Ουσιαστική και αποτελεσματική η σύσκεψη που είχε ο Υπουργός Παιδείας με τους αυτοδιοικητικούς και τους εκπροσώπους φορέων του Νομού Ξάνθης αφού άκουσε τα παράπονα, τα αιτήματα και τις προτάσεις τους κι απάντησε με αποφάσεις, ενισχύσεις και δεσμεύσεις ενώ η υλοποίηση του σχεδιασμού που θα προκύψει θα ελέγχεται με επισκέψεις υπηρεσιακών παραγόντων.
Ευρεία σύσκεψη στη Νομαρχία Ξάνθης πραγματοποιήθηκε κατά την επίσκεψη του Υπουργού παιδείας Ε. Στυλιανίδη στην Ξάνθη, την Παρασκευή 29 Φεβρουαρίου 2008, στις 13.00’.
Στη σύσκεψη που προήδρευσε ο Νομάρχης Ξάνθης παρευρέθηκαν ο Υφυπουργός Παιδείας Ι. Ταλιαδούρος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Π. Παταργιάς, οι Γραμματείς των ΤΕΙ, Νέας Γενιάς και ‘Δια βίου μάθησης’ καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες που συνόδευαν τον Υπουργό ενώ απ’ την Ξάνθη συμμετείχαν ο βουλευτής Τ. Μάντατζη, οι Δήμαρχοι και Κοινοτάρχες του νομού, εκπρόσωποι φορέων και οργάνων καθώς και Αντινομάρχες και Αντιδήμαρχοι και εκπρόσωποι του Α. Κοντού και Π. Σγουρίδη.
Κατάθεση θέσεων και αιτημάτων απ’ τους αυτοδιοικητικούς
Ο Νομάρχης Ξάνθης Γ. Παυλίδης αφού καλωσόρισε εκ μέρους όλων τον Υπουργό αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας και την Ξάνθη αφού παρουσίασε επιγραμματικά την εκπαιδευτική εικόνα του νομού.
Τα προβλήματα στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Παυλίδης αναφερόταν στην μεταφορά των μαθητών, το μεγάλο κόστος της συντήρησης των σχολικών κτιρίων που καλείται να καλύψει η τοπική αυτοδιοίκηση, τις καθυστερήσεις που προκύπτουν απ’ την επιτροπή καταλληλότητας των σχολικών κτιρίων προτείνοντας να επανέλθει στην πρότερη κατάσταση.
Την διεύρυνση της Πολυτεχνικής Σχολής με την δημιουργία νέου τμήματος ζήτησε ο Νομάρχης απ’ του Υπουργό Παιδείας, του Τμήματος Μηχανολόγων Ενέργειας λόγω της μελλοντικής ανάγκης που θα δημιουργηθεί απ΄την χρήση των βιοκαυσίμων. Όπως τόνισε ο κ. Παυλίδης, η πρόταση δεν αποτελεί παρέμβαση στο Πανεπιστήμιο αλλά πηγάζει απ’ την διαπίστωση ότι θα χρειαστεί στο μέλλον.
Στη συνέχεια ο βουλευτής Τ. Μάντατζη αναφέρθηκε σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση της μειονότητας καθώς και της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης ενώ τόνισε την ανάγκη δημιουργίας δίγλωσσων νηπιαγωγείων.
Οι Δήμαρχοι του νομού αναφέρθηκαν σε επιμέρους ζητήματα που αντιμετωπίζουν κι έκαναν τις προτάσεις τους για διάφορα ζητήματα που επιβαρύνουν τους δήμους όπως η συντήρηση των σχολείων.
Άμεσες απαντήσεις και λύσεις
Συνολικά απάντησε ο Υπουργός Παιδείας Ε. Στυλιανίδης σε όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν απ’ τους τοπικούς παράγοντες ξεκινώντας απ’ την έκφραση της χαράς του που βρίσκεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Θράκη ενώ αναφέρθηκε με θερμά λόγια στον απόντα λόγω υποχρεώσεων συνάδελφό του Υπουργό Α. Κοντό.
Στόχος του Υπουργείου είναι η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών δομών της Ξάνθης όπως δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης ενώ συνεχίζοντας είπε: «ο Νομός Ξάνθης έχει 8.169 μαθητές στην Πρωτοβάθμια, 6.533 στη Δευτεροβάθμια και 3.104 μειονοτικούς, ένα σύνολο δηλαδή 15.800 περίπου που απολαμβάνουν τις υπηρεσίες 1.893 εκπαιδευτικών σ’ ένα σύνολο σχολικών μονάδων που ανέρχονται στις 231 απ’ τις οποίες είναι μειονοτικά σχολεία των οποίων η λειτουργία διέπεται απ’ το ιδιαίτερο καθεστώς που προβλέπεται απ’ τις διεθνείς συνθήκες».
Στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών όπως ενημέρωσε ο κ. Στυλιανίδης: «εμπλέκονται τέσσερα υπουργεία κι έχει δρομολογηθεί η λειτουργία μιας επιτροπής της οποίας υπεύθυνος θα είναι από πλευράς μας ο υφυπουργός κ. Λυκουρέντζος προκειμένου να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να είμαστε αποτελεσματικοί.
Για την αξιολόγηση καταλληλότητας των κτιρίων έχουμε ετοιμάσει σχετική τροπολογία ανταποκρινόμαστε στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας ώστε ν’ αποκεντρωθεί η αξιολόγηση και να μην χάνεται χρόνος που μειώνει την αποτελεσματικότητά μας.
