
Η θεατροπαιδαγωγός και μουσικός, Στ. Γκρήγκοβιτς μιλά στο «Ε» για την σχέση με τη μουσική, τονίζοντας πως πλέον πολλά μουσικοπαιδαγωγικά προγράμματα δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με συστηματικά μουσικά περιβάλλοντα-«Τα μουσικά ερεθίσματα τα δεχόμαστε σχεδόν από τη μήτρα», όπως σημειώνει
«Η μουσική υπάρχει, βρίσκεται σε εμάς»
Η μουσική είναι παρούσα σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης του παιδιού από την εμβρυϊκή κιόλας φάση. Με έναν μαγικό τρόπο ο ίδιος ο άνθρωπος μπορεί και συνδέεται μαζί της μέσα από πολλά ερεθίσματα από το πρώτο κιόλας τραγούδι της μάνας, το νανούρισμα μέχρι τους ήχους που κάνουμε εμείς με το ίδιο μας το σώμα.

Στ. Γκρήγκοβιτς: «Το αυτί είναι το πρώτο μας μουσικό όργανο»
«Η μουσική υπάρχει, βρίσκεται σε εμάς. Οπότε τα μουσικά ερεθίσματα τα δεχόμαστε σχεδόν από τη μήτρα. Από την ηλικία του εμβρύου-θα μπορούσε να πει κάποιος-είναι σημαντικό τα παιδιά να μπορούν να βρίσκονται σε επαφή με το κομμάτι του μουσικού περιβάλλοντος, όχι της μουσικής με την έννοια να τραγουδήσουν, αφού αυτό έρχεται πιο μετά. Το αυτί είναι το πρώτο μας μουσικό όργανο», όπως τονίζει στο «Ε» η θεατροπαιδαγωγός και μουσικός, Στέλλα Γκρήγκοβιτς.
Η ίδια αναφερόμενη στην ενασχόληση με την εκπαιδευτική έννοια της μουσικής, ενημέρωσε πως υπάρχουν πλέον πάρα πολλά μουσικοπαιδαγωγικά προγράμματα και μία πιο συγκεκριμένη κατάρτιση με αποτέλεσμα να δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά από την βρεφική κιόλας ηλικία να έρθουν σε επαφή με συστηματικά μουσικά περιβάλλοντα.
Η ίδια μέσα από τη “Λάμπα”, ένα εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και βιωματικής μάθησης επιχειρεί να δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες βάσεις για να έρθουν τόσο τα παιδιά, όσο και οι ενήλικες κοντά στη συλλογική δράση, την έκφραση και το πιο δημιουργικό κομμάτι του εαυτού τους, με κύριο εκπαιδευτικό άξονα τις τέχνες της μουσικής, του τραγουδιού και του θεάτρου. Μάλιστα, μουσικοπαιδαγωγικά εργαστήρια είναι σχεδιασμένα και για μικρά παιδιά, ακόμη και 3-4 ετών.
Από μικρή ηλικία ξεκινά η ενασχόληση με τη μουσική
«Τα παιδιά μαζί με την ενεργή συμμετοχή του γονέα βιώνουν τη μουσική, παίζουν με τα μέσα που διαθέτουν-με τις φωνούλες, τα χέρια τους- ή δέχονται τους ήχους που δημιουργεί ο μουσικός σε περίπτωση που δεν έχουν ακόμη ομιλία-. Οπότε η ενασχόληση με τη μουσική ξεκινά από πολύ μικρή ηλικία», όπως προσθέτει.
Άλλωστε, η κ. Γκρήγκοβιτς παραδέχτηκε πως η έννοια του οργάνου έρχεται σε πιο μεγάλες ηλικίες, 4,5,6,7 ετών και η σχέση που προκύπτει, έχει να κάνει με την πνευματική και σωματική καλλιέργεια.
«Πολύς κόσμος θεωρεί πως ‘’ξέρω μουσική, σημαίνει πως ξέρω να παίζω ένα όργανο’’, κάτι ωστόσο που δεν ισχύει απόλυτα, καθώς και η ίδια η φωνή είναι ένα μουσικό όργανο», όπως υποστήριξε.
«Αξίζει να ψάξει κάποιος τον καλό ήχο, την ενδιαφέρουσα ενορχήστρωση, να ακούσει ωραία και ενδιαφέροντα μουσικά πράγματα»
Επιπροσθέτως, αναφέρει πως από την φύση της η μουσική καλλιεργεί πάρα πολλά πράγματα, ένα από αυτά είναι για εκείνη το να έρθει ένας καλός ακροατής με διάθεση να ακούσει καλή μουσική, όχι απαραιτήτως με την έννοια του ποιοτικού ή του έντεχνου. Με λίγα λόγια, αξίζει να μπει κάποιος στη διαδικασία να ψάξει τον καλό ήχο, την ενδιαφέρουσα ενορχήστρωση, να ακούσει ωραία και ενδιαφέροντα μουσικά πράγματα.
Το σημαντικότερο για την Στέλλα Γκρήγκοβιτς: «Να έχει κάποιος επαφή με τις μουσικές του αντιλήψεις, με τη λειτουργία του ρυθμού στο σώμα του»
Η κ. Γκρήγκοβιτς παρατηρεί πως πολλοί δυστυχώς χάνουν την επαφή μας με τη μουσική, ενώ είναι κάτι τόσο ανθρώπινο και βαθύ. Δεν μετρά, λοιπόν για εκείνη να λάβει μονάχα μία μουσική παιδεία που θα την βοηθήσει ακαδημαϊκά, αλλά το σημαντικότερο είναι να έχει κάποιος επαφή με τις μουσικές του αντιλήψεις, με τη λειτουργία του ρυθμού στο σώμα του, με το τραγούδι. Τέλος, θεωρεί πως τα ίδια τα παιδιά, αν αυτό το κρατήσουν και στη συνέχεια το καλλιεργήσουν, θα το φέρουν στην ενήλικη ζωή τους και θα έχουν την καλύτερη σύνδεση που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος με την βρεφική και την παιδική του ηλικία.