Μαθητές Λυκείου από την Ξάνθη, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, επισκέφθηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ενημερώθηκαν για τις σχολές του
Μέσω ενός βίντεο που ετοίμασαν, τα παιδιά παρουσίασαν ‘’τα κρυμμένα τους όνειρα’’ σε γονείς και φίλους χθες το μεσημέρι
Μία πρωτότυπη, εποικοδομητική και απολαυστική εμπειρία έζησαν οι μαθητές Β’ και Γ’ Λυκείου που συμμετέχουν στο Δημιουργικό Εργαστήριο Νέων της Ξάνθης. Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανέλαβαν να προετοιμαστούν για ένα ταξίδι στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με σκοπό να αντλήσουν γνώσεις και εικόνες για τις σπουδές και τη φοιτητική ζωή. Οι 33 μαθητές του προγράμματος που πήραν μέρος στο ταξίδι τον περασμένο μήνα συμμετείχαν σε μια σειρά από επισκέψεις και συναντήσεις ενημέρωσης με πρυτάνεις, προέδρους και καθηγητές τμημάτων, προκειμένου να μάθουν για το πανεπιστήμιο, τους κύκλους σπουδών, τις υποδομές και τις προοπτικές. Ακόμη και το γεύμα της ημέρας επιλέχθηκε να γίνει στις εστίες, ώστε να ζήσουν μία μέρα σαν φοιτητές.
Βιωματική προσέγγιση στο αντικείμενο σπουδών που θέλουν να επιλέξουν
Όπως μας ενημέρωσε ο Γεράσιμος Σπυριδόπουλος, γυμναστής με καταγωγή από την Γαλάνη, που είναι στο πρόγραμμα από το 2002 και έχει τον ρόλο του συντονιστή των Δημιουργικών Εργαστηρίων Νέων σε Ξάνθη και Κομοτηνή, η δράση που ξεκίνησε πριν δύο μήνες, είχε τον τίτλο “Τα κρυμμένα μας όνειρα” και είχε ως στόχο η εμπειρία αυτή να κινητοποιήσει τους μαθητές σε μια περίοδο που έχουν ανάγκη από υποστήριξη και να τους φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματοποίηση των ονείρων τους». Πρόσθεσε μάλιστα ότι στην επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη βρέθηκαν αυτόκλητοι κοντά στους μαθητές πρωτοετείς φοιτητές που πέρασαν από τα Εργαστήρια, δίνοντας χαρά στους εμψυχωτές τους, αλλά και μεταφέροντας εμπειρία στους υποψήφιους φοιτητές».
Γνωρίζοντας τον εαυτό τους και ωθούμενοι να επιλέξουν αυτό που πραγματικά αγαπούν
Η δράση ξεκίνησε πριν δύο μήνες με μια σειρά από εβδομαδιαίες συναντήσεις της ομάδας νέων με τους εμψυχωτές κάθε Κυριακή στην Δημοτική Πινακοθήκη, που στόχο είχαν την ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, καθώς διερεύνησαν τις επιθυμίες τους, τις δεξιότητές τους και τον τρόπο που αυτές συνδέονται με τις επιλογές σπουδών τους. Αρχικά, είχανε συναντήσεις προετοιμασίας με σκοπό να προετοιμάσουν την ομάδα νέων για το ημερήσιο ταξίδι στο ΑΠΘ, καθώς και να ενθαρρύνουν τη βαθύτερη κατανόηση γύρω από το πώς αντιλαμβάνονται οι νέοι από τα διαφορετικά μέρη της Ξάνθης και τον ποικίλο κοινωνικό περίγυρο το “σταυροδρόμι” αυτό στην ζωή τους. Ακολούθησαν συναντήσεις αποτίμησης και αξιολόγησης με σκοπό την αφομοίωση της εμπειρίας του ταξιδιού, αλλά και ομαδική δουλειά των μαθητών για την δημιουργία ενός βίντεο παρουσίασης της όλης δράσης. Όπως σημείωσε ο κ. Σπυριδόπουλος, ήδη προετοιμάζονται για το κατασκηνωτικό κομμάτι των Εργαστηρίων, αφού το καλοκαίρι θα συναντηθούν στα Άβδηρα φοιτητές με τους μαθητές Λυκείου, προκειμένου να αναπτύξουν καλύτερα τον όποιο προβληματισμό για την επερχόμενη φοιτητική ζωή.
Οι γονείς σημαντικός άξονας στήριξης των νέων στις επιλογές τους
Όσο τα παιδιά ανέβηκαν στον πάνω όροφο της Πινακοθήκης και συνομίλησαν με τον εμψυχωτή Νιχάτ Εμίν Κεχαγιά για τα κρυμμένα όνειρα που πρέπει να κυνηγήσουν στην ζωή τους, η ψυχολόγος Σεβάλ Οσμάνογλου παρέμεινε στον κάτω όροφο με τους γονείς. Σε ένα κύκλο, που όπως είπε υποδηλώνει ασφάλεια γι’ αυτό και επιλέγεται για τις ομαδικές συναντήσεις με τα παιδιά, τους τόνισε ότι η δράση δεν ήταν απλά ένα ταξίδι στην Θεσσαλονίκη. Ήταν μια προσπάθεια αναζήτησης των απαντήσεων μέσα τους. Να δουν τι τους αρέσει πραγματικά και κυρίως να κατανοήσουν ότι πετυχαίνεις μόνο εφόσον κάνεις κάτι που αγαπάς. Κατάφεραν τα παιδιά να γίνουν μια ομάδα που συζητούσε προβληματισμούς όχι μόνο με τους εμψυχωτές, αλλά κυρίως μεταξύ των μαθητών. Τονίστηκε ότι η ‘’δουλειά’’ του γονιού είναι από τις πλέον δύσκολες στον κόσμο, αφού κανείς δεν την σπουδάζει, είναι σημαντικό όμως να προσπαθεί να μαθαίνει μέσα από τα λάθη που θα κάνει. Αφού συνεχάρη τους γονείς για την στήριξη, την υπομονή και επιμονή που δείχνουν στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, κάλεσε τους μαθητές να παρουσιάσουν την εμπειρία τους.
Μέσω βίντεο και φωτογραφιών παρουσίασαν το ταξίδι τους στους γονείς
Αυτή την εμπειρία ανέλαβαν να παρουσιάσουν με ενθουσιασμό σε γονείς, εμψυχωτές αλλά και φίλους, αλλά και με πρόθεση να μεταφέρουν όλα εκείνα τα χρήσιμα συμπεράσματα και τις πληροφορίες που έλαβαν από την επίσκεψη μέσω ενός όμορφου και προσεγμένου βίντεο, το οποίο απέδειξε στην πράξη ότι τα παιδιά όχι απλά κατανόησαν την διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα, αλλά έγιναν μια ομάδα.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