Σύγχρονο οδικό δίκτυο στο Νομό

0

Άλλος ένας σύγχρονος οδικός άξονας παραδόθηκε στους κατοίκους του νομού απ’ τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ξάνθης με την ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής της οδού που ενώνει τους τρεις οικισμούς με την πόλη της Ξάνθης και διήρκεσε πέντε χρόνια.
Την παρουσίαση του νέου σύγχρονου οδικού άξονα που ενώνει τους οικισμούς Λεύκης- Εξοχής- Δεκάρχου με την Ξάνθη, έκανε με επί τόπου επίσκεψη ο Νομάρχης Ξάνθης Γ. Παυλίδης, στους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Παρόντες οι Αντινομάρχες Δ. Παναγιωτάκης, Π. Καρβουνίδης, Χ. Τουρκές καθώς και οι νομαρχιακοί σύμβουλοι, Θ. Συμπιλίδου, Σ. Μωραϊτης, Χ. Δημαρχόπουλος, Π. Ταρενίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Σύγχρονο οδικό δίκτυο 13 χιλιομέτρων που αίρει την επικινδυνότητα
Όπως ανέφερε ο Νομάρχης Γ. Παυλίδης : «από σήμερα παραδίδεται στο σύνολο ο δρόμος απ’ τη διασταύρωση της Λεύκης έως και στο χωριό Δέκαρχο στους πολίτες. Και λέω στο σύνολο γιατί πρόκειται για μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πριν από πέντε περίπου χρόνια και σήμερα με την τελευταία εργολαβία στην Εξοχή έχει ολοκληρωθεί. Είναι ένα συνολικό μήκος δρόμου 13 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 12,5 έχει κάνει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με πέντε εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 5,5, εκατομμυρίων ευρώ και περίπου 500 μέτρα στον οικισμό της Λεύκης έχει κάνει ο Δήμος Ξάνθης πριν από τρία περίπου χρόνια. Το έργο αυτό έρχεται ν’ αντικαταστήσει τελείως έναν άκρως επικίνδυνο δρόμο και να γίνει ένας σύγχρονος δρόμος διαστάσεων 9-11 μέτρων. Είναι μια απ’ τις τέσσερις καθέτους εσωτερικές οδούς της Ξάνθης απ’ την πόλη προς τη θάλασσα και στους οικισμούς της περιοχής».
Ελάττωση της απόστασης απ’ την Ξάνθη
Όπως τόνισε ο κ. Παυλίδης: «οι χρηματοδοτήσεις ήταν και απ’ το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα στο μεγαλύτερο μήκος και από εθνικούς πόρους για συγκεκριμένα τμήματα όπως αυτό της Εξοχής. Πρέπει να πω ότι δίνει μεγάλη ώθηση και μειώνει πολύ την απόσταση απ’ τους παρανέστιους οικισμούς, της πόλης της Ξάνθης. Η απόσταση ήταν ένας λόγος που εγκαταλείπονταν οι οικισμοί με εσωτερικές μετοικήσεις. Ο δρόμος αυτός αίρει την επικινδυνότητα. Φυσικά χρειάζεται προσοχή μέσα στους οικισμούς και σ’ αυτό πρέπει όλοι να είναι προσεκτικοί. Ενώνει τον οικισμό της Εξοχής διασφαλίζοντας τη συνέχεια που δεν υπήρχε παλαιότερα. Πήραμε 4 μέτρα απ’ την βακουφική επιτροπή την οποία και ευχαριστούμε και πετύχαμε να κάνουμε την διαπλάτυνση σ’ένα μήκος 500 μέτρων και να προκύψει αυτό που έχουμε σήμερα. Έγινε μια συνολική ανάπλαση της περιοχής».
Ολοκληρώνεται το δίκτυο στο σύνολό του
