Ο Κομοτηναίος Σπύρος Τερλεμές θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής
Ονειρεύεται το μέλλον του ως ακαδημαϊκός και εκφράζει τη θέλησή του να σπουδάσει σε ελληνικό πανεπιστήμιο
Ένας μαθητής β’ Λυκείου από το Σχολείο Άξιον, ο Σπύρος Τερλεμές, ήρθε πρώτος πανελλαδικά σε διαγωνισμό Φυσικής και τώρα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς Φυσικής παγκοσμίως, την Βαλκανική Ολυμπιάδα, στην οποία συμμετέχουν πάνω από 10 χώρες.
Το κύρος της Βαλκανικής Ολυμπιάδας είναι τέτοιο που, εάν μαθητής καταφέρει να πάρει μετάλλιο σε αυτή, εισάγεται καθ’ υπέρβαση σε όποια σχολή περιέχει το μάθημα της Φυσικής (ακόμα δηλαδή και στην σχολή της Ιατρικής), χωρίς να χρειαστεί να δώσει καθόλου πανελλήνιες εξετάσεις.
Ο «χρυσός» μαθητής, η μικρός «Αϊνστάιν¨όπως τον αποκαλούν όσοι τον ξέρουν μίλησε στην εκπομπή της ΕΡΤ3 «Κάθε Μέρα Ελλάδα» και τη Βασιλική Μαχαίρα και μετέφερε τη χαρά του για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, αλλά και την κρίσιμη αναμέτρηση που είναι μπροστά του. Ο ίδιος εξήγησε ότι το «μικρόβιο» της φυσικής και των μαθηματικών μπήκε μέσα του μόλις πριν δύο χρόνια όταν ο παππούς του του χάρισε ένα βιβλίο του σπουδαίου φυσικού Δημήτρη Νανόπουλου.
Ο 16χρονος μαθητής διαθέτει ήδη πλούσιο βιογραφικό, καθώς έχει πάρει μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς φυσικής και μαθηματικών, επιστημονικά συνέδρια, διεθνείς δράσεις κι έχει γράψει και δημοσιεύσει εργασίες για το πανεπιστήμιο. Όπως εξήγησε, σκέφτεται να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, αν και ο ίδιος θα ήθελε πάρα πολύ να φοιτήσει σε ένα πανεπιστήμιο της χώρας μας.
Τόνισε ότι πρόθεσή του είναι να προσφέρει από όποιο τομέα μπορεί, άλλωστε δε θα μπορεί να το κάνει καλύτερα από την ενασχόληση με τη φυσική και τα μαθηματικά που είναι η μεγάλη του αγάπη.
Εξήγησε βέβαια, ότι δεν μπορεί να «δει» το μέλλον του αφού «η τεχνολογία αναπτύσσεται με ασύλληπτους ρυθμούς και δεν ξέρουμε τι θα συμβεί στο μέλλον».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι είναι αμέριστη η βοήθεια από τους γονείς του, αλλά και σπουδαία η στήριξη που λαμβάνει από το σχολείο και τους καθηγητές του όχι μόνο σε επίπεδο γνώσεων, αλλά και οργάνωσης και μεθόδευσης, πράγμα που δεν βρίσκει εύκολα ένας μαθητής, όπως είπε.