Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Πώς θα φέρουμε περισσότερους τουρίστες στην ΑΜΘ το 2016

Πώς θα φέρουμε περισσότερους τουρίστες στην ΑΜΘ το 2016

0
perifereiako pavlidis2

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για τη νέα χρονιά τέθηκε προς έγκριση στο περιφερειακό συμβούλιο της Τετάρτης

Για την πρόθεση σύστασης φορέα διαχείρισης τουριστικού προορισμού, με σκοπό την ευελιξία, τον συντονισμό και τις συνεργασίες ενημέρωσε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μ. Αμοιρίδης

Σε έναν απολογισμό των δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας προχώρησε ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μιχάλης Αμοιρίδης στο περιφερειακό συμβούλιο της Τετάρτης, με αφορμή το θέμα της έγκρισης του ετήσιου προγράμματος της νέας χρονιάς για τον τουρισμό στην ΑΜΘ. Ο κ. Αμοιρίδης σχολίασε ότι ο τουρισμός αποτελεί κυρίαρχο πυλώνα της αναπτυξιακής πολιτικής της ΑΜΘ, που όμως σήμερα μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από 5% στο τοπικό ΑΕΠ της περιφέρειάς μας. «Στόχος μας είναι να υπάρχει και να υλοποιείται ένα στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό παράλληλα με τις προσπάθειες που ήδη κάνουμε για τη διεκδίκηση διευκολύνσεων, άρση της γραφειοκρατίας, προσέλκυση επενδύσεων κλπ», ανέφερε ο κ. Αμοιρίδης, γνωστοποιώντας την πρόθεση της Περιφέρειας να συσταθεί ένας φορέας διαχείρισης τουριστικού προορισμού με συμμετοχή των εμπλεκομένων, ενίσχυση των συνεργασιών και άμεση ενημέρωση. Πέρα από το κλασικό δίπτυχο «ήλιος-θάλασσα» του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Αμοιρίδης ανέδειξε τη στόχευση στη φύση, τον πολιτισμό και τον «τόπο μας» με όλες του τις εκφάνσεις, τα οποία, όπως είπε αποτελούν στοιχεία ικανά να διαμορφώσουν ισχυρή τουριστική ταυτότητα και να καταστεί τελικά η ΑΜΘ τουριστικός προορισμός αριστείας.

«Άντεξε» η Περιφέρεια παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία του καλοκαιριού

Σύμφωνα με τον απολογισμό, το 2015 δημιουργήθηκε νέο έντυπο υλικό, τουριστικό γεωγραφικό λογότυπο και αντίστοιχα συνθηματικά, ο τουριστικός διαδικτυακός ιστότοπος emtgreece.gr, θεματικές ταινίες στο youtube, οδηγός ταξιδιώτη, τουριστική σελίδα στο facebook, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκονται και τα green spots, που θα αποτελέσουν πρωτοποριακή υπηρεσία, χωρίς αντίστοιχη σε όλη τη χώρα. Με πρωτοβουλία του Γ. Παυλίδη δημιουργείται δε μία αποθήκη τουριστικού υλικού, που θα συγκεντρώνει όλο το υλικό της ΑΜΘ με πλήρη δικαιώματα χρήσης για τις ανάγκες διαφήμισης και προώθησης της περιοχής από όλους.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Αμοιρίδης πληροφόρησε ότι η ΠΑΜΘ έδωσε το παρών σε 10 εκθέσεις, όπου ουσιαστικό σημείο αποτέλεσαν οι συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους, ενώ έδωσε και οικονομικά στοιχεία, ενημερώνοντας ότι οι συνολική δαπάνη για τις εκθέσεις ανήλθε στις 81.000 € και για τις επισκέψεις διαμορφωτών κοινής γνώμης στις 10.000 €. Το σύνολο δε του κόστους καλύφθηκε από το ΕΣΠΑ.

Τόνισε ότι παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα του καλοκαιριού και τα capital controls καταγράφηκε αυξημένη κινητικότητα ειδικά στις οδικές εισόδους της ΑΜΘ, ενώ εξήγησε ότι πλέον ομάδα στόχου νούμερο ένα αποτελούν οι αλλοδαποί τουρίστες, αφού οι Έλληνες έχουν περικόψει δραματικά ταξίδια και διακοπές. Μετέφερε τον προβληματισμό του για το φαινόμενο της εποχικότητας, υπογραμμίζοντας ότι απαιτούνται δομικές αλλαγές για να αλλάξει αυτό, ενώ παράλληλα ανέδειξε τη σημασία της εμπλοκής τουριστικών πρακτόρων εσωτερικού τουρισμού, προκειμένου να διευκολύνονται τα τουριστικά γραφεία και οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες του εξωτερικού, καθώς και την ανάγκη υλοποίησης δράσεων εκπαίδευσης για εργαζόμενους και επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου.

«Να επικεντρωθούμε στο εξωτερικό για να καλύψουμε τις απώλειες, αλλά και να διεκδικήσουμε και ο,τι μας ανήκει στην ελληνική αγορά. Η ΑΜΘ εν μέσω κρίσης άντεξε άρα έχει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και το ανθρώπινο δυναμικό να ανταπεξέλθει και να ενισχυθεί σημαντικά», επεσήμανε ο αντιπεριφερειάρχης.

