Μπορείτε να αποστείλετε προτάσεις ή παρατηρήσεις στο site του δήμου: kikloforiaki_meleti@cityofxanthi.gr
Το «κλειδί» της μελέτης: Βιώσιμη αστική κινητικότητα. Στα κυριότερα σημεία της μελέτης αναφέρεται ο μελετητής Α. Πλέσιας
Στη διάθεση των πολιτών βρίσκεται η κυκλοφοριακή μελέτη μετά την απόφαση του δημάρχου Ξάνθης κ. Δημαρχόπουλου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να ενημερωθεί, να εκφράσει την άποψή του ή τις προτάσεις του και να έχει λόγο για μια μελέτη που έγινε με σκοπό να βελτιώσει την καθημερινότητα του για τα επόμενα χρόνια. Για την επίτευξη του στόχου αυτού έχουν αναρτηθεί στο site το Δήμου (www.cityofxanthi.gr) όλα τα ηλεκτρονικά αρχεία της κυκλοφοριακής μελέτης (Τεχνική Έκθεση και Χάρτες ) και έχει κοινοποιηθεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (kikloforiaki_meleti@cityofxanthi.gr) στο οποίο μπορούν οι πολίτες να αποστείλουν τις όποιες παρατηρήσεις τους με την δέσμευση αυτές να εξεταστούν από τους μελετητές πριν την οριστική έγκριση της μελέτης. Μάλιστα θα υπάρξει εισηγητική έκθεση των μελετητών με απαντήσεις επί των παρατηρήσεων ή των προτάσεων που θα κατατεθούν.
Το «κλειδί» της μελέτης: Βιώσιμη αστική κινητικότητα
Με αφορμή αυτό, το «Ε» ζήτησε από τον κ. Αργύρη Πλέσια που είναι ένας από τους μελετητές μαζί με την κα Μαρία Δόσιου, να περιγράψει κωδικοποιημένα ποια είναι τα βασικά στοιχεία της μελέτης, ποιο είναι το βασικό σκεπτικό των μελετητών, ποιοι στόχοι εξυπηρετούνται, πού δίνεται προτεραιότητα και ποιες είναι οι βασικότερες παρεμβάσεις που προτείνονται και εναπόκειται στην δημοτική αρχή να τις ιεραρχήσει και να τις υλοποιήσει μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα. Όπως ανέφερε ο άξονας που κινείται η μελέτη είναι η Βιώσιμη αστική κινητικότητα και το πλαίσιο στο οποίο σχεδιάστηκε είναι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης: «Προσπαθήσαμε να κάνουμε ότι καλύτερο γινόταν μέσα στις υπάρχουσες συνθήκες και μέσα στα πλαίσια του ΓΠΣ. Στόχος μας, η βελτίωση της κυκλοφορίας μέσα στην πόλη με βάση τον άνθρωπο σε μια ισορροπία με τα οχήματα. Προτείνουμε παρεμβάσεις μικρής κλίμακας που μπορούν να γίνουν άμεσα και χωρίς ιδιαίτερο κόστος που όμως θα συμβάλλουν στην βελτίωση της κινητικότητας οχημάτων και πεζών στην πόλη. ¨Έχουμε κάνει πάρα πολλές μετρήσεις σ’ όλα τα σημεία της πόλης και έχουμε καταγράψει την συμπεριφορά αλλά και τα προβλήματα που παρατηρούνται είτε από τα φανάρια είτε από την στάθμευση. Αυτά τα στοιχεία τα παραδώσαμε στο δήμο ώστε να έχει μια βάση δεδομένων και μ’ αυτή να ιεραρχήσει τις παρεμβάσεις του. Αυτά όμως χρειάζονται επικαιροποίηση μετά από 5 χρόνια», επισημαίνει ο κ. Πλέσιας.
Κυκλικοί κόμβοι αντικαθιστούν τα φανάρια
Αναφορικά με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις ο κ. Πλέσιας αξιολογεί ως πολύ σημαντικό για την κινητικότητα στην πόλη την μείωση στο μισό των φωτεινών σηματοδοτών (φανάρια) και την αντικατάστασή τους από κυκλικούς κόμβους. Ο κ. Πλέσιας σημειώνει πως η δημιουργία κόμβων δεν σημαίνει ότι θα απαλλάξει από το μποτιλιάρισα σε ώρες αιχμής σε διάφορα σημεία αλλά ότι θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία και θα είναι ταχύτερη η ροή επειδή δεν θα υπάρχει η καθυστέρηση στα φανάρια. Στην αποσυμφόρηση επίσης της κυκλοφορία μέσα στην πόλη θα συμβάλει και ο ημιπεριμετρικός δακτύλιο που θα ενώνει την Σταυρούπολη με τα Κιμμέρια και την ανατολική με την δυτική είσοδο – έξοδο της πόλης περιορίζοντας τις διαμπερείς μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
Έξυπνες λύσεις που αυξάνουν την ασφάλεια
Έμφαση επίσης δίνεται στο ζήτημα της ασφάλειας με προτεινόμενες έξυπνες λύσεις που στοχεύουν στην μείωση της ταχύτητας στην οδήγηση ώστε να αποφεύγονται τροχαία ατυχήματα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται είτε εναλλασσόμενη δημιουργία πεζοδρόμων όπως στην περίπτωση της 12 Αποστόλων και στην Κουγιουμτζόγλου είτε διαπλάτυνση πεζοδρομίων και με μία θέση στάθμευσης που εναλλάσσεται ώστε να αυξηθεί η ορατότητα και να μειωθεί το όριο της ταχύτητας όπως στην περίπτωση της Αν. Θράκης. Επίσης προτείνεται ένα σημαντικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων που ξεκινά από τον Φόρο μέχρι την έξοδο της πόλης από τα Κιμμέρια. Στις σημαντικές επίσης προτάσεις είναι η λειτουργία της Τσιμισκή ως κάθετου άξονα μέσα στην πόλη που θα ενώνει τη Σάρδεων με την Λ. Στρατού με αμφιδρόμηση και άνοδο πίσω από το Διοικητήριο και κάθοδο στην Ηρώων, η μετατροπή σε οδό ήπιας κυκλοφορία της 28ης Οκτωβρίου με απαγόρευση της στάθμευσης αλλά με διατήρηση μερικών θέσεων εκφόρτωσης και της πιάτσας των ΤΑΞΙ. Στις μικρότερες παρεμβάσεις η διάνοιξη της Μ. Γεωργίου (πίσω από το ρολόι, η πεζοδρόμηση της Στογιαννίδου. Να σημειώσουμε τέλος ότι ο κ. Πλέσιας με βάση τα στοιχεία των μετρήσεων εκτιμά πως μέσα στο οικονομικό κέντρο της πόλης δεν υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης θεωρητικά, δεδομένου ότι λειτουργούν αρκετά πάρκινγκ αντίθετα με την Π. Πόλη όπου και προτείνεται πάρκινγκ.
Ωστόσο το γεγονός ότι ευδοκιμεί η νοοτροπία του πιο …ευφάνταστου παρκαρίσματος (πάνω σε πεζοδρόμια, λωρίδες τυφλών κ.λ.π.) δεν μπορεί να το λύσει καμιά κυκλοφοριακή μελέτη καθώς είναι θέμα οδηγικής παιδείας!