Άνοιξε τις πύλες του σχεδόν δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης
Από… 40 κύματα «πέρασε» η ιδιοκτήτρια με αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και ελλείψεις από πλευράς δήμου
Ένας Γολγοθάς περίμενε την κυρία Μαργαρίτα Πατρικίου, μισθώτρια του πολυσυζητημένου και πολυαναμενόμενου πρώην Δημοτικού Πάρκινγκ στο κέντρο της Ξάνθης. Το ακίνητο του Δήμου κατασκευάσθηκε και εγκαινιάσθηκε επί δημαρχίας του μακαριστού Φίλιππου Αμοιρίδη τον Ιούλιο του 1998, ως υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Μετά από χρόνια εγκατάλειψης και πλημμελούς λειτουργίας του, περιήλθε σε άσχημη κατάσταση, τόσο από πλευράς υγιεινής, όσο και από οικοδομικής άποψης. Διέκοψε την λειτουργία του εντός του 2013, όταν έφτασε να είναι… δωρεάν η στάθμευση και οι συνθήκες τραγικές, και αφού δημοπρατήθηκε, η διαχείρισή του πέρασε στα χέρια ιδιωτών. Ωστόσο, μια σειρά από εμπόδια που παρουσιάστηκαν κατά την διαδικασία κράτησαν κλειστό το Πάρκινγκ επί σειρά μηνών.
Υπογράφηκε σύμβαση το 2013 και άρχισε να λειτουργεί το 2015
Τον Δεκέμβριο του 2013 υπογράφηκε δωδεκαετής σύμβαση μεταξύ της τότε δημοτικής αρχής του δήμου Ξάνθης και της αναδόχου, Μαργαρίτας Πατρικίου, αφού πρώτα διενεργήθηκε η δημοπρασία από τον τότε αντιδήμαρχο, Δημήτρη Μπένη, που προήδρευε της Οικονομικής επιτροπής. Στην σύμβαση αναφερόταν ότι ο χώρος παραχωρείται έτοιμος προς λειτουργία, με τον δήμο να είναι υποχρεωμένος να προβεί νωρίτερα στις απαραίτητες εργασίες και ενέργειες για την αντιμετώπιση των πολλών προβλημάτων που παρουσίαζε το υπόγειο κτήριο μετά από την πολύχρονη εγκατάλειψη. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη και, παρά τις υπογραφές και τις δεσμεύσεις ότι όλα είναι έτοιμα για να λειτουργήσει το πάρκινγκ, υπήρχε μία σωρεία σοβαρών προβλημάτων. Προβλήματα που δύσκολα μπορούσαν να λυθούν σε επίσημο επίπεδο, αφού η σύμβαση εμφάνιζε το κτήριο έτοιμο κατά πάντα προς χρήση. Πριν λίγους μήνες μάλιστα υπήρξε και εισαγγελική παρέμβαση, αφού ως δημοτική περιουσία έπρεπε να αποφέρει χρήματα και όχι να μένει αναξιοποίητη. Το «Ε» επισκέφθηκε την πρώην δημοτική επιχείρηση και συνομίλησε με την ιδιοκτήτρια του Central Parking –όπως είναι η ονομασία πλέον του υπόγειου χώρου στάθμευσης- κυρία Μαργαρίτα Πατρικίου.
Λειτουργούσε μέχρι το 2013 με τους πυροσβεστήρες να έχουν λήξει το… 2008
Η κα Πατρικίου μας υποδέχθηκε με τον σύζυγό της και τον υπάλληλο της επιχείρησης και θέλησε να εστιάσει στο μέλλον του πάρκινγκ, προσπαθώντας να αφήσει κατά μέρος τα όσα διαμείφθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια. Ήταν μια άσχημη εμπειρία, όπως μας είπε, αφού βίωσαν μια πρωτοφανή ασυνέπεια και κωλυσιεργία από πλευράς δήμου. Έρχονταν συνεχώς αντιμέτωποι με την γνωστή ρήση «αυτά τα υπέγραψαν οι προηγούμενοι», με κανένα να μην αναλαμβάνει την ευθύνη των τόσων ελλείψεων στην υποδομή του κτηρίου. Τέλος, και μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, προτάθηκε να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες εργασίες οι ίδιοι οι μισθωτές και να γίνει συμψηφισμός, αφού πήραν οικονομικές προσφορές για τις εργασίες μόνωσης, αποχέτευσης, διόρθωσης των αποχωρητηρίων, του κλιμακοστασίου και των δύο ασανσέρ, τα οποία δεν λειτουργούσαν, και πολλών άλλων. «Στις εισόδους του κτηρίου δεν υπήρχαν φρεάτια για τα όμβρια ύδατα, με αποτέλεσμα όλα να καταλήγουν μέσα στο πάρκινγκ», μας είπε χαρακτηριστικά η κα Πατρικίου, που χρησιμοποιούσε παλιότερα τον χώρο για να σταθμεύει το όχημά της. «Η κατάσταση ήταν τραγική και αποπνικτική για όποιον έμπαινε μέσα, με μυρωδιές και νερά από αποχετεύσεις της Δημοτικής Αγοράς και των γύρω καταστημάτων», διηγείται η ίδια.
