![](https://empros.gr/wp-content/uploads/2025/02/stathmos_1-850x401-1.jpg)
Στην κατάργηση των εκδοτηρίων 34 σιδηροδρομικών σταθμών, ανά την επικράτεια, προχωρά η Hellenic Train – Ανάμεσα στα εκδοτήρια που θα κλείσουν συμπεριλαμβάνονται και αυτά της Κομοτηνής, της Ξάνθης, της Αλεξανδρούπολης και της Ορεστιάδας
Η Hellenic Train προχωρά στην κατάργηση των εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα, και συγκεκριμένα στους σταθμούς της Κομοτηνής, της Ξάνθης, της Αλεξανδρούπολης και της Ορεστιάδας, στο πλαίσιο ενός πλάνου που θα υλοποιηθεί έως τις 31 Μαρτίου 2025. Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόφαση αυτή αποσκοπεί στην προώθηση «εναλλακτικών και πιο φιλικών επιλογών κράτησης εισιτηρίων για τους πελάτες», όπως μέσω της εφαρμογής και ιστοσελίδας της Hellenic Train, της τηλεφωνικής γραμμής Εξυπηρέτησης Πελατών 1-45-11 και των συρμών.
Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι σε επιστολή διαμαρτυρίας τους αναφέρουν ότι «με την απόφαση αυτή απαξιώνεται πλήρως το ήδη πληγωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και εγκαταλείπεται εντελώς η υποβαθμισμένη περιφέρεια». Σύμφωνα με τους εργαζομένους, «σταθμοί θα λεηλατηθούν και θα καταστραφούν», ενώ «ο σιδηρόδρομος μετατρέπεται σε ένα ψυχρό και απρόσωπο μέσο μεταφοράς». Ειδικότερα, καταγγέλλουν ότι «υπάρχουν επιβάτες ΑμεΑ καθώς και ηλικιωμένοι που έχουν ανάγκη από φυσική βοήθεια για επιβίβαση και αποβίβαση στις αμαξοστοιχίες» και αναρωτιούνται «ποιος θα τους βοηθάει; Ποιος θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό όταν γίνονται μονοδρομήσεις ή σε περίπτωση καθυστερήσεων;». Παράλληλα, σημειώνουν ότι «σε κλειστό εκδοτήριο πώς θα αποζημιώνονται οι επιβάτες αν χρειαστεί;» και «πού θα περιμένουν οι επιβάτες όταν οι καιρικές συνθήκες θα είναι δύσκολες;». Επίσης, τονίζουν την δυσκολία εξυπηρέτησης «ανθρώπων χαμηλού μορφωτικού επιπέδου που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες», ειδικά όταν «ακόμη και νεαροί σε ηλικία επιβάτες δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη δύσχρηστη και δυσλειτουργική ιστοσελίδα της Εταιρείας». Προσθέτουν, τέλος, ότι το τηλεφωνικό κέντρο «χρεώνει με 0,646 ευρώ το λεπτό την κλήση από σταθερό και 0,984 ευρώ το λεπτό την κλήση από κινητό», ενώ «επάνω στα τρένα δεν θα κόβονται εισιτήρια επιστροφής ούτε εισιτήρια νεανικά 12-24 ετών, φοιτητικά, πολυτέκνων, ούτε καν συνταξιούχων ΟΣΕ», αναγκάζοντας τους επιβάτες να πληρώνουν κανονικό εισιτήριο.
Η απόφαση της Hellenic Train αποδεικνύει, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου, πως «η κυβέρνηση της ΝΔ εγκαταλείπει πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θράκης και του Έβρου». Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως «η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο εξυπηρετεί κυρίως γεωπολιτικές και στρατιωτικές προτεραιότητες και όχι την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών». Παράλληλα, αναφέρεται πως «ο ιστορικός σταθμός του Πυθίου, που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως διακρατική πύλη Ελλάδας – Τουρκίας, παραμένει πλήρως εγκαταλελειμμένος».
Όπως επισημαίνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει «19 μέτρα για την Αν. Μακεδονία και Θράκη, μεταξύ των οποίων και η επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας τον Οκτώβριο του 2023», ωστόσο «αντί για περαιτέρω ανάπτυξη, η κυβέρνηση κλείνει τώρα τα εκδοτήρια, αποκόπτοντας τους πολίτες από βασικές υπηρεσίες».
Οι επιπτώσεις για τους πολίτες είναι σοβαρές, όπως αναφέρεται: • «Οι ηλικιωμένοι και τα ΑμεΑ αποκλείονται από τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων, αφού η ηλεκτρονική διαδικασία δεν είναι προσιτή σε όλους». •«Οι σταθμοί μένουν χωρίς προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία βοήθεια σε επιβίβαση, αποβίβαση και αλλαγές δρομολογίων». •«Οι πολίτες χάνουν βασικές εξυπηρετήσεις, όπως χώροι αναμονής, πληροφόρηση για καθυστερήσεις και εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση προβλημάτων στα δρομολόγια». •«Στα τρένα δεν θα εκδίδονται ειδικές κατηγορίες εισιτηρίων (νεανικά, φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ), αναγκάζοντας τους επιβάτες να πληρώνουν κανονικό αντίτιμο». •«Δεν υπάρχουν POS στα τρένα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να πρέπει να έχουν μόνο μετρητά».
Ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, βουλευτής Ξάνθης με τη Νέα Αριστερά, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της Hellenic Train, τονίζοντας πως η πολιτική της ΝΔ για τη Θράκη δείχνει αδιαφορία και απαξίωση για την περιοχή. Στην ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι πλέον έχει «πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής» της κυβέρνησης, η οποία δήθεν νοιάζεται για τη Θράκη, ενώ στην πραγματικότητα, δύο χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η κυβέρνηση και η Hellenic Train συνεχίζουν με περικοπές και αδιαφορούν για την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των επιβατών.