Καινοτόμο σχολικό πρόγραμμα εικονικής υιοθεσίας κακοποιημένων ή ανάπηρων ζώων με σκοπό την ενίσχυση της αξίας της φιλοζωίας και του εθελοντισμού
Η Ε1 τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς (2020-2021) και στο πλαίσιο σχολικού προγράμματος για την ενίσχυση της φιλοζωίας και του εθελοντισμού προέβη σε δεύτερη κατά σειρά εικονική υιοθεσία. Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου η τάξη υιοθέτησε εικονικά τη Δανάη, ένα αδέσποτο τρίποδο σκυλάκι που έχει χάσει το ένα του πόδι μετά από τον τραυματισμό του από αυτοκίνητο και φιλοξενείται στον Περιβαλλοντικό και Φιλοζωικό Σύλλογο Ξάνθης «Αδέσποτοι Φίλοι» .
Η εκπαιδευτικός της τάξης, κα Ελένη Ακάμπαλη υποστηρίζει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις εικονικές υιοθεσίες αδέσποτων ζώων προγραμματίζοντας μέσω, στην ουσία ενός αυτοσχέδιου προγράμματος, σειρά δράσεων με φιλοζωικό χαρακτήρα. Σε αυτές τις δράσεις δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική μάθηση και στη μελέτη πεδίου. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το αδέσποτο που υιοθετούν καθώς αυτό μας επισκέπτεται τακτικά με συνοδούς της Περιβαλλοντικής και Φιλοζωικής Οργάνωσης για να παραλάβει το ποσό ενίσχυσης ή το επισκέπτονται οι ίδιοι.
Εν μέσω πανδημίας οι συναντήσεις τους ήταν και μέσω τηλεδιασκέψεων όπως και μέσω εικονικής περιήγησης στο καταφύγιο πραγματοποιήθηκε και η επιλογή του αδέσποτου για υιοθεσία σε πλήθος άλλων αδέσποτων.
Σκοπός της δράσης είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές απέναντι στο τεράστιο πρόβλημα της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς και στον αλόγιστου πολλαπλασιασμού τους ελλείψει στειρώσεων με αποτέλεσμα να υπάρχουν πάρα πολλά αδέσποτα στην πόλη.
Επίσης να ενημερωθούν και να εντοπίσουν τις αιτίες ώστε να μπορούν ως ενήλικες να τις καταπολεμήσουν και να γνωρίσουν:
-τη χαρά της επικοινωνίας και τη θετική ψυχολογική επίδραση,
-την ενίσχυση των καλών και την εξάλειψη των λάθος πρακτικών αλλά και
-την υπεύθυνη συμπεριφορά όχι μόνο στα δεσποζόμενα αλλά και τα αδέσποτα ζώα.
Επιπλέον, σημαντικό κομμάτι της δράσης είναι η γνωριμία με τους σκοπούς και τις δραστηριότητες των φιλοζωικών συλλόγων, τις συνθήκες των καταφυγίων των αδέσποτων καθώς και η κατανόηση των εννοιών της ευζωίας, της φιλίας, της συντροφικότητας και του σεβασμού προς τα ζώα.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός πως η μικρή Δανάη έχει μόνο 3 ποδαράκια δεν απέτρεψε ούτε στιγμή τους μαθητές να την επιλέξουν ανάμεσα σε άλλα αδεσποτάκια αντιθέτως η αναπηρία της λειτούργησε ενθαρρυντικά στα παιδιά τα οποία συμφώνησαν ομόφωνα και την ανέλαβαν προστατευτικά, αποκτώντας έτσι βάσεις για την αποδοχή της διαφορετικότητας της αναπηρίας στην μετέπειτα ζωή τους.
Επίσης αφού ζωγράφισαν ο καθένας τη δική του αφίσα αντιγράφοντας την αφίσα από την καμπάνια της Ελληνικής Αστυνομίας τοιχοκόλλησαν σε κολώνες της πόλης και σημεία ανακοινώσεων δίπτυχα με τις χειροποίητες αφίσες και τον δεκάλογο του Υπεύθυνου Πολίτη που είναι δικό τους παραγόμενο έργο, υλοποιώντας έτσι τη δική τους εκστρατεία ενημέρωσης.
Η Δανάη είναι το 2ο αδεσποτάκι που υιοθετείται εικονικά από τάξη που το πρώτο ο Ρούλης, το σκυλάκι που είχαν υιοθετήσει οι μαθητές της τάξης Ε1-ΣΤ1/2020και συνέχισε για λίγο αυτή η τάξη βρήκε ένα ζεστό σπίτι και είναι πολύ καλά.
Επίσης όπως αναφέρει η εκπαιδευτικός της τάξης, η οικονομική συμμετοχή είναι ένθερμη καθώς μέσω του προγράμματος έχουν ευαισθητοποιηθεί και οι γονείς με μικροδωρεές και προσφορές στη φιλοζωική επιτυγχάνοντας έτσι τη διάχυση του προγράμματος στην τοπική κοινωνία καθώς κάθε δράση/συνάντηση/επίσκεψη αναδημοσιεύεται όχι μόνο από τα τοπικά μέσα αλλά και από ομάδες κοινωνικής δικτύωσης λαμβάνοντας αναρίθμητα επιδοκιμαστικά σχόλια.
Την ημέρα της πρώτης επίσκεψης οι μαθητές παρέδωσαν σε μέλος του συλλόγου το ποσό των 60 ευρώ για τους δυο μήνες της καραντίνας και γέμισαν με δώρα και λιχουδιές την προστατευόμενη τους ανανεώνοντας το ραντεβού τους με μεγάλο ενθουσιασμό. Στη συνέχεια κάθε μήνα θα επισκέπτονται ανά ομάδες τεσσάρων ατόμων τα γραφεία του Συλλόγου και θα αφήνουν το ποσό των 30 ευρώ για τα έξοδα της.