Η πρόσφατη επίσκεψη της υπουργού εξωτερικών κ. Μπακογιάννη στην Ξάνθη και η επίσκεψή της στο Γενικό Λύκειο Γλαύκης αποτέλεσε την αφορμή να αναδειχθούν στοιχεία μιας άλλης σχολικής εικόνας καθώς και τη δουλειά που γίνεται σ’ αυτό. Όπως σημειώνει ο Διευθυντής του Γενικού Λυκείου Γλαύκης κ. Κλεομένης Ψωμακέλης: « Το Γενικό Λύκειο Γλαύκης, στα Πομακοχώρια του νομού, εντυπωσίασε τους πάντες που παρευρέθηκαν στην συνοδεία, οι οποίοι αποκόμισαν μια άλλη σχολική εικόνα Περισσότερο αναπτυγμένης και ευρωπαϊκής και λιγότερο μίζερης, φτωχής και υποβαθμισμένης που περίμεναν να δουν». Ο κ. Ψωμακέλης παράλληλα παρουσιάζει την προσπάθεια που επιτελούν καθηγητές μαθητές και γονείς αντιπαλεύοντας με αντίξοες συνθήκες προκειμένου να δώσουν τη δυνατότητα μιας ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές του Λυκείου Γλαύκης.
Ένα « ευρωπαϊκό Λύκειο »…..στα Πομακοχώρια Ξάνθης
– Το Γεν. Λύκειο Γλαύκης δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης
Για πολλούς μια έκπληξη, κόντρα στις διαμορφωμένες προς την περιοχή απόψεις.
Για άλλους μια καθημερινή πραγματικότητα, ένα επίτευγμα των προσπαθειών και του έργου στο οποίο συμμετέχουν ακατάπαυτα!
Στην καρδιά του ορεινού όγκου Ξάνθης, 23 χλμ. από την πρωτεύουσα, μέσα στην Ροδόπη, βρίσκεται το κεφαλοχώρι της Γλαύκης.
Με περίπου 1200 κατοίκους, πλούσια πολιτιστική παράδοση και κληρονομιά, εντυπωσιακή συμβολή στην παραγωγή καπνού και κατοίκους φιλόξενους και ιδιαίτερα καταδεχτικούς, προσφέρει μια ευχάριστη εικόνα στον ταξιδιώτη που τριγυρνά στα Πομακοχώρια του Ν. Ξάνθης.
Στην είσοδο του χωριού, επιβλητική δεσπόζει η παρουσία του σχολικού συγκροτήματος της ευρύτερης περιοχής.
Το Γενικό Λύκειο Γλαύκης, λειτουργεί εδώ και 7 χρόνια, ταράζοντας κυριολεκτικά τα λιμνάζοντα νερά της εκπαίδευσης στην περιοχή, βάζοντας νέα δεδομένα για στην μόρφωση και εκπαίδευση των παιδιών και κατά συνέπεια των κατοίκων της περιοχής.
Πάνω από 30 οικισμοί της ορεινής Ροδόπης, συνεργάζονται σε αυτή την αμφίδρομη εκπαιδευτική σχέση ανάμεσα στα χωριά και το Γ.Λ. Γλαύκης.
Κένταυρος, Πάχνη, Δημάριο, Σάτρες, Τέμενος, Μελίβοια, Μάνταινα, Αιώρα, Σιρρόκο και τόσοι άλλοι οικισμοί εμπλουτίζουν και στελεχώνουν το Λύκειο, σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αριθμητική παρουσία μαθητών.
Δύσκολες συνθήκες πρόσβασης, δυσβάσταχτο σχολικό ωράριο, επιβαρυμένο με άσκοπες – ατελείωτες ώρες μετακίνησης, χιόνια και πάγους τον χειμώνα, συνθέτουν τα κομμάτια ενός ποικιλόμορφου παζλ, χρωμάτων και χαρακτηριστικών.