Αναφερόμενος στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο κατά το μήκος του οποίου γίνονται έργα ο Νομάρχης είπε: «ολοκληρώνονται οι δρόμοι που κατασκευάζονται στο Νομό ώστε να έχουμε απ’ τα καλύτερα οδικά δίκτυα στη χώρα. Έχει μείνει μόνο ο δρόμος από το Εύλαλο μέχρι την Εγνατία οδό κι ήταν ένας δρόμος που έμεινε πίσω λόγω της Εγνατίας αλλά και κάποιων τεχνικών προβλημάτων που είχαμε αλλά και λόγω προτεραιοτήτων. Προτιμήσαμε αυτό τον δρόμο που εξυπηρετεί μια δεκάδα οικισμών ως προς τη σχέση τους με την πόλη της Ξάνθης. Μετά την αποπεράτωση αυτού του δρόμου μένει ο δρόμος των Τοξοτών – Ευλάλου, μήκους 7-8 χιλιόμετρα που είναι στον προγραμματισμό μας και θα έχουμε σε λίγο τη μελέτη. Θα έχει σ’ αυτόν τον δρόμο και μια έξοδο η Εγνατία».
Κλείνοντας ο κ. Παυλίδης τόνισε: «η Ξάνθη αλλάζει, απ’ το Άβατο μέχρι το Εράσμιο θα έχουμε την ευκαιρία σε λίγο να το εγκαινιάσουμε και να το παραδώσουμε κι ένα τμήμα περίπου τριών χιλιομέτρων που ήταν άκρως επικίνδυνο, θα γίνει ένας σύγχρονος δρόμος που θα επιτρέπει τη μετάβαση απ’ το Άβατο στο Εράσμιο σε περίπου ενάμισι λεπτό. Η Ξάνθη είναι σε μια αναπτυξιακή πορεία και με την προσπάθεια πολλών» ενώ κλείνοντας ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν στην ολοκλήρωση των έργων: «θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες, τους νομαρχιακούς συμβούλους που δούλεψαν και σκέφτηκαν προς αυτή την κατεύθυνση, τη Διεύθυνση Προγραμματισμού, τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, όλους εκείνους που ήταν κατά καιρούς επιβλέποντες στα έργα των οποίων το αποτέλεσμα είναι το σύνολο, τους Προϊσταμένους και την σημερινή την κ. Καραθανάση αλλά και την σημερινή Προϊσταμένη της κατασκευής έργων την κ. Λάμπρου, τον επιβλέποντα κ. Αβραμίδη στο τελευταίο».
Οι χρηματοδοτήσεις του έργου
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΛΕΥΚΗ- ΕΞΟΧΗ- ΔΕΚΑΡΧΟ
1. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΠΌ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΜΕ Ε.Ο. ΜΕΧΡΙ ΛΕΥΚΗ: Προϋπολογισμός 661.000,00 ευρώ, μήκος επέμβασης 2.136 μέτρα, έτος κατασκευής 2002-2003 με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους
2. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΌ Χ.Θ. 8+500 ΕΩΣ ΔΕΚΑΡΧΟ: Προϋπολογισμός 865.737,00 ευρώ, μήκος επέμβασης 2.000 μέτρα, έτος κατασκευής 2002-2003, με χρηματοδότηση απ’ το Γ’ Κ.Π.Σ.
3. ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΛΕΥΚΗ ΕΩΣ Χ.Θ. 8+500 : προϋπολογισμόις 3.440.000,00 ευρώ, μήκος παρέμβασης 7.300μέτρα, έτος κατασκευής 2003-2005, με χρηματοδότηση απ’ το Γ’ Κ.Π.Σ.
4. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΕΞΟΧΗΣ: προϋπολογισμού 300.000,00 ευρώ, μήκος παρέμβασης 350 μέτρα, έτος κατασκευής 2006-2007, με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.
5. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΕΞΟΧΗΣ (Β ‘ΦΑΣΗ): προϋπολογισμού 200.000,00 ευρώ, μήκος παρέμβασης 750 μέτρα, έτος κατασκευής 2007-2008, με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.
Το σύνολο του κόστους ανέρχεται στα 5.466.737,00 ευρώ για 12.536 μέτρα στα οποία έγιναν οι παρεμβάσεις.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
algrigoriou@yahoo.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Πονοκέφαλος» στη «Στέγη Γραμμάτων»

Ισχυρό «πονοκέφα_…