elenidfn@yahoo.com
Για ένα γρήγορο γεύμα, για ένα καφέ με συντροφιά το παιδί, για μιασούπα τις πρώτες πρωινές ώρες, για ένα σνακ φεύγοντας από την πόλη, γιαμιαήσυχη συνάντηση, αλλά και για ένα παιδικό πάρτυ, για παράδοση κατ’οίκον, αλλάκαι για άρωμα σπιτικού φαγητού, ο πολυχώρος εστίασης ‘Orange’, που μετρά 4,5 χρόνιαλειτουργίας, έχει πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση των ξανθιωτών για τηνποικιλία, την ποιότητα, τη γρήγορη εξυπηρέτηση και το σεβασμό στονπελάτη.
Αν και ξεκίνησε τη λειτουργία του λίγο πριν εισέλθει η κρίσηεπιθετικά στη χώρα μας, συνεχίζει την πορεία του με ρυθμούς ανάπτυξηςκαισυνεχώς με νέες δυνατότητες, ώστε να καλύψει τις ανάγκες και τιςεπιθυμίες όλωντων πολιτών της Ξάνθης και των επισκεπτών της. «Η κρίση βοηθά τουςτολμηρούς»φαίνεται να είναι το μότο των εμπνευστών και ιδιοκτητών τηςεπιχείρησης,Μάρθα Χατζηιωαννίδουκαι Χρήστου Καραπατή,οι οποίοι βρίσκονται συνεχώς σε εγρήγορση, προκειμένου να εξελίσσουνσυνεχώςτις παρεχόμενες υπηρεσίες, έχοντας ως «χρυσό κανόνα» την ποιότητα καιτοσεβασμό στον πελάτη
365-7-24
Το κατάστημα ‘Orange’λειτουργεί καθημερινά στο κατάστημα 1.200 τμ (σε οικόπεδο 4.500 τ.μ.)όλο τοχρόνο, 7 μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες παρέχοντας υπηρεσίες εστίασης, delivery σε όλητην πόλη,αλλά και παιδότοπου για ευχάριστες ώρες με το παιδί. Η μεγάλη ποικιλίαείναι το«σήμα κατατεθέν» του καταστήματος αφού διαθέτει από αρτοποιήματα καισάντουιτςγια πρωινό, έως πλήρη γεύματα, ζυμαρικά, πίτσες, μαγειρευτά, ορεκτικά,επιδόρπια, αλλά και σούπες και βέβαια κάθε τύπο καφέ ή ροφήματος για τοκατάστημα ή το δρόμο. Το μενού αλλάζει συνεχώς και βρίσκεται υπό τησυνεχήεπίβλεψη δύο σεφ, οι οποίοι αξιοποιώντας τα ειδικά συστήματαδιαχείρισης και ταστατιστικά στοιχεία, με γνώμονα την ακόμη πληρέστερη εξυπηρέτηση τωνπελατών.Από την έναρξη λειτουργίας του πολυχώρου ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στηδιασφάλιση πιστοποιήσεων ISO,HASP καιΕΦΕΤ, ενώσυνεχής είναι και η εκπαίδευση των εργαζομένων, μέσω προγραμμάτωνκατάρτισης.
Ένας χώρος για όλους
Η επιχείρηση ξεκίνησε τη λειτουργία της το Μάιο του 2007. Οι ιδρυτέςτης ταξίδεψαν, ερεύνησαν, αναζήτησαν, συνδύασαν και δοκίμασαν,προκειμένου να δώσουνστον πολυχώρο εστίασης της Ξάνθης μία ταυτότητα που να ταιριάζει στοπροφίλ τηςπόλης και τις επιθυμίες των πολιτών. Στη φιλοσοφία τους ήταν ναδημιουργηθείένα σημείο, όπου ο καθένας θα μπορεί να βρει αυτό που θέλει. Θα μπορείνασυναντηθεί με ένα φίλο, συνεργάτη ή γνωστό, χωρίς να είναι αναγκασμένοςναπαραγγείλει πολλά πιάτα, όπως έχει συνηθίσει σε μία ταβέρνα.
Ο χώρος εξάλλου είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε ναλειτουργεί σε τρία επίπεδα: την παραγγελία σε πακέτο, το γρήγορο φαγητόκαι τοπιο χαλαρό. Από τις πρωταρχικές απαιτήσεις ωστόσο, των εμπνευστών ήτανη«ανοιχτή κουζίνα», η προετοιμασία δηλαδή του φαγητού σε χώρο που οπελάτηςμπορεί να έχει πρόσβαση, να παρατηρεί και να γνωρίζει. «Ικανοποιούμετηναπαίτηση του πελάτη να βλέπει τι καταναλώνει. Είναι δύσκολο καικοστοβόρο, αλλάδε θέλουμε να κρυφτούμε. Αντιθέτως, επιδιώκουμε την επαφή με τονπελάτη»,σημειώνουν οι ίδιοι, αναφέροντας ότι πολλοί είναι αυτοί που, ειδικάστις ώρεςπου δεν είναι αιχμής, ρωτάνε και συμβουλεύονται τους μάγειρες και τιςμαγείρισσες, παρατηρώντας τη διαδικασία.
