Ζαγναφέρης – Αμοιρίδης ζητούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων
Η Εγνατία σχεδιάζει να κάνει ραδιοφωνικό σταθμό σε συνεργασία με την ΕΡΤ στο κομμάτι αυτό για να παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου!
Έχει πλέον δημοσιοποιηθεί από την Εγνατία ΑΕ πως στις 11 Ιανουαρίου 2018 γίνεται η δημοπράτηση του α΄ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης – ελληνοβουλγαρικά σύνορα που αφορά τμήμα 8,5 χιλιομέτρων, νέα χάραξη από το Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα με προϋπολογισμό 45 εκ. ευρώ από τρεις πηγές χρηματοδότησης (Interreg, Ε.Π. Περιφέρειας, ΙΜΕΠΕΡΑ). Όπως έχουμε επανειλημμένως αναφερθεί στο θέμα τα «λεφτά είναι πολλά» για ένα τμήμα 8 χιλιομέτρων ωστόσο η απάντηση του προέδρου της Εγνατίας (16/3/2017) ήταν ότι πρόκειται για ένα δύσκολο κομμάτι με δύο τούνελ και μία γέφυρα που αυξάνουν το κόστος. Και μπορεί μεν με την δημοπράτηση ν’ ανοίγει κυριολεκτικά και μεταφορικά ο δρόμος για την κατασκευή του κάθετου άξονα της Ξάνθης ωστόσο ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μόνο μικρό τμήμα του συνολικού έργου. Να σημειώσουμε πως για τα υπόλοιπα τμήματα του άξονα ο πρόεδρος της Εγνατίας κ. Αντωνούδης έχει δηλώσει στην ίδια συνέντευξη πως υπάρχουν μελέτες με προβλεπόμενο κόστος άνω των 70 εκ. ευρώ, ωστόσο δεν υπάρχει πηγή χρηματοδότησης προς το παρόν.
Τι θα γίνουν τα λεφτά από τις εκπτώσεις του έργου;
«Είμαστε στη λογική το ποσό που θα εξοικονομηθεί από τις εκπτώσεις να δαπανηθεί για βελτιώσεις των υπολοίπων τμημάτων, ήτοι του τμήματος Μελίβοια – Δημάριο και Εχίνος – Μελίβοια και έχουμε ζητήσει από την Εγνατία να δεσμευτεί, γι’ αυτό, δηλώνει ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κώστας Ζαγναφέρης, επικαιροποιώντας την δήλωσή του στην συνέντευξη με τον κ. Αντωνούδη, ο οποίος όχι μόνο δεν δεσμεύτηκε αλλά αντίθετα είπε πως δεν εξαρτάται από την Εγνατία αλλά από τις Αρχές που διαθέτουν το ποσό και ότι έχει ήδη σχεδιαστεί μέρος των χρημάτων από την έκπτωση να διατεθούν για την δημιουργία ενός ραδιοφωνικού σταθμού σε συνεργασία μ ε την ΕΡΤ που θα λειτουργήσει πιλοτικά πανελλαδικά για πρώτη φορά στο κομμάτι αυτό για να παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου καθώς και πολιτιστικού περιεχομένου, ενώ κάτι αντίστοιχο θα υπάρχει και στην Βουλγαρία! Εάν εξακολουθούν να ισχύουν αυτά τότε με τα λεφτά που θα περισσέψουν από την έκπτωση που θα δώσει ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα γίνει ένας νέος ραδιοφωνικός σταθμός αντί να χρησιμοποιηθούν για το ίδιο το έργο μέχρι να ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης!
Αμοιρίδης: «Εδώ και τώρα να απαιτήσει η Περιφέρεια τα λεφτά των εκπτώσεων να διατεθούν για τα υπόλοιπα τμήματα του άξονα»
«Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αφήσουμε να γίνει αυτό. Πρέπει να πιέσει η περιφέρεια την Εγνατία και το υπουργείο Υποδομών. Τα λεφτά από τις εκπτώσεις να χρησιμοποιηθούν για το ίδιο το έργο», υπογραμμίζει ο περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Αμοιρίδης και συμπληρώνει: «Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ξεκινάει το έργο έστω και με πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Ένα έργο για το οποίος δούλεψαν διαχρονικά οι πολιτικές αρχές του τόπου μας όπως ο Γιώργος Παυλίδης, ο Φώτης Καραλίδης αλλά και οι βουλευτές μας Α. Κοντός και Σ. Ξυνίδης. Είναι ένα έργο που έχει εκτός από τουριστική σημασία καθώς συνδέει την Ξάνθη με την Βουλγαρία αλλά και την Ρουμανία, έχει επίσης μεγάλη οικονομική σημασία για το εμπόριο αλλά και κοινωνική σημασία για την ορεινή περιοχή. Γι αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί ολόκληρος ο κάθετος άξονας της Ξάνθης. Ένα έργο που το έχει ανάγκη ο τόπος και το περιμένει πολλά χρόνια».
Μαριάννα Ξανθοπούλου