Ζητούμενο είναι, η σωστή εκμάθηση της τεχνικής της καλαθοσφαίρισης στα μικρά παιδιά, σε όλες τις ακαδημίες των συλλόγων. Πώς όμως, επιβεβαιώνεται η έννοια αυτής;
Η μόνη επιβεβαίωση είναι οι ομαδικές και οι ατομικές διακρίσεις των αθλητών, όταν αυτοί φθάσουν σε ηλικία, δεκαέξι ή δεκαοχτώ ετών, κατακτώντας πρωταθλήματα ή κλιθούν στην αντίστοιχη εθνική ομάδα. Οι διακρίσεις και οι επιτυχίες στις ηλικίες αυτές, προϋποθέτουν οχτώ με δέκα χρόνια, σωστή εκπαίδευση των αθλητών. Βασικός παράγοντας της καλής δουλειάς, είναι η επιλογή του κατάλληλου προπονητή και η σωστή καθοδήγησή του. Σ’ αυτό ακέραια φέρουν την ευθύνη οι διοικήσεις των συλλόγων.
Η Ακαδημία μπάσκετ του ΓΑΣ ΑΡΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ, ακολουθεί ένα μοντέλο εκπαίδευσης, το οποίο έχει επιβεβαιωθεί πολλάκις, με πρωταθλήματα και κλίσεις εκπαιδευομένων, στις μικρές εθνικές ομάδες. Ο ετήσιος προγραμματισμός του προπονητή, αποτελεί τον βασικό παράγοντα της επιτυχίας και αναλύοντάς τον, πρέπει η εννεάμηνη σεζόν να χωριστεί τουλάχιστον σε πέντε με έξι μικρόκυκλους εκπαίδευσης, διάρκειας ενάμιση μήνα, έκαστος.
Σε κάθε μικρόκυκλο, πραγματοποιούνται 15 προπονήσεις περίπου. Αν τα παιδιά είναι Α’ ή Β’ δημοτικού και η επαφή τους με το μπάσκετ είναι μηδενική, ξεκινάμε με τα βασικά αντικείμενα της τεχνικής, αρχίζοντας από το πιο εύκολα. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διδασκαλία πρέπει να γίνεται με παιγνιώδη μορφή, προσαρμοσμένη στην ηλικία των παιδιών.
Ο προπονητής καλείται να επιλέξει τις κατάλληλες ασκήσεις, κατά την διάρκεια του πρώτου κύκλου, έχοντας στο μυαλό του, ότι πρέπει να αυξάνει τον δείκτη δυσκολίας σε κάθε επόμενο κύκλο, για το ίδιο αντικείμενο.
Οι βασικές παιδαγωγικές αρχές, από το εύκολο στο δύσκολο, από το απλό στο σύνθετο, είναι ο οδηγός για τον προπονητή, στην επιλογή των ασκήσεων, μα η πιο σπουδαία πτυχή της διδασκαλίας είναι ο ενεργός χρόνος συμμετοχής του παιδιού στην άσκηση.
Αν αφιερώνεται δέκα λεπτά για μία άσκηση, σε ένα τμήμα δεκαπέντε παιδιών και ο ενεργός χρόνος συμμετοχής είναι 1,5 με 2 λεπτά, δεν θα υπάρξει σοβαρό αποτέλεσμα. Το τέλειο θα ήταν 8 με 9 λεπτά. Άρα η οργάνωση της προπόνησης, αφήνει έντονο αποτύπωμα στη παραγόμενη μάθηση.
Έτσι, ακολουθώντας αυτό το πλάνο δουλειάς, ένα παιδάκι που τον Σεπτέμβριο χτυπάει την μπάλα μία φορά και του φεύγει, τον Μάιο και Ιούνιο κάνει ντρίπλα ραχιαία, κάτω από τα πόδια, ριβέρς, σταυρωτή και άλλα πολλά.
Συμπερασματικά, η εργασία ενός προπονητή σε Ακαδημία μπάσκετ δεν είναι εύκολη. Πρέπει να διαθέτει, κυρίως, τις γνώσεις και την εμπειρία για να προσφέρει, να έχει την υπομονή να δει τα αποτελέσματα της δουλειάς του, ενδεχομένως μετά από δέκα χρόνια, ανάλογα με τις επιτυχίες των παιδιών.
Στον ΓΑΣ ΑΡΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ, διασφαλίζουμε όλη αυτήν την διαδικασία, με το γεγονός ότι, εδώ και είκοσι χρόνια, απασχολούνται στην ακαδημία ως προπονητές, έμπειροι και μόνο καθηγητές Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην καλαθοσφαίριση.
Αν θέλουμε να μιλάμε για σωστή ανάπτυξη του αθλήματος, αυτός είναι ο μόνος δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε και όχι όπως στο παρελθόν, να απασχολούνται στις ακαδημίες, παίκτες της ανδρικής ομάδας, για να συμπληρώνουν το εισόδημά τους. Στον σύλλογο μας, οι μεγάλες ομαδικές και ατομικές επιτυχίες των παιδιών μας, επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω.
Τις πληροφορίες για την εκμάθηση της τεχνική της καλαθοσφαίρισης τις αποκόμισα από τον υπεύθυνο της Ακαδημίας μας, προπονητή, Χρήστο Παπαδόπουλο, που τον ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό!
Η πρόεδρος του ΓΑΣ ΑΡΙΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
Αναστασία – Νατάσα Μακρή