Η υλοποίηση του σχεδίου για την κατασκευή σχολικού κτιριακού συγκροτήματος στην περιοχή του Δροσερού που θα στεγάζει νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο, βρίσκεται στη διαδικασία της συνεννόησης των όρων δόμησης μεταξύ του Δήμου Ξάνθης και του ΟΣΚ λόγω του ότι η παραχωρηθείσα δημοτική έκταση βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως.
Σε συνέχεια της έρευνας του ‘Ε’ για τη λύση του προβλήματος της σχολικής στέγης στον οικισμό του Δροσερού, μετά την ενημέρωση απ’ τον Νομάρχη Ξάνθης Γ. Παυλίδη για την υλοποίηση του σχεδιασμού που προβλέπει την κατασκευή σχολικού συγκροτήματος για τη στέγαση νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου, επικοινωνήσαμε με τον Δήμαρχο Ξάνθης Μ. Στυλιανίδη.
Συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων
Όπως μας ενημέρωσε ο Δήμαρχος Ξάνθης υπάρχει έλλειψη δημοτικών εκτάσεων στην περιοχή και για την συγκεκριμένη έχουν κινηθεί νωρίτερα οι διαδικασίες για να παραχωρηθεί απ’ το κράτος στον Δήμο.
Πρόκειται για μια έκταση συνολικής εκμεταλλεύσιμης επιφάνειας 6.300 στρεμμάτων περίπου που βρίσκεται δίπλα στο ιατροκοινωνικό κέντρο Δροσερού. Λόγω του γεγονότος ότι βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως όμως, ο νόμος προβλέπει την τήρηση συγκεκριμένης διαδικασίας που περιλαμβάνει την κατάθεση των όρων δόμησης απ΄ τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων για τη σύνθεση του τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου. Ο Δήμος βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων για τους όρους δόμησης κι όπως προβλέπεται, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία θα παραχωρηθεί το οικόπεδο στη Νομαρχία και θα ξεκινήσει η ανέγερση του σχολικού συγκροτήματος.
Γραφειοκρατία και πραγματικότητα
Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που η αναγκαία δυστυχώς γραφειοκρατία κρατάει δέσμιους τους κατοίκους μιας περιοχής και γίνεται πηγή πολλών προβλημάτων. Βούληση υπάρχει για τη λύση του προβλήματος αλλά το αποτέλεσμα είναι η καθημερινή ταλαιπωρία των ελάχιστων μαθητών που επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του γυμνασίου και κατοικούν στο Δροσερό ενώ οι συνθήκες που επικρατούν και στο υπάρχον δημοτικό σχολείο δεν είναι οι καλύτερες. Σίγουρα πάντως δεν είναι αυτές που θα αποτελέσουν κίνητρο για τα παιδιά ομάδων με ιδιαιτερότητες στα θέματα εκπαίδευσης όπως οι κάτοικοι του Δροσερού.
Απαραίτητη είναι η ‘στενή’ παρακολούθηση του ζητήματος απ’ τους αρμόδιους για την επίτευξη του στόχου λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το γεγονός της αναγκαίας προσπάθειας σύγκλισης του οικισμού με το κέντρο του Δήμου απ’ το οποίο μόνο ένα χιλιόμετρο τον χωρίζει.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