Προβληματισμός για τις ψυχολογικές επιπτώσεις της – Αναγκαίο εργαλείο η
τηλεκπαίδευση – Δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία
Έχουν επιλυθεί προβλήματα συνδέσεων σε ορεινό χωριό – Τρέχει ο διαγωνισμός για
δωρεάν συνδέσεις στο δήμο Ξάνθης
Σημάδια κούρασης έχουν εμφανιστεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από την
τηλεκπαίδευση που έχει αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία ως αναγκαίο «εργαλείο»
που έχει επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού. Όλο αυτό τον καιρό από τότε που έκλεισαν
τα σχολεία στην Ξάνθη επιτελείται μια προσπάθεια από τις εκπαιδευτικές αρχές με
συνδρομή και του δήμου, εξομάλυνσης της διαδικασίας και ως ένα βαθμό αυτό έχει
εξασφαλιστεί ωστόσο πάντα προκύπτουν δυσλειτουργίες σε τεχνικό αλλά και εκπαιδευτικό
επίπεδο.
Αναγκαίο εργαλείο η τηλεκπαίδευση – Δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία
Με αφορμή τη δημόσια διαμαρτυρία της ΕΛΜΕ Ξάνθης ότι υπάρχει ανεπάρκεια εξοπλισμού
σε κάποια παιδιά με αποτέλεσμα αυτά να μην συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση καθώς
δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο ή να συμμετέχουν με το κινητό και να χρεώνονται όταν
προκύπτει ανάγκη να παρακολουθήσουν κάτι εκτός του Πανελλαδικού Σχολικού Δικτύου, ο
Προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Χρήστος Ιωαννίδης επισημαίνει:
«Η τηλεκπαίδευση είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται εξ ανάγκης λόγω της
πανδημίας. Δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία
όπου υπάρχει διαδραστικότητα και αμεσότητα μεταξύ μαθητή και δασκάλου και δεν
αποδίδει όσο η δια ζώσης διδασκαλία. Είναι όμως κάτι που πρέπει να το υποστούμε. Σε
γενικές γραμμές έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Καθημερινά η Διεύθυνση ενημερώνεται
για τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν και τους μαθητές. Δεν έχουμε
αδικαιολόγητες απουσίες. Όπου διαπιστώθηκαν προβλήματα με την συνδρομή και των
δήμων τα έχουμε επιλύσει».
Έχουν επιλυθεί προβλήματα συνδέσεων σε ορεινό χωριό – Τρέχει ο διαγωνισμός για
δωρεάν συνδέσεις στο δήμο Ξάνθης
Ειδικότερα ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε ότι υπήρχαν δύο περιπτώσεις με παιδιά που δεν είχαν
σύνδεση στο διαδίκτυο σε ορεινό χωριό του δήμου Μύκης και πως ο δήμος μερίμνησε και
επέλυσε το θέμα προμηθεύοντας ρούτερ και στικάκι με δεδομένα ώστε να μπορούν να
μπαίνουν στην πλατφόρμα. Στον δήμο Ξάνθης επίσης είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τις
3μηνες δωρεάν συνδέσεις που θα προσφέρει ο δήμος σε μαθητές.
