Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Έντονες αντιδράσεις για το κλείσιμο του τελωνείου Λάγος

Έντονες αντιδράσεις για το κλείσιμο του τελωνείου Λάγος

0
telonio_lagos_diamartiria_01-12-empros

Διαμαρτύρονται οι άμεσα εμπλεκόμενοι, κάτοικοι και αρχές  

Χαρακτηρίζουν παράδοξη την απόφαση. Περιορισμένα τα έξοδα λειτουργίας του, αλλά στρατηγικής σημασίας η διατήρησή του

   
Αιφνιδιαστική και «εν κρυπτώ» χαρακτηρίζουν την απόφαση για κλείσιμο του Τελωνείου του Πόρτο Λάγος οι εμπλεκόμενοι, οι αρχές αλλά και η τοπική κοινωνία, που διαμαρτύρεται έντονα, κάνοντας λόγο για «ένα ακόμη βήμα προς τα πίσω στην ανάπτυξη της περιοχής». Η απόφαση ελήφθη στις 16 Δεκεμβρίου και ορίζει ότι παύει η λειτουργία του τελωνείου Λάγος από την 1η Ιανουαρίου, στο πλαίσιο του Καλλικράτη των οικονομικών υπηρεσιών. Ο σύλλογος αλιέων, ο αλιευτικός συνεταιρισμός Βιστονίδας, ο αλιευτικός συνεταιρισμός οστρακοκαλλιεργητών, το σωματείο λιμενεργατών Λάγος, οι ναυτικοί πράκτορες και οι εκτελωνιστές που συμμετέχουν στην επιτροπή αγώνα διαμαρτύρονται για τη συνολική υποβάθμιση της περιοχής, αφού το κλείσιμο του τελωνείου έρχεται να προστεθεί στο «λουκέτο» σε ΟΤΕ, ταχυδρομείο- Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αστυνομικό σταθμό, δημοτικό σχολείο και την κατάργηση της ιχθυόσκαλας, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη της παραλιακής ζώνης και του τουριστικού περιπτέρου.  
Κλείνει ενώ έχει έσοδα, χωρίς λειτουργικά έξοδα
Για παράδοξη και αδικαιολόγητη απόφαση μιλά ο εκτελωνιστής και μέλος της συντονιστικής επιτροπής αγώνα που συστήθηκε με σκοπό να μην κλείσει το τελωνείο Θανάσης Αράπης, ο οποίος τονίζει ότι η εν λόγω υπηρεσία είναι ιστορικής και στρατηγικής σημασίας αφού αποτελεί το μοναδικό τελωνείο επί μισό τουλάχιστον αιώνα για τις περιοχές Ξάνθης και Ροδόπης, δίνοντας ζωή στην περιοχή και εφαλτήριο για τόνωση της ανάπτυξης. Μάλιστα, εξηγεί ότι το παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι παρά την αυξημένη απόδοσή του, λειτουργεί με πολύ περιορισμένο κόστος, αφού τα έξοδά του έχει αναλάβει το Λιμενικό Ταμείο και λειτουργεί με ένα μόλις άτομο σχεδόν σε 24ωρη βάση, εξυπηρετώντας τη γύρω περιοχή και αποκομίζοντας έσοδα μεγαλύτερα από τα τελωνεία όμορων νομών.
Την ίδια στιγμή παρουσιάζει εμπορευματικότητα που ξεπερνά τους 200.000 τόνους ετησίως με συνέπεια να κατατάσσεται στην 5η θέση πανελληνίως. Στην περίπτωση που κλείσει θα σταματήσουν οι επιστροφές του ειδικού φόρου καυσίμων από τους 80 περίπου αλιείς των περιοχών Λάγος- Αβδήρων και Φαναρίου, οι εισπράξεις 35 εκ. ευρώ από δασμούς πετρελαιοειδών από τον έλεγχο της φορολογικής αποθήκης της ΕΛΙΝΟΙΛ ΑΕ, η οποία τις τροφοδοτεί με 40 κατάπλους δεξαμενόπλοιων, η εισαγωγή αλιευμάτων από τα διεθνή ύδατα, αλλά και οι εν γένει εισαγωγές και εξαγωγές μονάδων της Ξάνθης και της Κομοτηνής
Ο κ. Αράπης υπογραμμίζει και την παράμετρο της δυναμικής ανάπτυξης, μέσω της τοποθεσίας της υπηρεσίας ως σημείο εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και της συνεργασίας με τη Βουλγαρία, η οποία αποτελεί κράτος- μέλος της ΕΕ και ήδη έχει εκφράσει το ενδιαφέρον να εγκαταστήσει σκάλα στην περιοχή. «Θα χάσουμε συν τοις άλλοις και ένα διαπραγματευτικό χαρτί σε αυτή την περίπτωση», σημειώνει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι με το κλείσιμο του τελωνείου θα δημιουργηθεί πρόβλημα λειτουργικότητας του τόπου συνολικά και θα στερηθεί η Θράκη άλλη μία ευκαιρία ανάπτυξης. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «είναι παράδοξη μια τέτοια απόφαση και σε βάζει σε σκέψεις ότι επιδιώκονται άλλου είδους συμφέροντα».  
Αποφασιστική συμπαράσταση και από τις τοπικές αρχές
Ψήφισμα για την αναστολή της απόφασης κατάργησης του τελωνείου Λάγος εξέδωσε ο δήμος Αβδήρων, ενώ στις προσπάθειες συνδράμει και η Περιφέρεια ΑΜΘ που εξέφρασε τις αντιρρήσεις της για την εν λόγω επιλογή.    

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυξάνονται οι επιβαρύνσεις από το κόστος στέγασης στην Ε.Ε. – Η Ελλάδα κατατάσσεται στην κορυφή

Η επιβάρυνση από το κόστος στέγασης αγγίζει το 31% του πληθυσμού στις πόλεις της Ελλάδας, …