Αρχική Ρεπορτάζ Κίνδυνος ή σύμπτωση στην στροφή της Πεζούλας;

Κίνδυνος ή σύμπτωση στην στροφή της Πεζούλας;

0

Τρία τροχαία σε δυο εβδομάδες στο ίδιο σημείο έξω από την Πεζούλα – Γιατί;-«Ο δρόμος είχε κακοτεχνίες αλλά διορθώθηκαν το καλοκαίρι…. υποστηρίζει ο αντιπεριφερειάρχης Ιρφάν Χατζηγκενέ

 

Θανατηφόρο τροχαίο τις μεσημεριανές ώρες του Σαββάτου στο 16ο χλμ της  Επαρχιακής οδού Ξάνθης – Αβδήρων. Σύμφωνα με το αστυνομικό δελτίο «Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 34χρονος ημεδαπός εξετράπη της πορείας του και ακινητοποιήθηκε εκτός οδοστρώματος, ενώ ο οδηγός του εντοπίσθηκε χωρίς της αισθήσεις του έξω από το όχημα και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Ξάνθης, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης».

Τρία τροχαία σε δυο εβδομάδες στο ίδιο σημείο έξω από την Πεζούλα – Γιατί;

Ο άδικος χαμός του άτυχου νέου, γνωστού και αγαπητού στην Ξάνθη, σκόρπισε θλίψη και έντονο προβληματισμό και πολλά ατυχήματα  για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος που του στοίχησαν τη ζωή καθώς στο σημείο αυτό σημειώθηκαν σε δύο εβδομάδες 3 τροχαία με εκτροχιασμό. Ευτυχώς τα υπόλοιπα δύο δεν είχαν αυτή την τραγική κατάληξη. Ειδικότερα όπως είχε αναφέρει το «Ε» το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 27 /9 σημειώθηκε ένα τροχαίο με ανατροπή αυτοκινήτου και σε μια εβδομάδα και συγκεκριμένα  το μεσημέρι της Πέμπτης (02/10) λίγο έξω από την Πεζούλα αυτοκίνητο ανατράπηκε. Ευτυχώς η οδηγός δεν τραυματίστηκε. Δυο μέρες μετά όμως ο 34χρονοςδεν ήταν το ίδιο τυχερός.

«Ο δρόμος είχε κακοτεχνίες αλλά διορθώθηκαν το καλοκαίρι….Έχουμε έλλειμμα οδηγικής συμπεριφοράς», υποστηρίζει ο αντιπεριφερειάρχης Ιρφάν Χατζηγκενέ

Αναζητώντας τα αίτια στο κομμάτι του οδοστρώματος απευθυνθήκαμε στον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Καλών Πρακτικών Ιρφάν Χατζηγκενέ, δεδομένου ότι η περιφέρεια έχει την αρμοδιότητα της συντήρησης και της λειτουργίας της οδού. Όπως μας ανέφερε ο δρόμος αυτός είχε κάποιες κακοτεχνίες που προκαλούσαν αναταράξεις στους οδηγούς ιδιαίτερα όταν είχαν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα αλλά πρόσφατα και συγκεκριμένα το καλοκαίρι  έγιναν παρεμβάσεις στο σημείο αυτό: «Ο δρόμος είχε μια κακοτεχνία αλλά τη διορθώσαμε. Το σημείο δεν είναι επικίνδυνο. Αν τηρείται το όριο ταχύτητας και οι οδηγοί φοράνε ζώνη και δεν έχουν πιει δεν υπάρχει πρόβλημα». Γενικότερα για την οδηγική συμπεριφορά ο κ. Χατζηγκενε επεσήμανε: «Πρέπει να τηρείται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και να αναπτύξουμε οδηγική παιδεία που δεν έχουμε. Ιδιαίτερα μέσα στα χωριά έχουμε μια τριτοκοσμική κατάσταση. Δεν τηρείται τίποτε ούτε κράνος ούτε ζώνη, ούτε προστασία των παιδιών. Είναι μια πολύ άσχημη εικόνα και δυστυχώς είναι μια πραγματικότητα. Πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορά για να είμαστε ασφαλείς».

Η μέθη, η ζώνη και η ταχύτητα, οι τρεις καθοριστικοί παράγοντες για τα τροχαία

Στην αναγκαιότητα τήρησης των διατάξεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρεται ο διοικητής της Τροχαίας Ξάνθης κ. Γιώργος Φραγκουλάνδης επισημαίνοντας πως η μη τήρηση του ΚΟΚ δεν κοστίζει μόνο στην τσέπη αλλά προπάντων κοστίζει …ζωές: « Ο υπ’ αριθμόν ένας κίνδυνος για την οδήγηση είναι η μέθη, ακολουθεί η μη χρήση ζώνης ή κράνους  και φυσικά η μεγάλη ταχύτητα. Επίσης μεγάλη μάστιγα είναι το κινητό. 1 – 2 δευτερόλεπτα μπορούν να στοιχίσουν ζωές. Γι’ αυτό και ο  νέος ΚΟΚ είναι πιο αυστηρός σε σχέση με τις ποινές γι’ αυτές τις παραβάσεις που ξεκινούν από πρόστιμα και αφαίρεση άδειας οδήγησης και άλλες ποινές». Στο ερώτημα αν ο Ξανθιώτης οδηγός έχει οδηγική παιδεία ο κ. Φραγκουλάνδης ανέφερε πως υπάρχει αρκετή συμμόρφωση κυρίως ως προς την μέθη και αυτό, όπως είπε, είναι λόγω αυξημένων ελέγχων και τον φόβο της επιβολής προστίμων. Ωστόσο σ’ ότι αφορά την συμπεριφορά όταν έχει βεβαιωθεί παράβαση: «Ενώ γνωρίζουν ότι έχουν διαπράξει παράβαση δεν είναι δεκτικοί να υποστούν τις συνέπειες του νόμου και προβάλλουν διάφορες δικαιολογίες για να τις αποφύγουν».

Τι ποινές προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για την χρήση κινητού

Ενδεικτικό παράδειγμά αυτής της νέας δομής ποινών αποτελεί η αντιμετώπιση της χρήσης κινητού τηλεφώνου, που το 2024 ήταν η 3η αιτία πρόκλησης τροχαίων στην Ελλάδα. Σήμερα, ανεξαρτήτως της πρόκλησης ατυχήματος, η χρήση κινητού επισύρει αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες.

Εφεξής, εάν η παράβαση δεν προκαλέσει ατύχημα, προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, όμως στην πρώτη υποτροπή η χρηματική ποινή υπερδιπλασιάζεται στα 1.000 ευρώ και η απώλεια της άδειας ανέρχεται στις 180 ημέρες. Εάν ο οδηγός επαναλάβει ξανά την παράβαση, καταλογίζεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και στέρηση άδειας για ένα έτος. Σε περίπτωση, δε, πρόκλησης ατυχήματος, η πρώτη υποτροπή επισύρει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για τέσσερα έτη. Για τη δεύτερη υποτροπή προβλέπεται πρόστιμο 4.000 ευρώ και 8ετής αφαίρεση άδειας οδήγησης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Ρεπορτάζ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Καθ’ οδόν το ”Street food festival” στην Ξάνθη

Έτοιμη η Κανονιστική για κεντρική πλατεία – Εγκρίθηκε ομόφωνα από την δημοτική επιτροπή. Ι…