Εντολή και…ευχή για ολοκλήρωση της διαδικασίας 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, αυστηρά – Π. Γρηγόρη: «Ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημά μας, αρκεί να υπάρξει και ετοιμότητα στα πληροφοριακά συστήματα και την πληρότητα των δεδομένων»
Τον πήχη ψηλά βάζουν φέτος υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ θέτοντας αυστηρή προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου. Πρόκειται για μια χρονιά χωρίς εκτενείς φορολογικές αλλαγές, αλλά και χωρίς σημαντικές φοροελαφρύνσεις.
Οι αλλαγές που γίνονται από φέτος στις φορολογικές δηλώσεις αφορούν μεταξύ άλλων τους ελεύθερους επαγγελματίες, κυρίως λόγω της κατάργησης του τέλους επιτηδεύματος, τους εργαζόμενους που αμείβονται με «μπλοκάκι», τους φορολογούμενους που προχώρησαν σε ανακαινίσεις ακινήτων, τους ιδιοκτήτες κλειστών κατοικιών που τα νοίκιασαν ή τα διέθεσαν μέσω Airbnb, καθώς και αγρότες με προστατευόμενα τέκνα.
Οι νέες φορολογικές ελαφρύνσεις προκύπτουν από πρόσφατες ρυθμίσεις που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή και αναμένεται να αποτυπωθούν με σημαντική διαφορά στα εκκαθαριστικά του 2025.
Κύριο ζητούμενο βέβαια, παραμένει να είναι σε ετοιμότητα το πληροφοριακό σύστημα και σε πληρότητα οι επιμέρους διασταυρώσεις, ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί το εγχείρημα της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, εντός της τιθέμενης προθεσμίας.
Μακάρι να επιτευχθεί η τήρηση της προθεσμίας
«Με την ανακοίνωση και τήρηση αυστηρής προθεσμίας για την υποβολή των δηλώσεων ικανοποιείται ένα πάγιο και διαρκές αίτημα της ΠΟΦΕΕ», σημειώνει ο νεοκλεγείς πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Ξάνθης Παντελής Γρηγόρη, υπογραμμίζοντας βέβαια ότι για να τηρηθεί η προθεσμία και να μην απαιτηθούν παρατάσεις θα πρέπει από την πρώτη κιόλας μέρα να μην υπάρξουν προβλήματα ή/και ελλείψεις. «Βέβαια ήδη από τώρα εμείς θα έπρεπε να κάνουμε τις διαδικασίες τέλους χρήσης, αλλά δυστυχώς επιβαρυνόμαστε με άλλες ενέργειες, όπως η υποβολή δηλώσεων πόθεν έσχες δύο ετών που πήρε παράταση έως το Φεβρουάριο», ανέφερε ο ίδιος, σχολιάζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση οι λογιστές θα βάλουν πλάτη και θα ανταποκριθούν».
Νέες απαιτήσεις για τους λογιστές
Ο κ. Γρηγόρη εξηγεί παράλληλα ότι το επάγγελμα του λογιστή φοροτεχνικού έχει πλέον μετεξελιχθεί και οι απαιτήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί. «Είμαστε πλέον ένα είδος συμβούλου, αλλά και γραμματέα για τους πελάτες μας λόγω των συνεχών αναγκών ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης. Οι συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία, σε συνδυασμό με την ανάγκη κατανόησης όλων των δεδομένων ψηφιακής μετάβασης μας έχουν βγάλει από τα στενά περιθώρια του λογιστή», επισημαίνει.
Σχολιάζοντας τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος για τις επιχειρήσεις αυτό το διάστημα, ο κ. Γρηγόρη κάνει αναφορά στο σύστημα του mydata, όπου παραδέχεται ότι έχουν γίνει βελτιώσεις, αλλά την ίδια στιγμή υπάρχουν συστημικά σημαντικές ελλείψεις που απαιτούν την παρέμβαση και το χρόνο του λογιστή (χαρακτηρισμός παραστατικών κλπ). Την ίδια στιγμή «αγκάθι» αποτελεί και η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, όπου και στο σύστημα υπάρχουν ελλείψεις, αλλά και η… επιμονή των επιχειρήσεων στη μη αλλαγή επιβαρύνει το έργο των λογιστών.
Καθιέρωση μηνιαίας συνάντησης λογιστών της Ξάνθης
Ως προς τη λειτουργία του συλλόγου, ο νέος πρόεδρος αναφέρθηκε στην καθιέρωση μηνιαίας συνάντησης με τα μέλη, ώστε να συζητούνται πιθανά προβλήματα και να αποτυπώνονται αιτήματα, ώστε να επιτυγχάνεται κοινή προσέγγιση καθώς και στα σεμινάρια που διοργανώνονται και υλοποιούνται στη βάση επίκαιρων θεμάτων, όπου τα μέλη χρειάζονται υποστήριξη ή καθοδήγηση. Το σεμινάριο του Φεβρουαρίου θα αφορά τις τεχνικές ελέγχου, ενώ στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί και σεμινάριο για τα mydata.