Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Η ασφαλής οδήγηση έχει πλέον και πιστοποίηση

Η ασφαλής οδήγηση έχει πλέον και πιστοποίηση

0

Σε μία χώρα, όπως η δική μας, με μερικούς από τους χειρότερους δείκτες αναφορικά με την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα κάθε προσπάθεια που προσπαθεί να αντιστρέψει αυτή την κατάσταση είναι όχι μόνο καλοδεχούμενη αλλά και άξια υποστήριξης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινούμενη η Μοτοσικλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος πραγματοποιεί στην πόλη μας το 4ο Πρόγραμμα Παρατηρητών Εκπαίδευσης, σκοπός του οποίου, σύμφωνα με τον διευθυντή προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ομοσπονδίας κ. Θωμά Κακαδιάρη είναι «η εκπαίδευση και η πιστοποίηση επιλεγμένων μελών των λεσχών της Ομοσπονδίας μας, που έχουν έδρα στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη». Συνεχίζοντας, στα πλαίσια της συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης 22 Απριλίου 2009, στο ξενοδοχείο «ELENA» της πόλης μας, με αφορμή την διοργάνωση του σεμιναρίου ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας, ο κ. Κακαδιάρης ενημέρωσε τους παριστάμενους εκπροσώπους του Τύπου για την δράση της Ομοσπονδίας τα τελευταία δεκαπέντε έτη. Επικεντρώθηκε κυρίως στις προσπάθειές της τόσο προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης και ενσωμάτωσης της ασφαλούς οδήγησης ανάμεσα στα μέλη της, όσο και στις πιέσεις που ασκεί προς την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών προς την κατεύθυνση της διοργάνωσης ενιαίων και αυστηρότερων διαδικασιών εξετάσεων για την απόκτηση των σχετικών αδειών οδήγησης από τους μοτοσυκλετιστές. Επίσης έγινε μία σύντομη αναδρομή στις προσπάθειες μεταφοράς και προσαρμογής από μέρους της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται στα υπόλοιπα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να μπορούν οι λέσχες – μέλη της, να παρέχουν σε όσους μοτοσικλετιστές ενδιαφέρονται, γνώσεις και στρατηγικές ασφαλούς οδήγησης για την βελτίωση της ασφάλειας των ίδιων αλλά και των υπολοίπων οδηγών – χρηστών του οδικού περιβάλλοντος.
Σχετικά με το πρόγραμμα εκπαίδευσης και πιστοποίησης πάνω στην ασφαλή οδήγηση μοτοσικλέτας, που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη μας, ο κ. Κακαδιάρης ανέφερε ότι τόσο την Πέμπτη όσο και την Παρασκευή, 24 και 25 Απριλίου αντίστοιχα, οι εκπαιδευόμενοι θα παρακολουθήσουν μία θεωρητική εισαγωγή δίωρης περίπου διάρκειας και στη συνέχεια, από τις 11:00 μέχρι τις 18:00 θα ακολουθεί μία διαδικασία εξάσκησης – εκπαίδευσής τους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Το τελευταίο αυτό μέρος θα πραγματοποιείται σε μικρές ομάδες μοτοσυκλετιστών, οι οποίοι θα καθοδηγούνται κάθε φορά από έναν από τους τρεις συνολικά εκπαιδευτές της Ομοσπονδίας, οι οποίοι συμμετέχουν στα σεμινάρια εκπαίδευσης. Κατά την διάρκεια αυτού του σταδίου της εκπαίδευσης θα διαπιστώνονται τα θετικά και τα αρνητικά σημεία στην οδήγηση του κάθε οδηγού, με παράλληλες συστάσεις και επεξηγήσεις από μέρους των εκπαιδευτών πάνω σε θέματα ορθότερης και ασφαλέστερης οδηγικής συμπεριφοράς. Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί το Σάββατο 26 Απριλίου, με μία σαρανταπεντάλεπτη απαιτητική, σύμφωνα με τους διοργανωτές της, εξέταση κατά την οποία θα ελέγχεται η ασφάλεια στην οδηγική συμπεριφορά των εξεταζομένων σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Κλείνοντας την συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ. Στυλιανός Κορέλης, αναφέρθηκε στις προτάσεις που έχει καταθέσει η Ομοσπονδία στους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αναφορικά με την βελτίωση των εξετάσεων για την απόκτηση της σχετικής άδειας κυκλοφορίας και συνεπακόλουθα την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Σύμφωνα λοιπόν με την Ομοσπονδία προτείνεται η ενιαία εκπαίδευση και αξιολόγηση των εξεταζομένων αποκλειστικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, χωρίς την συμμετοχή των υπηρεσιών του υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Επίσης προτείνεται η χρήση στις εξετάσεις αυτές νέων τεχνολογιών (π.χ. τηλεμετρίας) ώστε να εξαλειφθούν τα φαινόμενα μεροληψιών ή ακόμη και δωροδοκιών, όπως έχει αποδείξει και η διεθνής εμπειρία. Τέλος, συνεχίζεται, σύμφωνα με τον κ. Κορέλη, η προσπάθεια της Ομοσπονδίας για να περνούν από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και τα δίκυκλα, ανεξαρτήτως κυβισμού, αν και αναγνωρίζονται οι σημαντικές δυσκολίες που παρουσιάζονται από την χαοτική κατάσταση που υπάρχει στον τομέα της αξιόπιστης καταγραφής ιδίως των μοτοσικλετών μικρού και πολύ μικρού κυβισμού.

Γιώργος Συληγαρδάκης
syligardakisg@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επίσκεψη Βουλγάρων αυτοδιοικητικών στη Νομαρχία Ξάνθης

Το πρωί της Παρασ …