειρία που θα σου επιτρέπει να κοντρολάρεις το αυτοκίνητο αν χρειαστεί».  
«Ε»: Παράλληλα είστε μέλος της Αυτοκινητιστικής Λέσχης Ξάνθης. Ποιες είναι οι δράσεις εκεί αυτό το διάστημα;
Γ.Ξ.: «Η Α.ΛΕ.Ξ. είναι από τις παλαιότερες λέσχες αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Έχει διοργανώσει αρκετούς αγώνες (αναβάσεις, δεξιοτεχνίες, ράλι σπριντ κ.α.). Πλέον ασχολούνται αρκετά νέα μέλη με όρεξη που θέλουν να βοηθήσουν τη λέσχη αλλά και την πόλη μας. Κι αυτό γιατί με τις διοργανώσεις που κάνει έρχονται πολλοί επισκέπτες που αφήνουν λεφτά στην αγορά (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ κλπ) της Ξάνθης. Παλαιότερα υπήρχε μία βοήθεια από φορείς όμως πλέον έχει σταματήσει, πιθανολογώ λόγω της κρίσης. Ωστόσο θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα όταν γίνονται αγώνες η εκκίνηση να γίνεται στο κέντρο της πόλης, ώστε να προβάλλεται το έργο μας».  
«Ε»: Τέλος, σε ποιους θα θέλατε να αφιερώσετε την επιτυχία σας στο ράλι «Ακρόπολις»;
Γ.Ξ.: «Πάνω απ’ όλα στην οικογένεια μου επειδή όλα αυτά τα χρόνια με στηρίζει, στο συνοδηγό μου Σ. Ρόμπο και στους πολλούς φίλους που έχω».        

Δημήτρης Καλτέκης
dkaltekis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αθλητικά Νέα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αντίστροφη μέτρηση για τον 10ο Δημοκρίτειο Ημιμαραθώνιο της Κυριακής

Το πρόγραμμα και οι διαδρομές Λιγότερα από δύο εικοσιτετράωρα απομένουν έως την Κυριακή 24…