Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Αντιτίθενται στα νέα διόδια οι ΟΕΒΕ ΑΜΘ και Σερρών

Αντιτίθενται στα νέα διόδια οι ΟΕΒΕ ΑΜΘ και Σερρών

0
diodia 2

Αντιπροτείνουν την κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς και την καθιέρωση «βινιέτας», δηλαδή κόμιστρου χρήσης τους οδικού δικτύου από τις νταλίκες

Προειδοποιούν ότι στην ήδη απομονωμένη περιοχή μας, οι νέοι σταθμοί θα δημιουργήσουν επιπλέον αντικίνητρα για νέες επενδύσεις, αλλά και νέα «λουκέτα» στις επιχειρήσεις

Επιστολή για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει για την επιχειρηματικότητα, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Περιφέρειας, η κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην περιοχή απέστειλαν οι Ομοσπονδίες Επαγγελματοβιοτεχνών ΑΜΘ και Σερρών στον πρωθυπουργό.

Όπως εξηγούν οι τέσσερις νέοι σταθμοί στον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης-Θεσσαλονίκης στα σημεία Μέστη , Καβάλα, Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών, που ήδη προκηρύχθηκαν από την Εγνατία οδό, δημιουργούν μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς. Οι ίδιοι σημειώνουν: «με την δημιουργία νέων σταθμών διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα και η ιδιωτική πρωτοβουλία, μία σειρά από επαγγέλματα και επιχειρήσεις μαζί με τους εργαζόμενους σε αυτές και τις οικογένειές τους, αλλά και το σύνολο των τουριστικών ροών καθώς πλέον το κόστος των μετακινήσεων εκτοξεύεται, δεδομένου ότι θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων το επόμενο διάστημα» και προσθέτουν ότι «ήδη οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα (και με την επιστροφή τους) πληρώνουν στα διόδια συνολικά 190 ευρώ ενώ με την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους πάνω από 250 ευρώ. Αν αναφερθούμε και στα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά τεσσάρων αξόνων) των οποίων οι οδηγοί, ήδη, πληρώνουν διόδια 260 ευρώ, με τα επιπλέον διόδια το κόστος θα ξεπεράσει τα 300 ευρώ. Στην πραγματικότητα η μέση χρέωση σε έναν ιδιοκτήτη ημιφορτηγού (όχημα ενός μικρού επαγγελματία, ο οποίος ανήκει στην συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που εκπροσωπούμε) στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Αθήνα ξεπερνά τα 450 ευρώ σε διόδια και καύσιμα».

Οι ΟΕΒΕ της περιοχής με βάση τα παραπάνω αναρωτιούνται για ποιο λόγο να επενδύσει κάποιος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, όταν το κόστος των μετακινήσεων είναι τόσο δυσβάσταχτο και αποθαρρυντικό, ενώ, όπως επισημαίνουν, θεωρούν αυτονόητο πια, ότι η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων και αυξάνοντας την πιθανότητα πρόκλησης κυκλοφοριακής συμφόρησης και τροχαίων ατυχημάτων στις εθνικές και επαρχιακές οδούς. Οι ίδιοι σχολιάζουν προς τον πρωθυπουργό με νόημα: «πρέπει ήδη να έχει γίνει αντιληπτό από το οικονομικό επιτελείο σας ότι η παράλογη εμμονή σε εισπρακτικά μέτρα μειώνει την φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, κάτι που εύγλωττα εμφανίζεται πλέον σε όλες τις στατιστικές» και γι’ αυτό υπογραμμίζουν ότι «η ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση σίγουρα δεν μπορεί να έρθει με (νέα) εισπρακτικά μέτρα και μάλιστα σε περίοδο ύφεσης, που οι εναπομείναντες επαγγελματίες αγωνίζονται για την επιβίωσή τους σε ένα χαοτικό, συνεχώς εναλλασσόμενο και συνάμα για πολλούς άδικο και μη ανταποδοτικό φορολογικό σύστημα, κλείνοντας παράλληλα τα αυτιά τους σε άστοχες και εξοργιστικές παρεμβάσεις κυβερνητικών στελεχών για μεταφορά των εδρών και των οικογενειών τους σε όμορες χώρες (!)».

Οι πρόεδροι των ΟΕΒΕ ΑΜΘ και Σερρών προειδοποιούν ότι η νέα αυτή επιβάρυνση θα οδηγήσει αναπόφευκτα «σε νέο ντόμινο λουκέτων, σε νέες στρατιές ανέργων, στην υποβάθμιση του επιπέδου ζωής σε ένταση του φαινομένου της μετανάστευσης και στην φτωχοποίηση ακόμη μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού σε μία ευαίσθητη εθνικά περιοχή όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη». Οι ίδιοι αντιπροτείνουν στον πρωθυπουργό την κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς, και την καθιέρωση «βινιέτας» στις συνοριακές εισόδους, όπως εφαρμόζεται στην Βουλγαρία, που θα επιφέρει, όπως αναφέρουν, μόνιμα και σίγουρα έσοδα στο ελληνικό κράτος και περαιτέρω ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, καθώς οι νταλίκες θα χρησιμοποιούν μόνο την Εγνατία οδό και όχι τις παράπλευρες αυτής οδούς.

Στη Βουλή το θέμα από Τζελέπη και Κεφαλίδου

Την διαμαρτυρία των Ομοσπονδιών για την δημιουργία των νέων σταθμών διοδίων υποστήριξε ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης μέσω της Αναφοράς που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη, ζητώντας άμεσα απάντηση. Επερώτηση κατέθεσε και η βουλευτής του ίδιου κόμματος από τη Δράμα Χαρά Κεφαλίδου, που ζητά να μάθει αν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη δημιουργία των διοδίων, πού στηρίζεται η επιλογή των συγκεκριμένων σημείων και αν προηγήθηκε μελέτη για τις επιπτώσεις της επιβολής των διοδίων στις τοπικές οικονομίες.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ταχύτητες οπτικών ινών σε ακόμα πιο προσιτές τιμές στην Ξάνθη

COSMOTE: Προγράμματα Fiber To The Home με επιδότηση €200 για 24 μήνες Σε εγγυημένες ταχύτη…