Σύμφωνα με τους πίνακες που παρουσιάζονται στην επεξηγηματική μελέτη που μας έστειλε ο βουλευτής Ξάνθης Π. Σγουρίδης, δεν υπάρχουν επί της ουσίας αλλαγές για την Ξάνθη.
Από το γραφείο του βουλευτή Ξάνθης κ. Π. Σγουρίδη εστάλη ο πίνακας που ακολουθεί και αναφέρεται στα κίνητρα που δίνονται στην Ξάνθη σύμφωνα με το νέο επενδυτικό νόμο:
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Περίπτωση [Παλαιά – Νέα κατηγορία] Σήμερα
(Ν. 3299/2004) 2007-2013
Ξάνθη Δ3 Περιοχή (*) Γ Περιοχή
Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μεγάλη επιχείρηση) [1 – 2] 40% 35%
Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μεσαία επιχείρηση) [1 – 2] 55% 45%
Εκσυγχρονισμός / ίδρυση μεταποιητικής επένδυσης (Μικρή επιχείρηση) [1 – 2] 55% 55%
Επένδυση από πολυεθνική για την παραγωγή νέων προϊόντων ή και υπηρεσιών ή προϊόντων εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας σε ΒΙΠΕ (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1] 40% 40%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1] 40% 40%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1] 55% 50%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1] 55% 60%
Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1] 40% 40%
Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1] 55% 50%
Επένδυση ειδικής μορφής τουρισμού (συνεδριακό, γκολφ,…) (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1] 55% 60%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μεγάλη επιχείρηση) [4 – 1] 40% 40%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μεσαία επιχείρηση) [4 – 1] 55% 50%
Εκσυγχρονισμός ξενοδοχείου με μετατροπή σε 4 ή 5* (Μικρή επιχείρηση) [4 – 1] 55% 60%
Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μεγάλη επιχείρηση) [2 – 2] 35% 35%
Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μεσαία επιχείρηση) [2 – 2] 50% 45%
Ίδρυση / επέκταση ξενοδοχείου (Μικρή επιχείρηση) [2 – 2] 50% 55%
Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μεγάλη επιχείρηση) [2 – 2] 35% 35%
Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μεσαία επιχείρηση) [2 – 2] 50% 45%
Ίδρυση ξενοδοχείου 4 ή 5 * (Μικρή επιχείρηση) [2 – 2] 50% 55%
(*) Να προστεθούν 5 μονάδες στα % ενίσχυσης σε περίπτωση νέας επιχείρησης ή εγκατάστασης σε ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ, ΒΕΠΕ,… με max = 55%
Ο κ. Σγουρίδης καταλήγει με τα εξής συμπεράσματα:
Τα κίνητρα δεν αλλάζουν ουσιωδώς στη Ξάνθη
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν αφορά τα % ενίσχυσης στην περιοχή αυτή αλλά το γεγονός ότι χάθηκε η λογική περιφερειακής κλιμάκωσης των ενισχύσεων (που ήταν και ο ουσιαστικός λόγος ύπαρξης επενδυτικού νόμου). Για πρώτη φορά χορηγούνται ουσιαστικές ενισχύσεις στην Αττική και Θεσσαλονίκη, γεγονός που θα αποτελέσει αντικίνητρο επένδυσης στις άλλες περιοχές, ενώ η διαβάθμιση των ενισχύσεων δεν απορρέει ούτως η άλλως από λογική αποκέντρωσης και περιφερειακής ανάπτυξης:
Σε ΒΕΠΕ του Ν. Θεσσαλονίκης (Β’ Περιοχή) θα χορηγείται ενίσχυση κατά μόλις 10 μονάδες μικρότερη απ ‘ότι στην Ξάνθη! Π.χ. μια μικρή μεταποιητική επιχείρηση θα λαμβάνει ενίσχυση 45% στη Θεσσαλονίκη (από 0 σήμερα) και 55% στη Ξάνθη (όσο και σήμερα).
Στην Κορίνθια και την Πάτρα χορηγούνται ακριβώς τα ίδια κίνητρα με την Ξάνθη κ.ο.κ…
Γιατί λοιπόν να επενδύσει κανείς στην απομακρυσμένη Ξάνθη; Αυτό είναι το αποτέλεσμα της λογικής άκρατης χορήγησης ενισχύσεων της ΝΔ.