
Το 2024 είχε 5.500 έναντι 5.800 στην Καβάλα Πολύ πίσω οι άλλες περιφερειακές ενότητες στην ΑΜΘ-Δεν εφαρμόζεται ο νόμος για χρήση καμερών στις πρακτικές εξετάσεις – Στα 700 ευρώ το δίπλωμα οδήγησης – Δεν άλλαξαν οι τιμές από το 2000
Πλήρης εξομάλυνση στις εξεταστικές διαδικασίες για την χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης έχει επέλθει στην Π.Ε. Ξάνθης μετά την αύξηση των εξεταστικών επιτροπών που τις διενεργούν από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών. Την ικανοποίησή τους εκφράζουν οι εκπαιδευτές των υποψήφιων οδηγών γιατί δεν ταλαιπωρούνται οι ίδιοι αλλά και οι πελάτες τους.

Στις δύο πρώτες θέσεις στις θεωρητικές εξετάσεις για άδειες οδήγησης η ΠΕ Ξάνθης
Όπως μας αναφέρει ο εκπρόσωπος της Ξάνθης στο ΔΣ του περιφερειακού Συνδέσμου εκπαιδευτών οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής ΑΜΘ Ραφτόπουλος Πέτρος, η Ξάνθη αναλογικά με τον πληθυσμό της έχει τις περισσότερες θεωρητικές εξετάσεις για άδειες οδήγησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία : Η Ξάνθη για το 2024 είχε 5.500 , η Καβάλα 5.800 η Δράμα 2.500, η Κομοτηνή 3.500 και ο Έβρος επίσης 3.500: «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια συνεχής ροή εξεταζομένων χωρίς τα προβλήματα των προηγουμένων ετών και μας ικανοποιεί ιδιαίτερα. Οφείλεται βέβαια στο γεγονός ότι έχουν γίνει περισσότερες επιτροπές και λειτουργούν», σημειώνει ο κ. Ραφτόπουλος.
Δεν εφαρμόζεται ο νόμος για χρήση καμερών στις πρακτικές εξετάσεις
Ωστόσο αυτό που δεν λειτουργεί αν και έχει ψηφιστεί ο σχετικός νόμος είναι η χρήση καμερών κατά τις πρακτικές εξετάσεις: «Ήταν πάγια θέση της Ομοσπονδίας μας η χρήση κάμερας κατά τις πρακτικές εξετάσεις και παρότι έχει γίνει νόμος του κράτους δεν εφαρμόζεται. Εφαρμόζεται μόνο στις εξετάσεις θεωρίας». Εξηγώντας τη διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης ο κ. Ραφτόπουλος σημείωσε πως πρώτα πρέπει να του χορηγηθεί είτε μέσω του gov.gr είτε μέσω των Σχολών η κάρτα υποψηφίου οδηγού προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία εκμάθησης που περιλαμβάνει τουλάχιστον 25 υποχρεωτικά μαθήματα.
Στα 700 ευρώ το δίπλωμα οδήγησης – Δεν άλλαξαν οι τιμές από το 2000
Σ’ ότι αφορά το κόστος μιας άδειας οδήγησης ο κ. Ραφτόπουλος είπε πως οι τιμές είναι ίδιες από το 2000: «Είναι το μόνο επάγγελμα αυτό του εκπαιδευτή που είναι ενάντια στον …πληθωρισμό. Έχουμε τις ίδιες τιμές από το 2000 ενώ όλα γύρω έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Σήμερα το κόστος ενός διπλώματος ανέρχεται στα 700 ευρώ ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον στα 2000 ευρώ. Κι αυτό δεν είναι καλό γιατί μπορεί να λειτουργήσει ενάντια στην ποιότητα της παροχής υπηρεσιών. Δεν υπολογίζουμε τα χρήματα για να πάρουμε ρούχα αλλά δεν δίνουμε για να μάθουμε να οδηγούμε σωστά. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε στους δρόμους μας κι αυτό δεν μας τιμά».
Έρχονται νέα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης
Ένα νέο ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης που θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ αναμένεται να εισαχθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται η δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού ψηφιακού διπλώματος οδήγησης, το οποίο αναμένεται να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τις διοικητικές διαδικασίες για τους πολίτες και τις αρχές.
Επιπροσθέτως, θα καταστήσει πιο απλή τη διαδικασία αντικατάστασης, ανανέωσης και ανταλλαγής του διπλώματος, ιδίως για όσους μετακινούνται μεταξύ κρατών-μελών.
Το έδαφος για την εισαγωγή της ψηφιακής άδειας οδήγησης προλειάνθηκε στις 25 Μαρτίου, όταν και επιτεύχθηκε προσωρινή συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με την πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό των κανονισμών της ΕΕ για τα διπλώματα οδήγησης, με γνώμονα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το ψηφιακό δίπλωμα θα εκδίδεται μέσω του EU Digital Identity Wallet, θα είναι προσβάσιμο μέσω κινητών τηλεφώνων ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών και θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.