Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2004 Αγαπήθηκε το τρενάκι του Νέστου από τους μικρούς μαθητές…

Αγαπήθηκε το τρενάκι του Νέστου από τους μικρούς μαθητές…

0

Αναγκαία η σταθεροποίηση του δρομολογίου του. Ν. Γερμαντζίδης: «Για να γίνει βιώσιμο και να αναπτυχθεί ο εναλλακτικός τουρισμός». Αν και οι περιηγήσεις με το τοπικό τρενάκι στα Στενά του Νέστου ξεκίνησαν πριν λίγο καιρό, τα Δημοτικά Σχολεία που έχουν επισκεφθεί την περιοχή είναι ήδη πολλά, ενώ οι προγραμματισμένες περιηγήσεις συνεχίζονται και με την νέα χρονιά.

Η προσπάθεια που καταβλήθηκε για να δρομολογηθεί από τον ΟΣΕ ένα τοπικό τρένο στα στενά του Νέστου ξεκίνησε πριν περίπου δύο χρόνια και συμπαραστάτης της ήταν αρχικά η Ελληνική Εταιρείας για την προστασία της φύσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς που άσκησε την «επιρροή» της και έπεισε τον ΟΣΕ να δρομολογήσει αυτό το τοπικό τρενάκι.

Σήμερα το τρενάκι περιηγεί τους μικρούς μαθητές στο Παρανέστι περνώντας από τα Στενά του Νέστου.

Τα παιδιά λοιπόν έχουν την δυνατότητα να ξεναγηθούν σ’ αυτήν την υπέροχη περιοχή με μια αμαξοστοιχία ογδόντα θέσεων.

Πρόκειται για μια ιστορική αμαξοστοιχία, ένα FIAT της δεκαετίας του 1950.

Εκείνο που ωστόσο επισημαίνει ο Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Νίκος Γερμαντζίδης, είναι αρχικά ότι θα πρέπει να υπάρχουν σταθερά δρομολόγια από τον ΟΣΕ που θα απευθύνονται όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους ενήλικες που επιθυμούν να ξεναγηθούν στα στενά τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες.

«Το θέμα είναι αυτό το τοπικό τρένο θα πρέπει να το κερδίσει η δική μας κοινωνία, η Ξάνθη, η Δράμα, η Καβάλα, να το κρατήσει εδώ και τα Σαββατοκύριακα για να μπορέσει να αναπτυχθεί ο εναλλακτικός τουρισμός. Το τρενάκι μπορεί να λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση πάρα πολύ θετικά, να προσελκύσει κόσμο, όχι μόνο από την περιοχή και την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό, έτσι που να προβληθούν τα στενά του Νέστου και να γίνει πόλος έλξης αλλά και να αναπτυχθεί ο εναλλακτικός τουρισμός. Για να γίνει όμως αυτό, πρακτικά βλέπω ότι θα πρέπει να υπάρχουν σταθερά δρομολόγια γιατί μέχρι τώρα το τρένο αυτό το δρομολογεί ο ΟΣΕ μετά από αίτημα των σχολείων και το δρομολόγιό του είναι έκτακτο».

Θα πρέπει λοιπόν να βρεθεί ένας τρόπος και να δρομολογείται το τρένο σταθερά, να υπάρχουν κάποια δρομολόγια ο Σάββατο ή την Κυριακή και τις ημέρες αργίας έτσι ώστε να μπορέσει ο καθένας να κάνει αυτή την επίσκεψη.

Από την άλλη όμως σύμφωνα με τον κ. Γερμαντζίδη, θα πρέπει να καλυφθεί το κόστος αυτού του σταθερού δρομολογίου.

Ο ΟΣΕ έκανε μια προσφορά και για τα παιδιά και για τους ενήλικες και έχει σχετικά χαμηλό εισιτήριο γι’ αυτή τη διαδρομή.

Ο Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κάνει έκκληση στους φορείς της πόλης και του νομού, έτσι ώστε το τρενάκι να γίνει πραγματικά βιώσιμο.

