Ολοένα και περισσότερα εμπορικά της Ξάνθης συμμετέχουν στην εκπτωτική Παρασκευή
«Ένεση» ρευστότητα για το λιανεμπόριο – Συμβουλές για ασφαλείς αγορές
Δυο εβδομάδες μας χωρίζουν από την Black Friday, την εκπτωτική «Μαύρη Παρασκευή», 29 Νοεμβρίου και το αγοραστικό ενδιαφέρον βρίσκεται σε αναμονή με αποτέλεσμα σε όλο τον υπόλοιπο Νοέμβριο οι αγορές να βρίσκονται στον «πάγο».
Ολοένα και περισσότερα εμπορικά της Ξάνθης σε mood Black Friday
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης Νίκος Γρηγοριάδης φέτος αναμένεται περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης να ανακοινώσουν εκπτώσεις της Black Friday: «Οι αλυσίδες έχουν επανωτά εκπτώσεις. Αυτές όμως συμπαρασύρουν και πολλά άλλα καταστήματα κυρίως ένδυσης, υπόδησης αλλά και ηλεκτρονικών σε εκπτώσεις την Black Friday. Προς το παρόν η αγορά κινείται σε πολύ χαμηλούς τόνους. Ίσως λόγω της αναμονής για τις εκπτώσεις του τριημέρου στις 29 – 30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου. Τότε θα έχουμε κορύφωση της κίνησης και μετά μέχρι όλο το Δεκαπενθήμερο ύφεση. Έτσι γίνεται. Ο κόσμος ανταποκρίνεται στηνBlack Friday και ψωνίζει ηλεκτρονικά μέσω e- shops αλλά και από τα καταστήματα» σημειώνει ο κ. Γρηγοριάδης.
Το λιανεμπόριο αισιοδοξεί αναμένοντας μια τονωτική “ένεση” ρευστότητας, καθώς έχουν καταργηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και οι καταναλωτές ετοιμάζονται να βγουν σε κυνήγι προσφορών πολλές εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα εκμεταλλευόμενοι τις δελεαστικές προσφορές.
Συμβουλές για ασφαλείς αγορές
Στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν σχετικά:
-Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
-Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
-Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
-Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρισης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
-Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.