Η ‘’πιάτσα’’ των ταξί παραμένει στην είσοδο του πάρκινγκ
Ένα από τα φαιδρά της όλης υπόθεσης είναι ότι δεν υπήρξε ακόμη μέριμνα για την μεταφορά της ‘’πιάτσας’’ των ταξί από την είσοδο του πάρκινγκ. Όπως μας ανέφερε η κα Πατρικίου, ο νόμος προβλέπει 17 μέτρα ελεύθερα μπροστά από την είσοδο και την έξοδο του χώρου στάθμευσης, ώστε να μην εμποδίζεται η κίνηση των οχημάτων. «Ο πρόεδρος των ταξί μας είπε ότι αναμένουν ακόμη γνωμάτευση για την μεταφορά τους απέναντι από την Δημοτική Αγορά, δίπλα στο Αμφιθέατρο», δήλωσε η κα Πατρικίου, που δεν θέλει να έρθει σε ρήξη με τους οδηγούς ταξί. Γίναμε, όμως, μάρτυρες και ενός περιστατικού που έχει γίνει καθημερινό φαινόμενο, της στάθμευσης, δηλαδή, οχημάτων ‘’για λίγο’’ στην έξοδο του πάρκιγνκ. Παρότι υπάρχει σχετική πινακίδα που απαγορεύει ρητά την στάθμευση, η έλλειψη ελέγχου έχει μετατρέψει τους ιδιοκτήτες σε… τροχονόμους. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της έλλειψης μέριμνας και οργάνωσης είναι ότι, απέναντι από το πρώην Δημοτικό Πάρκινγκ συνεχίζουν να υπάρχουν παρκόμετρα, τα οποία όμως δεν λειτουργούν για τεχνικούς λόγους, χωρίς φυσικά να ελέγχονται από κάποιον όσοι σταθμεύουν, ακόμη και παράλληλα, κάνοντας πολλές φορές δύσκολο τον ελιγμό κατά την έξοδο από το πάρκινγκ.
Τελείως διαφορετική εικόνα με ένα χώρο ευπρεπή, καθαρό και ασφαλή
Όπως ανακοίνωσε στα τέλη Ιουλίου η ανάδοχος, κα Πατρικίου, το πάρκινγκ ξεκίνησε την λειτουργία του από την 1η Αυγούστου. Παρόλα αυτά, ο δήμος Ξάνθης ξεκίνησε την χρέωση μισθώματος, που ξεπερνά τις 5.000 ευρώ, από τον Ιούλιο, ενώ ακόμη στον χώρο υπήρχαν συνεργεία που εργάζονταν για την αποκατάσταση του χώρου. Η διαχειρίστρια έχει κινηθεί νομικά γι’ αυτό και μερικά ακόμη ζητήματα, σε μια προσπάθεια να ξεκινήσει μια υγιή επιχείρηση. Άνοιξε, λοιπόν, τις πύλες του το Central Parking, εντελώς μεταμορφωμένο, κάτι που είδαμε και στις αντιδράσεις των δημοτών που αποχωρούσαν από τον χώρο. Όσοι γνώριζαν την πρότερη κατάσταση, έφευγαν ευχαριστημένοι με την καθαριότητα και την αναβάθμιση του πλέον κεντρικού υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πόλη μας. «Γινόμαστε συνεχώς δέκτες θετικών σχολίων από την μέρα που ανοίξαμε και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα», δήλωσε η κα Πατρικίου. Το Central Parking λειτουργεί καθημερινά από τις 7 το πρωί μέχρι την 1 το βράδυ, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για τους μόνιμους πελάτες, ώστε να έχουν πρόσβαση όλο το 24ωρο. Μεγάλη ανάσα, λοιπόν, για όσους επισκέπτονται το κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο, με τους νέους ιδιοκτήτες να ευελπιστούν το πάρκινγκ να ξαναγίνει ‘’στέκι’’ των Ξανθιωτών, που έχουν πλέον ένα αξιοπρεπή και ασφαλή χώρο στάθμευσης.