Μαθητές – εργάτες, αχθοφόροι της ζωής, καθώς συμμετέχουν ανελλιπώς στην ετήσια εργασιακή διαδικασία της οικογένειας που αρχίζει, περιστρέφεται και τελειώνει γύρω από τον καπνό, εδώ και δεκαετίες !!
Προσπαθούν διαρκώς για το απόσταγμα που θα πάρουν, αναμειγνύοντας την μαθησιακή τους προσπάθεια, με την διαφορετικότητά τους.
Παραδόσεις, έθιμα, θρήσκευμα, παιδικές ανάγκες, μαθητικά και νεανικά χρόνια, προσπάθεια, επιτυχίες και αποτυχίες.
Το Γεν. Λύκειο Γλαύκης, διαμορφώνει « ευρωπαίους πολίτες», στο πέρασμά τους.
Επεμβαίνει εκπαιδευτικά και με τρόπο μοναδικό, μορφώνει, συμβουλεύει, οδηγεί και συμπαραστέκεται σε κάθε καινοτόμα προσπάθεια ανάπτυξης και αναβάθμισης.
Με εφαρμογή ευρωπαϊκών προγραμμάτων επιμόρφωσης και ενημέρωσης, ενισχυτική διδασκαλία για πρόσθετη διδακτική στήριξη μαθητών, περιβαλλοντικά προγράμματα εκπαίδευσης, ημερίδες ενημέρωσης, αγωγή υγείας και πολλά άλλα, πρωτοπορεί και πρωταγωνιστεί στην εκπαίδευση της περιοχής.
Πρόσφατα για παράδειγμα, βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα αγωγής υγείας και διαμόρφωσης θετικού σχολικού κλίματος. Η διοργάνωση ανήκει σε ομάδα εκπαιδευτικών που συνεργάζονται με το εθνικό ίδρυμα νεότητας το ΥΠΕΠΘ, ενώ συμμετέχουν τοπικοί φορείς και οργανώσεις, όπως ο ΟΚΑΝΑ, Κέντρο πρόληψης εξαρτησιογώνων ουσιών, κα.
Εντυπωσιακή και συγκινητική επίσης, η παρουσία και συμβολή των εκπαιδευτικών στην ευρύτερη προσπάθεια. Φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί και βιολόγοι, γυμναστές, οικονομολόγοι, και τόσοι άλλοι αφήνουν το προσωπικό τους εκπαιδευτικό ίχνος στην πορεία των μαθητών.
Στην διεύθυνση του Λυκείου βρίσκεται ο Κλεομένης Ψωμακέλης, τεχνοκράτης εκπαιδευτικός, γνώστης και αποδέκτης των ιδιαίτερων καταστάσεων και πρωτοβουλιών.
Παράλληλα με το διευθυντικό του καθήκον χειρίζεται με επιτυχία, το φορτίο της μετεμφύτευσης εκπαιδευτικής κουλτούρας και νοοτροπίας στους μελλοντικούς επίδοξους επιστήμονες που βγαίνουν από το σχολείο και την περιοχή.
Καθώς προέρχεται από τον κλάδο της Γεωπονίας, μπολιάζει με προσπάθεια το παλιό με το καινούργιο, προσδοκώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου και του συνόλου, συμβάλλοντας με τον δικό του τρόπο.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το ποσοστό επιτυχίας στις Πανελλήνιες εξετάσεις αγγίζει το 90 %, καθώς γίνεται χρήση από όλους τους μαθητές, των προνομίων που απολαμβάνουν στην μόρφωσή τους. Από κει και πέρα βέβαια ο δρόμος μέχρι το πτυχίο είναι μακρύς και δύσκολος, για αυτούς τους μαθητές, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν ξεχωριστές δυσκολίες, από τους άλλους.
Το πτυχίο και η επαγγελματική αποκατάσταση πολλές είναι οι φορές που δεν έρχονται, στο τέλος της πορείας. Αλλά αυτό που σίγουρα τους μένει για όλη τους τη ζωή είναι ……το ταξίδι. Άλλωστε τι αξία θα είχε ο άνθρωπος χωρίς αυτό;