Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή του β’ τμήματος του κάθετου άξονα

Άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή του β’ τμήματος του κάθετου άξονα

0

Ξεμπλόκαρε από τις αντιδικίες – Κατακυρώθηκε στην ΟΔΟΣ ΑΤΕ το τμήμα  «Δημάριο– Μελίβοια» με έκπτωση 21,32% – Σημαντικό έργο για την λειτουργία όλου του άξονα – Θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων

 Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνει και το β’ τμήμα του κάθετου άξονα της Ξάνθης και συγκεκριμένα το τμήμα «Δημάριο – Μελίβοια». Μετά από περίπου 3,5 χρόνια «περιπετειών» και αντιδικιών μεταξύ των εταιριών που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το Σεπτεμβρίου του 2021, το έργο τελικά κατακυρώνεται με τελεσίδικη απόφαση στην εταιρεία ΟΔΟΣ ΑΤΕ που είχε μειοδοτήσει και εναντίον της κατέθεσαν ενστάσεις από τις άλλες εταιρίες που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό.

Ξεμπλόκαρε το β΄τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης – Σημαντικό έργο για την λειτουργία όλου του άξονα

Να θυμίσουμε ότι στον διαγωνισμό είχε αρχικά μειοδοτήσει η ΟΔΟΣ ΑΤΕ, στη συνέχεια υπήρξε ανατροπή με αποδοχή της προσφοράς της ΑΚΤΩΡ και μετά από δικαστικές μάχες επανήλθε η προσφορά της ΟΔΟΣ ΑΤΕ, η οποία φαίνεται πως τελικά θα αναλάβει το έργο.

Η απόφαση κατακύρωσης εκδόθηκε την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου και αν δεν κατατεθεί νέα ένσταση μέσα σε διάστηκα 10 ημερών από την κοινοποίηση όπως ορίζεται από την απόφαση το έργο θα έχει κατακυρωθεί οριστικά στην ΟΔΟΣ ΑΤΕ με ποσοστό έκπτωσης 21,32%.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί  από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων

Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν στελέχη της Εγνατίας στο «Ε» καθώς πρόκειται να  προχωρήσει ένα έργο που είναι πολύ σημαντικό καθώς συνδέεται με το α’ τμήμα Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Να σημειώσουμε ότι η κατάσταση του υφιστάμενου τμήματος του δρόμου Δημάριο – Μελίβοια δεν μπορεί  σε καμία περίπτωση να υποστηρίξει την κυκλοφορία ενός οδικού δικτύου με τις προδιαγραφές του α’ τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, γι αυτό και το έργο κρίνεται άκρως σημαντικό για όλο τον κάθετο άξονα της Ξάνθης. Απομένουν τα τμήματα Μελίβοια – Εχίνος και Εχίνος – Ξάνθη όπου και πρόκειται να γίνουν βελτιώσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Να σημειώσουμε ότι όλο αυτό τον καιρό ακόμη και από στόματος του Διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατίας του κ. Παναγιώτη Κουτσούκου είχε ειπωθεί ότι το έργο αυτό απεντάχθηκε από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα ωστόσο πηγές του «Ε» αναφέρουν ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων και έχει προϋπολογισμό 39.375.000 (χωρίς ΦΠΑ) και με την έκπτωση θα κοστίσει 30.920.840 ευρώ.

«Φύγε εσύ – έλα» εσύ με το έργο αυτό

Για το ιστορικό της υπόθεσης να υπενθυμίσουμε ότι αρχικά μειοδότρια του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% αλλά κατά τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία  ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Το αιτιολογικό ήταν όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση ότι «οι εξηγήσεις για την υποβληθείσα ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά δεν έγιναν αποδεκτές». Για το έργο έγιναν δύο προσφυγές στο ΣτΕ. Τον Σεπτέμβριο του 2024 είχε εκδοθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία αναπέμπεται η υπόθεση στην αναθέτουσα αρχή (Εγνατία ΑΕ) «για νέα νομίμως αιτιολογημένη κρίση», όπως αναφέρεται στην απόφαση για την επιλογή του αναδόχου. Η νέα εξέλιξη είναι ότι η αναθέτουσα αρχή  κατακυρώνει το έργο στην αρχική μειοδότρια εταιρεία. Να σημειώσουμε ότι το έργο διεκδικούσαν τρεις εταιρείες και συγκεκριμένα η ΟΔΟΣ ΑΕ, η  κοινοπραξία  ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT και η ΤΕΡΝΑ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Αν δεν υπάρξει κάποια άλλη ένσταση, τότε το επόμενο διάστημα η σύμβαση θα οδεύσει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως θα υπογραφεί. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου που περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν το έργο υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι θα μπορέσει να ολοκληρωθεί εντός του 2027.

Τέσσερις κόμβοι και δύο υποτμήματα

Ειδικότερα το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 4 κόμβων και συγκεκριμένα: Μελιβοίων-ανατολικά, Αιμόνιου/Μελιβοίων-δυτικά, Κοτύλης και Δημαρίου, με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:

1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.

2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας. Επισης οι απαιτούμενες εργασίες χωματουργικών, γεωτεχνικών, τεχνικών (γεφυρών, Άνω/Κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης), υδραυλικών (οχετών, αποχέτευσης- αποστράγγισης ομβρίων), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού και πρασίνου.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχουν προβλεφθεί δύο ενδιάμεσες αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες:

1η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή της Α.Δ. Δημαρίου μήκους 20,91μ., καθώς και του Ι/Κ Δημαρίου και των συνδετηρίων οδών αυτού.

2η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δέκα τέσσερις (14) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει και αποδώσει σε κυκλοφορία το τμήμα νέας χάραξης για την παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δυσκολίες προσβασιμότητας στο Εσπερινό ΓΕΛ Ξάνθης λόγω έργων

Μαθητές και εκπαιδευτικοί με αναπηρία αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην είσοδο του σχο…