Για το θέμα των σχολικών και δημοσίων βιβλιοθηκών έχουμε την ετοιμότητα να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις κι εφόσον το επιθυμούν και οι δημοτικές βιβλιοθήκες, να τις αναλάβουμε για να δοθεί η δυνατότητα να εκσυγχρονιστούν με πληρότητα.
Για την δια βίου μάθηση αποφασίσαμε με τον Δήμαρχο Ξάνθης να διαμορφωθεί ο χώρος σε μια παλιά καπναποθήκη με την βοήθεια του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων ώστε να στεγαστούν όλες οι δράσεις που υπάρχουν στην περιοχή και σημειώνουν επιτυχία. Η τοπική κοινωνία αγκαλιάζει τα σχολεία όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία κι επιθυμία μας είναι να ενισχυθεί αυτή η δράση. Παράλληλα δημιουργείται με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς ένα γραφείο, ένας κόμβος που θα μπορεί να δίνει κάθετη πληροφόρηση σε όλα τα νέα παιδιά για τις παροχές που η Πολιτεία κάνει προς τους νέους. Ενημέρωση για τις υποτροφίες που τρέχουν, για τα προγράμματα ενίσχυσης νεανικής επιχειρηματικότητας, για ζητήματα που δίνουν την ευκαιρία στους νέους να μπουν στην αγορά εργασίας και ν’ αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους. Τα χρήματα για τους καθηγητές της ενισχυτικής διδασκαλίας είναι στο δρόμο, διαδικαστικά καθυστέρησαν. Είναι πολύ σημαντική η ενισχυτική διδασκαλία που ουσιαστικά χτυπάει την παραπαιδεία. Στόχος μας είναι να την ενισχύσουμε κιόλας ».
Μειονοτική εκπαιδευτική πολιτική και ΕΠΑΘ
Για τα ζητήματα που έθεσε ο Τ. Μάντατζη ο κ. Στυλιανίδης είπε: «δίνουμε μεγάλο βάρος στην ενίσχυση της μειονοτικής εκπαίδευσης κι επειδή πολλές φορές στο παρελθόν εμφανίστηκε μια δυσκαμψία στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων γιατί κυρίως οι δομές της μειονοτικής εκπαίδευσης διέπονται από παλιές συνθήκες και υπήρχε η αρχή της αμοιβαιότητας κι όταν δεν γινόταν κάτι στη μια πλευρά δε γινόταν και στην άλλη. Γι΄αυτό κάναμε μια προσπάθεια να φύγουμε προς τα μπρος υπερβαίνοντας αυτές τις παλιές νοοτροπίες και πρακτικές δίνοντας βάρος και βαρύτητα στις ίσες ευκαιρίες για μόρφωση των μειονοτικών παιδιών κι αυτό το αποδείξαμε εμπράκτως. Ενισχύσαμε θεαματικά τις αιρετές σχολικές επιτροπές των μειονοτικών σχολείων με μεγάλες επιχορηγήσεις, για πρώτη φορά στέλνοντας τα βιβλία της μειονότητας στην ώρα τους, εφαρμόζοντας πιλοτικά την εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας σε έξι δημόσια σχολεία της γενικής εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής της Θράκης.
Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης θα μελετηθεί απ’ το Υπουργείο ώστε οι απόφοιτοι της σχολής που επιθυμούν να διδάξουν μέσα στις δομές της μειονοτικής εκπαίδευσης είτε είναι μουσουλμάνοι είτε είναι χριστιανοί, να τους μετεκπαιδεύει σε έναν ειδικό τρόπο με τον οποίον θα μπορούν να διδάξουν αποτελεσμα&#
Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2008 Ενισχύει, σχεδιάζει και παρακολουθεί ο Υπουργός Παιδείας
-
«Κίνημα Δημοκρατίας» – Αυτό είναι το νέο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη
Με σφοδρή επίθεση προς τους πρώην συντρόφους στο ΣΥΡΙΖΑ τα αποκαλυπτήρια του νέου πολιτικο… -
Πρόσωπα & Γεγονότα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
«Τα αντιβιοτικά δεν είναι παυσίπονα» Το θέμα είναι σοβαρό διότι αποδεδειγμένα υπάρχουν πολ… -
Κορίνα Αθανασιάδου: Από την Ξάνθη στον κόσμο του Sustainable Design στη Ν. Υόρκη
Η interior architect τιμάται από το New York School of Interior Design ως μία από τις πιο …
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
-
«Κίνημα Δημοκρατίας» – Αυτό είναι το νέο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη
Με σφοδρή επίθεση προς τους πρώην συντρόφους στο ΣΥΡΙΖΑ τα αποκαλυπτήρια του νέου πολιτικο… -
Πρόσωπα & Γεγονότα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
«Τα αντιβιοτικά δεν είναι παυσίπονα» Το θέμα είναι σοβαρό διότι αποδεδειγμένα υπάρχουν πολ… -
Οσομπούκο με κρεμμυδάκια στο φούρνο
-4 φέτες κότσι μοσχαρίσιο (οσομπούκο) 1½ κιλό περίπου -500γρ. κρεμμυδάκια για στιφάδο -3 σ…
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
«Τα νηπιαγωγεία πρέπει να είναι δίγλωσσα»!
Ξεκάθαρα και με π …