Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2007 Δεν ενισχύεται η Ξάνθη από τον νέο επενδυτικό νόμο

Δεν ενισχύεται η Ξάνθη από τον νέο επενδυτικό νόμο

0

Σύμφωνα με τους πίνακες που παρουσιάζονται στην επεξηγηματική μελέτη που μας έστειλε ο βουλευτής Ξάνθης Π. Σγουρίδης, δεν υπάρχουν επί της ουσίας αλλαγές για την Ξάνθη.

Από το γραφείο του βουλευτή Ξάνθης κ. Π. Σγουρίδη εστάλη ο πίνακας που ακολουθεί και αναφέρεται στα κίνητρα που δίνονται στην Ξάνθη σύμφωνα με το νέο επενδυτικό νόμο:

 

 

 

 ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Περίπτωση [Παλαιά – Νέα κατηγορία]     Σήμερα

(Ν. 3299/2004)   2007-2013

Ξάνθη   Δ3 Περιοχή (*)   Γ Περιοχή

Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μεγάλη επιχείρηση) [1 – 2]     40%      35%

Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μεσαία επιχείρηση) [1 – 2]     55%      45%

Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μικρή επιχείρηση) [1 – 2]        55%      55%

Επένδυση από πολυεθνική για την παραγωγή νέων προϊόντων ή και υπηρεσιών ή προϊόντων εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας σε ΒΙΠΕ (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1]       40%      40%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1] 40%      40%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1] 55%      50%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1]    55%      60%

Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1]    40%      40%

Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1]    55%      50%

Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1]       55%      60%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1]  40%      40%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1]   55%      50%

Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1]     55%      60%

Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μεγάλη επιχείρηση) [2 – 2]         35%      35%

Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μεσαία επιχείρηση) [2 – 2]          50%      45%

Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μικρή επιχείρηση) [2 – 2]            50%      55%

Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μεγάλη επιχείρηση) [2 – 2]    35%      35%

Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μεσαία επιχείρηση) [2 – 2]    50%      45%

Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μικρή επιχείρηση) [2 – 2]       50%      55%

 

(*) Να προστεθούν 5 μονάδες στα % ενίσχυσης σε περίπτωση νέας επιχείρησης ή εγκατάστασης σε ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ, ΒΕΠΕ,… με max = 55%

 

Ο κ. Σγουρίδης καταλήγει με τα εξής συμπεράσματα:

Τα κίνητρα δεν αλλάζουν ουσιωδώς στη Ξάνθη

Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν αφορά τα % ενίσχυσης στην περιοχή αυτή αλλά το γεγονός ότι χάθηκε η λογική περιφερειακής κλιμάκωσης των ενισχύσεων (που ήταν και ο ουσιαστικός λόγος ύπαρξης επενδυτικού νόμου). Για πρώτη φορά χορηγούνται ουσιαστικές ενισχύσεις στην Αττική και Θεσσαλονίκη, γεγονός που θα αποτελέσει αντικίνητρο επένδυσης στις άλλες περιοχές, ενώ η διαβάθμιση των ενισχύσεων δεν απορρέει ούτως η άλλως από λογική αποκέντρωσης και περιφερειακής ανάπτυξης:

Σε ΒΕΠΕ του Ν. Θεσσαλονίκης (Β’ Περιοχή) θα χορηγείται ενίσχυση κατά μόλις 10 μονάδες μικρότερη απ ‘ότι στην Ξάνθη! Π.χ. μια μικρή μεταποιητική επιχείρηση θα λαμβάνει ενίσχυση 45% στη Θεσσαλονίκη (από 0 σήμερα) και 55% στη Ξάνθη (όσο και σήμερα).

Στην Κορίνθια και την Πάτρα χορηγούνται ακριβώς τα ίδια κίνητρα με την Ξάνθη κ.ο.κ…

Γιατί λοιπόν να επενδύσει κανείς στην απομακρυσμένη Ξάνθη;  Αυτό είναι το αποτέλεσμα της λογικής άκρατης χορήγησης ενισχύσεων της ΝΔ.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Ανενεργός» ο Ξανθιώτης καταναλωτής

Παρά τα προβλήματα και τον έντονο ανταγωνισμό που αποτελείτη γενεσιουργό τους αιτία, ο Ξαν…