16 εκθέσεις και πλήθος στοχευμένων δράσεων για τον τουρισμό τη νέα χρονιά

Όσον αφορά στη στόχευση για τη νέα χρονιά θα τεθούν σε εφαρμογή δέκα άξονες δράσεις. Η ΑΜΘ θα συμμετάσχει σε 16 εκθέσεις και θα προβεί σε φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης, ειδικές δράσεις προβολής, προώθηση στο διαδίκτυο με βαρύτητα στα κοινωνικά δίκτυα, θα προωθήσει έντυπα διαφημιστικά, θα διοργανώσει ημερίδες και συνέδρια, θα υλοποιήσει για δεύτερη φορά το φεστιβάλ “via Egnatia” με περισσότερες δράσεις και πιο οργανωμένα, καθώς και τη 2η Συνέργεια της ΑΜΘ για την δικτύωση του ξενοδοχειακού κλάδου με τον πρωτογενή τομέα. Η σχετική δαπάνη θα καθοριστεί κατά την κατάρτιση και ψήφιση του τεχνικού προγράμματος της Περιφέρειας.

Τουρισμός με εναλλακτικές προτάσεις για όλο το χρόνο η στόχευση της Περιφέρειας

«Εάν η Περιφέρειά μας δεν πετύχει να αντιστοιχήσει την ταυτότητά της όσον αφορά στον τουρισμό με αυτό που της αξίζει θα έχουμε αποτύχει στην ανάπτυξη», δήλωσε και ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης, που συμπλήρωσε: «απαιτείται δομημένη πορεία επίτευξης τελικού στόχου. Κανείς δεν πρέπει να αμφισβητεί ότι αυτός ο τόπος αδικήθηκε στον τομέα αυτό τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ. Πηγαίνουμε σε 8 μεθοριακούς σταθμούς. Η ΑΜΘ αναπνέει από παντού. Είναι έξοδος στο αιγαίο για 50-60 εκ. ανθρώπους. Μέχρι τώρα βίωσε την απομόνωση και την τιμωρία στην ανάπτυξη για πολιτικούς λόγους. Η περιοχή μας δεν είναι ένας προορισμός, είναι άθροισμα προορισμών. Ένα ψηφιδωτό». Εξήγησε επίσης ότι ο τουριστικός προορισμός αριστείας συναθροίζει τον μαζικό τουρισμό, με τον περιβαλλοντικό, τον πολιτιστικό κ.ά., ενώ σχολίασε ότι υπάρχει έλλειψη υποδομών στην περιοχή μας.

Παρατηρήσεις για παραλείψεις και λανθασμένη οπτική από την αντιπολίτευση

Ο κ. Καραλίδης, από την «Κοινωνική Συμμαχία» έκανε λόγο για ευχολόγιο και ζήτησε απτά και καταγεγραμμένα αποτελέσματα. Σημείωσε ότι θα ήθελε να δει ένα συνολικό οδηγό για την Περιφέρεια και αναρωτήθηκε αν οι ιθύνοντες έλαβαν υπόψη τους το νέο χωροταξικό, πώς διαμορφώνεται και πού υπάρχει προσβασιμότητα. Ο κ. Λαζαρίδης από την «ΡΙΖΑ» τόνισε ότι το τουριστικό προϊόν δεν πρέπει να ληφθεί αποκομμένο από την υπόλοιπη ανάπτυξη, υπογραμμίζοντας ότι παραλλήλως πρέπει να ενισχυθεί και ο πρωτογενής τομέας ώστε να υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη. Αναφέρθηκε δε στην επιπλέον βαρύτητα που πρέπει να δοθεί στον ιαματικό και τον θρησκευτικό τουρισμό. Ο κ. Τρέλλης διαμαρτυρήθηκε για την οπτική του προγράμματος που, όπως είπε, προσεγγίζει περισσότερο την πλευρά των μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, χωρίς αναφορά στις μικρές μονάδες . Τάχθηκε δε υπέρ της ανάπτυξης του κοινωνικού λαϊκού τουρισμού. Ο κ. Τραϊφόρος της ΔΗΜΑΡ μίλησε θετικά για τον απολογισμό και τον προγραμματισμό, ενώ έκανε κάποιες παρατηρήσεις αναφορικά με τη μη επαρκή διάχυση των εντύπων, τον συνδυασμό της ιστορίας με την παραγωγή, τον πολιτισμό κλπ., ενώ πρότεινε τη δημιουργία Κέντρου μονοθεϊστικών θρησκειών στο Διδυμότειχο, ως τρόπου προσέλκυσης νέου τουριστικού κοινού. Η κ. Γεροστεργίου της Οικολογίας- Αλληλεγγύης ανέφερε ότι δε φτάνει μόνο το φυσικό περιβάλλον αλλά απαιτούνται και καταλύματα. «Υπάρχουν κάποια, αλλά έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Ο επισκέπτης που έρχεται δεν μπορεί να βρει μέρος για να μείνει. Ορισμένα μάλιστα ανήκουν σε δήμους», σημείωσε ο ίδια σχολιάζοντας παράλληλα με αρνητικό πρόσημο τα «δάση», όπως είπε των ανεμογεννητριών σε Δαδιά και Θάσο.

Το πρόγραμμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με λευκό από την Κοινωνική Συμμαχία και τη ΡΙΖΑ και κατά από τη Λαϊκή Συσπείρωση.

Ελένη Διαφωνίδου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσία Τοψίδη στην ημερίδα του τμήματος ΠΑΜ-ΠΣΕΑ της ΑΜΘ

«Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερης σημασίας γεωγραφική θέση της Περιφέρειάς μας στεκόμαστε …