Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει σε προθεσμίες, πρόστιμα

Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει σε προθεσμίες, πρόστιμα

0

Αναρτήθηκαν στην ΑΑΔΕ


Για μία ακόμη φορά, λοιπόν, τα τέλη κυκλοφορίας που αναρτήθηκαν την Τρίτη 5 Νοεμβρίου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι τα ίδια με τα περυσινά και οι όποιες αλλαγές είναι να γίνουν μετατίθενται για το επόμενο έτος, εφόσον φυσικά επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις ότι η κυκλοφορία νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας δεν θα προκαλέσει σημαντικές απώλειες εσόδων (λόγω του ότι πληρώνουν αρκετά χαμηλότερα ή και μηδενικά τέλη σε σύγκριση με τα παλαιότερης τεχνολογίας) και οι διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ για εκείνους που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, θα αποδώσουν γεμίζοντας τα δημόσια ταμεία ώστε να αντισταθμίσουν τις όποιες μειώσεις πραγματοποιήσει η κυβέρνηση.

Η μόνη σημαντική αλλαγή που θα παρατηρήσει κάποιος εφέτος είναι η νομοθετική ρύθμιση που πέρασε το υπουργείο Οικονομικών βάσει της οποίας παράταση δεν θα δοθεί ξανά και όποιος πληρώσει μετά την εμπρόθεσμη καταληκτική ημερομηνία, δηλαδή μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2024, θα επιβαρυνθεί με κλιμακωτό πρόστιμο ανάλογο τον μήνα που θα επιλέξει να πληρώσει εκπρόθεσμα, πλέον, τα νέα τέλη κυκλοφορίας.

Έτσι, για μία ακόμη χρονιά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να πληρώσουν σε πάρα πολλές περιπτώσεις υψηλά τέλη κυκλοφορίας, ιδιαίτερα αν τα οχήματά τους είναι παλαιάς τεχνολογία και μεγάλου κυβισμού (πάνω από 1.600 κ.εκ.), ενώ παραμένουν αμετάβλητα για πάρα πολλά χρόνια παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για μειώσεις ή έστω για επαναπροσδιορισμό τους.

Καμία κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια δεν έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές γιατί πολύ απλά δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού. Το ίδιο κάνει και η τωρινή, αν και σύμφωνα με τις πληροφορίες για το επόμενο έτος μπορεί να εξετάσει τη μείωση κατά 15-20% των τελών κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων και να αναπροσαρμόσει (αυξομειώσεις) εκείνα που επιβάλλονται στα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το οποία, εν συγκρίσει με οχήματα ίδιου κυβισμού αλλά παλαιά, είναι αισθητά χαμηλότερα. Πάντως στο υπουργείο Οικονομικών δηλώνουν ότι «ο ρυπαίνων» πρέπει να εξακολουθήσει να πληρώνει πολύ περισσότερα από εκείνον που έχει αγοράσει όχημα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Το ζητούμενο όμως είναι στο τέλος τα έσοδα του κράτους να μην εμφανίσουν απώλειες.

Πάντως, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στη μείωση των τελών κυκλοφορίας οχημάτων άνω της 15ετίας, θα μπορούσε να οδηγήσει περίπου 600.000 ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες λόγω υψηλών τελών να τα θέσουν και πάλι σε κυκλοφορία αυξάνοντας έτσι και τα έσοδα του κράτους και γενικότερα να δημιουργηθεί τζίρος στην αγορά από την λειτουργία και πάλι του οχήματος (βενζίνες, διόδια, σέρβις, ασφάλιστρα κτλ.).

Στα θετικά παραμένουν τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Αναιμικός» ο αναπτυξιακός στην Ξάνθη

Δύο μόνο επενδυτικά σχέδια εγκρίθηκαν– συνολικά 2 εκ. ευρώ. Στην ΑΜΘ, 17 επενδυτικά σχέδια…