Ακόμη, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης όλων των πελατών οι διάφορεςυπηρεσίες (παιδότοπος) παρέχονται δωρεάν, ενώ ένα είδος κοινωνικούέργουεπιτελείται από τη λειτουργία του καταστήματος για το λόγο ότι οκαθένας μπορείνα βρει αυτό που ψάχνει. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα τωνεορταστικών, καικατά κόρον οικογενειακών, γιορτών, οπότε και μοναχικοί άνθρωποιβρίσκουν έναζεστό και φιλόξενο χώρο και ένα πιάτο φαγητό, μιας και οι πολλέςεπιχειρήσειςεστίασης παραμένουν κλειστές.
Σεβασμός, Ποιότητα, Ταχεία Εξυπηρέτηση, Προσιτή Τιμή
Με αυτές τις αρχές, η διεύθυνση έχει στήσει ένα πολυχώρο εστίασηςπου έχει πλέον καθιερωθεί στις συνήθειες των ξανθιωτών. Όπως μαθαίνουμεμάλιστα, πολλοί νομίζουν ότι η επιχείρηση είναι franchise, μιας και δεν έχειλειτουργήσει κάτι αντίστοιχο σε επαρχιακή πόλη. Για τη διεύθυνση τονπρώτο λόγοτον έχει ο πελάτης. «Επιθυμία και επιδίωξή μας είναι να φύγει όσο τοδυνατόνπιο ικανοποιημένος. Μπορεί οι συνθήκες να είναι δύσκολες, αλλά δενδιακυβεύουμεσε καμία περίπτωση την ποιότητα. Ό,τι απώλειες μπορεί να έχουμε λόγωτηςκρίσης, θα τις καλύψουμε με δικές μας προσπάθειες. Η κρίση άλλωστε,αποτελείευκαιρία για να αναδειχθούν νέες επιχειρήσεις. Ωστόσο, η επιτυχίαέρχεται μόνομε αξιόλογα προϊόντα και σεβασμός στον πελάτη, γιατί αυτός είναι ηδύναμή μαςκαι πρέπει να το καταλάβουμε», σημειώνουν.
Τα σχέδια του ‘Orange’ για ένα πιο «πράσινο»μέλλον
Το πορτοκαλί χρώμα (και όνομα) επιλέχθηκε για να σηματοδοτήσει τοκατάστημα, λόγω της νότας αισιοδοξίας που δίνει, αλλά ως σύμβολο υγείαςστοφαγητό και τη διατροφή εν γένει. Ωστόσο, η επιχείρηση ‘Orange’ οραματίζεται και σχεδιάζειέναπιο «πράσινο» μέλλον με πιο εκτεταμένη ανακύκλωση και αξιοποίηση τωνΑνανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η διεύθυνση επιθυμεί να επεκτείνει τηνεπιχείρησηκαι σε άλλες πόλεις, αλλά και να υιοθετήσει ένα χαρακτήρα πιο φιλικόστοπεριβάλλον. Ήδη όλα τα χαρτιά ανακυκλώνονται και στόχος είναι ναπηγαίνουν σεανακύκλωση όλες οι δευτερεύουσες ύλες και από το προσωπικό, αλλά καιαπό τουςπελάτες. «Υπομονή και επιμονή», είναι το σχόλιο της διεύθυνσης για όλαόσαπροετοιμάζονται για το μέλλον στους δύσκολους καιρούς της κρίσης.
Κάνοντας λοιπόν, μία σύντομη αναδρομή στην έναρξη λειτουργίας τηςεπιχείρησης, τη φιλοσοφία και τις υπηρεσίες που παρέχει, διαπιστώνεικανείς ότιτίποτα δεν είναι τυχαίο και ότι η εδραίωση στην καθημερινότητα και τιςσυνήθειες των πολιτών έχει λόγους συγκεκριμένους που συμβαίνει καιενισχύεται.Η συνεχής επαγρύπνησης των συνιδιοκτητών, οι νέες ιδέες, οιαδιαπραγμάτευτεςβασικές αρχές και οι πειραματισμοί, οι δοκιμές και επαφή με τουςπελάτες, στο ‘Orange’δίνουν νόημα στηνέκφραση: «Αν δεν κοιτάς εκεί που θες να πας, θα πας εκεί που βλέπεις».Και
η Μάρθα Χατζηιωαννίδου και ο Χρήστος Καραπατής ξέρουν πού να κοιτάξουν.