Προϊστάμενος Δ/βαθμιας Ξάνθης, Χ. Ιωαννίδης: «Υπάρχουν δυσλειτουργίες αλλά είναι
μεμονωμένα περιστατικά»
«Κακόγουστο αστείο» χαρακτηρίζει η ΕΛΜΕ Ξάνθης την e-αξιολόγηση, δηλαδή τεστ που θα
κληθούν να απαντήσουν με την ίδια διαδικασία υποστηρίζοντας ότι «όχι μόνο για τον
προφανή λόγο της μη εξασφάλισης ότι είναι το παιδί που γράφει το τεστ, αλλά, κυρίως
γιατί δεν εξασφαλίστηκε, με ευθύνη του ΥΠ, η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην
εκπαιδευτική διαδικασία». Αντίθετη είναι η άποψη του κ. Ιωαννίδη ο οποίος υποστηρίζει
ότι υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας και ο μαθητής έχει έναν ορισμένο χρόνο που δεν του
επιτρέπει να αναζητήσει άλλες πηγές όπως και ότι τα τεστ θα είναι διαβαθμισμένης
δυσκολίας: «Συνεχώς το υπουργείο μας δίνει αναλυτικές οδηγίες για το πώς θα
οργανώσουμε τη διαδικασία των διαγωνισμάτων. Έχουμε μια σχετική εμπειρία από τον
Μάρτιο και νομίζω ότι θα πάμε καλά. Υπάρχουν δυσλειτουργίες αλλά είναι μεμονωμένα
περιστατικά».
Κουράζει μαθητές και εκπαιδευτικούς η τηλεκπαίδευση
Ο κ. Ιωαννίδης δεν δείχνει να ανησυχεί για το διαδικαστικό μέρος της τηλεκπαίδευσης αλλά
για τις επιπτώσεις της στην ψυχολογία των παιδιών κυρίως των μικρότερων τάξεων καθώς
και των εκπαιδευτικών που όπως λέει σίγουρα θα είναι αρνητικές: «Είναι φανερά τα
σημάδια κούρασης στα παιδιά ιδίως τα πιο μικρά. Πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση
μπροστά στην οθόνη για ώρες. Οι δε εκπαιδευτικοί ξεκινούν το πρωί και τελειώνουν μετά
τις 10 το βράδυ αφού πρέπει να διορθώσουν και τα τεστ. Είναι επίπονη όλη η διαδικασία.
Προβληματιζόμαστε για τις ψυχολογικές επιπτώσεις της. Συμβουλευόμαστε τους
υπεύθυνους από το ΠΕΚΕΣ για να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα».
Με email οι βαθμοί των μαθητών για το πρώτο τρίμηνο και τετράμηνο
Μέσω email θα λάβουν για πρώτη φορά τους βαθμούς των παιδιών τους χιλιάδες γονείς
μαθητών.
Οι βαθμοί του πρώτου τετραμήνου μαθημάτων των δημοτικών σχολείων για το διάστημα
από 14 Σεπτεμβρίου οπότε και ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά έως και 10 Δεκεμβρίου θα
σταλούν μέσω e-mail στους γονείς ενώ η καθιερωμένη ενημέρωση γονέων ειδικά για τους
γονείς των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού προβλέπεται να γίνει είτε τηλεφωνικώς είτε
μέσω τηλεδιάσκεψης.
Τα σχολεία θα λειτουργήσουν με τηλεκπαίδευση έως την ερχόμενη Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου.
Για δύο εβδομάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν μαθήματα στο πλαίσιο των
χριστουγεννιάτικων διακοπών και από το νέο έτος η επιδημιολογική εικόνα της χώρας θα
καθορίσει αν οι μαθητές θα επιστρέψουν με φυσική παρουσία στα μαθήματά τους ή αν θα
συνεχιστεί το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις γιορτές, οι σύλλογοι διδασκόντων θα πρέπει να έχουν
συνεδριάσει και να έχουν εκδώσει βαθμούς για την επίδοση των μαθητών τους στα
μαθήματα τους οποίους θα γνωστοποιήσουν μέσω e-mail στους γονείς. Τις επόμενες
ημέρες δηλαδή, οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν για τον έλεγχο των e-mail τους όπου θα
τους σταλούν οι έλεγχοι προόδου.
Με τον ίδιο τρόπο, μέσω e-mail δηλαδή, θα σταλούν οι βαθμολογίες τετραμήνου και από
τους συλλόγους καθηγητών των μονάδων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ξάνθης στα τέλη Ιανουαρίου σε περίπτωση που δεν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα για την
αντιμετώπιση του κορονοϊού.