«Δεν θα δρομολογήσει σταθερά ο ΟΣΕ αυτό το δρομολόγιο γιατί φοβάται ότι το κόστος θα είναι υψηλό για τον οργανισμό. Ίσως λοιπόν θα πρέπει να αναλάβει μια πρωτοβουλία είτε η Περιφέρεια, είτε η Υπερνομαρχία, είτε η Νομαρχία Ξάνθης, να κινηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση, να βρεθεί ένας τρόπος σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία η οποία διαθέτει έναν εθελοντή συνοδό μέσα στο τρένο, να καθίσουν σ’ ένα τραπέζι και να βρεθεί μια λύση. Μια μόνιμη δρομολόγηση του τρένου. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι από την αρχή, αρωγός στην προσπάθεια, ήταν η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ξάνθης με τον κ. Τσιακίρογλου ο οποίος μάλιστα είναι πρόθυμος να χορηγήσει ένα ποσό που θα καλύπτει τις ξεναγήσεις από την πλευρά της Ελληνικής Εταιρείας. Θα πρέπει αρχικά να καλυφθεί το κόστος των δρομολογίων αυτών και δεν μιλάμε για πολλά χρήματα. Αν αναλογιστεί κανείς ότι πεντακόσια πενήντα ευρώ είναι το κόστος ενός τέτοιου δρομολογίου, αυτό το κόστος εάν το αναλάβουν οι φορείς και το καλύψουν, θα κερδίσουν κάποια χρήματα από τα εισιτήρια που θα κοπούν αλλά θα μπορεί έτσι να δρομολογηθεί το τρένο μέχρι να γίνει γνωστό και να είναι βιώσιμο».

Χρειάζεται λοιπόν την υποστήριξη των φορέων.

Είναι μια πρόκληση για την τοπική κοινωνία δοθεί μια λύση ‘σ αυτό το θέμα και να κρατηθεί το τρενάκι.

«Αυτή μου την αγωνία καταθέτω, γιατί είναι κρίμα να το χάσουμε. Θα πρέπει να πω ότι ο ΟΣΕ κατέβαλλε πραγματικά πολύ μεγάλη προσπάθεια γι’ αυτό το τρένο. Δεν μπορεί όμως να κάνει περισσότερα πράγματα από αυτό. Είναι θέμα πια της διοίκησης του ΟΣΕ και της τοπικής κοινωνίας. Νομίζω πως καλό θα ήταν να γίνει μια τέτοια πρόσκληση προς τους φορείς. Αυτό περιμένω σαν πολίτης όπου θα έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα».

Αυτή τη στιγμή στα στενά του Νέστου υπάρχει μια σειρά προγραμμάτων που υλοποιούνται για την ανάπτυξη της περιοχής.

Μάλιστα η Εταιρεία προστασίας και οικοανάπτυξης της Χρυσούπολης στα πλαίσια του ενιαία φορέα διαχείρισης ετοιμάζει μια ταΐστρα για τα αρπακτικά πουλιά μιας που υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός όρνεων στα στενά του Νέστου και ένα παρατηρητήριο όπως είναι της Δαδιάς που μπορεί να προσελκύσει πολλούς φυσιολάτρες επισκέπτες.

«Αυτό αν το συνδυάσουμε με το τρένο και τις δραστηριότητες τον κέντρων εναλλακτικού τουρισμού, τότε μας δίνεται μια άλλη ευκαιρία».

Το τρένο του Νέστου μπορεί να λειτουργήσει ως «ατμομηχανή» για την ανάπτυξη ενός εναλλακτικού τουρισμού που πρέπει να τον αναπτυχθεί για να στηριχτεί και τοπική οικονομία. «Έχουμε ένα μοναδικό περιβάλλον αλλά δεν μπορούμε να μένουμε μόνο στις διαπιστώσεις, στις μελέτες και στα σχέδια. Είναι ώρα της δράσης!».

ΧΡΥΣΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2004
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Λιγότερα ολοήμερα σχολεία φέτος

Συνολικά 3.964 Δημοτικά και 2.169 Νηπιαγωγεία, θα λειτουργήσουν ως ολοήμερα για το σχολικό…