Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2005 Το 50% των μικρών μαθητών της Ξάνθης φοιτά στο Ολοήμερο

Το 50% των μικρών μαθητών της Ξάνθης φοιτά στο Ολοήμερο

0

Τρία χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από τον θεσμό του Ολοήμερου Σχολείου και τα προγράμματα που υλοποιούνται σ’ αυτό καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, απασχόλησαν το μεσημέρι της Τετάρτης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής τους συνάντησης.

Επρόκειτο ουσιαστικά για ένα σεμινάριο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο Ολοήμερο Σχολείο σχετικά με την εφαρμογή των προγραμμάτων, τις διαδικασίες διδασκαλίας τα προγράμματα που ακολουθούνται ενώ επιπλέον ακολούθησε συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί έτσι ώστε να βρεθούν οι αναγκαίες λύσεις.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Θεοδώρου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί των Ολοήμερων Σχολείων αφορούν στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν σ’ αυτά.

Τα σχολεία είναι πολυάριθμα τόνισε κ. Θεοδώρου, όλοι οι χώροι τους χρησιμοποιούνται ως αίθουσες διδασκαλίας με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν χωριστοί χώροι σίτισης και ξεκούρασης εκτός από δύο περιπτώσεις μέσα σε σχολεία της πόλης.

Αυτό το θέμα βέβαια σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας δεν υπάρχει στα σχολεία της υπαίθρου και εντοπίζεται εντός πόλεως με τις κτιριακές εγκαταστάσεις.

«Γιατί τα σχολεία μας είναι παλαιών προδιαγραφών, δεν είχαν προβλεφθεί τέτοιοι χώροι και εκεί εντοπίζεται το πρόβλημα. Περιμένουμε δηλαδή να σχολάσουν οι μικρές τάξεις γύρω στη μία και μετά οι αίθουσες αυτές χρησιμοποιούνται από τους μαθητές του Ολοήμερου Σχολείου».

Ερωτηθείς ο κ. Θεοδώρου για τα προγράμματα τα οποία εφαρμόζονται από το Ολοήμερο, τονίζει πως πρόκειται κυρίως για προγράμματα προετοιμασίας στην Γλώσσα και τα Μαθηματικά για την επόμενη ημέρα, είναι μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας και Κοινωνίας της Πληροφορίας με την χρήση νέας Τεχνολογίας, Υπολογιστές και ανάλογα με την προτίμηση που εκφράζουν οι μαθητές όταν κάνουν την αίτηση εγγραφής στο Ολοήμερο, γίνονται μαθήματα Μουσικής, Χορού, Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής.

Το ολοήμερο Σχολείο, με την «σημερινή του μορφή» εφαρμόζεται από το 2002.

Παλαιότερα εφαρμόζονταν ως σχολείο «διευρυμένου ωραρίου» περιλαμβάνοντας τα παραπάνω μαθήματα.

Η κατάσταση από τότε μέχρι και σήμερα, επισημαίνει ο κ. Θεοδώρου πως έχει βελτιωθεί πάρα πολύ.

Οι προσλήψεις της φετινής χρονιάς για παράδειγμα, έγιναν με την έναρξη των μαθημάτων.

Προσλήψεις που αφορούν και στους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, ο θεσμός τονίζει πως καταξιώνεται σταδιακά στην κοινωνία και «βαδίζει σωστά».

Και όσο για τους μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Σχολείο και φυσικά οι γονείς τους που αποφασίζουν να εντάξουν τα παιδιά τους σ’ αυτό, κάθε χρόνο θα γίνονται όλο και περισσότεροι μιας και η εμπιστοσύνη προς αυτό που μέχρι πρότινος ήταν αμφισβητούμενη, έχει… «αποκατασταθεί».

Οι μαθητές εκφράζουν άλλωστε την επιθυμία τους να φοιτούν στο Ολοήμερο από τις μικρές ακόμη τάξεις. Μάλιστα το 50% των «μικρών» μαθητών πηγαίνει στο ολοήμερο.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στις μεγαλύτερες τάξεις, στους μεγαλύτερους μαθητές οι οποίοι και λόγω των μαθημάτων τους αλλά και των λοιπών δραστηριοτήτων τους δεν εντάσσονται σ’ αυτό.

Έπειτα, σύμφωνα με τον κ. Θεοδώρου, το γεγονός ότι τα παιδιά τελειώνουν το σχολείο στις τέσσερις το απόγευμα, δεν εξυπηρετεί τους γονείς τους.

Και αυτό που επισημαίνεται ακόμη μια φορά, είναι ότι οι μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Σχολείο, μπορούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Παράλληλα είναι μια εμπειρία πρωτόγνωρη αλλά και ουσιαστική για την μετέπειτα πορεία τους…

ΧΡΥΣΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2005
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κέρασε κρασί και ειδήσεις….

Γεύμα στα τοπικά ΜΜΕ παρέθεσε ο Δήμαρχος Βιστονίδαςμε άφθονο κρασί, νόστιμο ψάρι, και ειδή…