Ένταση προκαλεί η απόφαση μετατροπής του σχολείου σε Πειραματικό, με εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν ελιτίστικο διαχωρισμό και ζητήματα οργανικών θέσεων
Σε έντονη κινητοποίηση βρίσκεται ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, με 24 μόνιμους εκπαιδευτικούς να αιτούνται μαζικά τη μετακίνησή τους σε άλλες σχολικές μονάδες, λόγω της σχεδιαζόμενης μετατροπής του σχολείου σε Πειραματικό. Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στη μετατροπή, επικαλούμενοι σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν από την απώλεια οργανικών θέσεων και την ενδεχόμενη μείωση των πόρων στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής.
Αντιδράσεις για ελιτίστικο χαρακτήρα και κίνδυνο για τα δημόσια σχολεία της περιοχής
Ο Σύλλογος, αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση των θέσεων της Διευθύντριας ΔΔΕ Ξάνθης, σημειώνει ότι η μετατροπή θα υπονομεύσει την ισορροπία στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα. Χαρακτηρίζουν «έωλα» τα επιχειρήματα που επικαλείται η Διευθύντρια, ενώ σχολιάζουν με ειλικρινή έκπληξη ότι η υποστήριξη του σχολείου της γειτονιάς θεωρείται «ελιτίστικη» θέση από την τοπική ηγεσία εκπαίδευσης, τη στιγμή που η ίδια η μετατροπή ενός σχολείου σε Πειραματικό οδηγεί, όπως λένε, σε κατηγοριοποίηση της εκπαίδευσης.
Αναφερόμενοι σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης, οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η μείωση των μαθητών ανά τμήμα στο Πειραματικό θα αυξήσει τον μαθητικό πληθυσμό των υπόλοιπων σχολείων που ήδη αντιμετωπίζουν υψηλές πληρότητες, ενώ εκφράζουν ανησυχίες ότι οι διαθέσιμοι πόροι θα διοχετεύονται αποκλειστικά στο Πειραματικό εις βάρος των υπολοίπων μονάδων.
Διχασμός και ερωτήματα για τη διασφάλιση της ίσης πρόσβασης στην εκπαίδευση
Στην ανακοίνωσή τους, οι εκπαιδευτικοί αποδοκιμάζουν την τοποθέτηση της Διευθύντριας περί «ηθικής υποχρέωσης» της ίδιας να επιδιώξει «καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης για τα παιδιά», υπονοώντας, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, πως οικογένειες με λιγότερο μορφωμένους γονείς δεν έχουν τις ίδιες φιλοδοξίες. Τονίζουν πως η απόφαση στερείται «κοινής λογικής», αφού, κατά την άποψή τους, καταλήγει να αποδυναμώνει μια σχολική μονάδα που ήδη διακρίνεται σε διαγωνισμούς και απολαμβάνει ευρείας αναγνώρισης στην τοπική κοινωνία για το εκπαιδευτικό της έργο.
Τέλος, ο Σύλλογος παραδέχεται πως δεν μπορεί να θεωρήσει ως «δώρο» την απώλεια των οργανικών τους θέσεων και αναφέρει ότι η απουσία συναίνεσης και υποστήριξης από τους ίδιους καθιστά τις μεταρρυθμίσεις δύσκολες στην υλοποίηση. Εκφράζουν την πλήρη συνείδηση του ρόλου τους και της προσήλωσης στη μαθητική πρόοδο, για την οποία θεωρούν πως η διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος είναι απαραίτητη. Με την αίτηση μετακίνησής τους σε άλλες μονάδες, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί του σχολείου δηλώνουν ξεκάθαρα τη διαφωνία τους, αφήνοντας τη διοίκηση της εκπαίδευσης να αναζητήσει νέους τρόπους στελέχωσης για την επιτυχή λειτουργία του Πειραματικού.