Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Πεζόδρομος θα συνδέει την κεντρική πλατεία με την πλατεία Ελευθερίας

Πεζόδρομος θα συνδέει την κεντρική πλατεία με την πλατεία Ελευθερίας

0
epitropi pz oct 14 1

Παρουσιάστηκαν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής από τη μελετητική ομάδα τα δύο σενάρια της κυκλοφοριακής μελέτης

Τρίτο σενάριο ζητούσε ο Δημαρχόπουλος, που αντιπρότεινε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας αντί πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης. «Η μελέτη ακολουθεί τις προβλέψεις του ΓΠΣ της πόλης», τόνισε η Α. Πλέσιας

Με περιπετειώδη τρόπο συνεχίστηκε η μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, που τελικά ολοκληρώθηκε στις 10.30 μμ και αφού για δύο περίπου ώρες η μελετητική ομάδα των Μαρίας Δόσιου- Αργύρη Πλέσια που ανέλαβε την κυκλοφοριακή μελέτη της Ξάνθης παρουσίαζε, απαντώντας και σε ερωτήσεις και σχόλια, την υφιστάμενη κατάσταση, καθώς και τις αλλαγές που προτείνονται από τους ίδιους μέσα από δύο σενάρια, σε ευθυγράμμιση με όσα υποδεικνύει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που ψηφίστηκε το 2009. Παρόντα ήταν όλα τα μέλη της επιτροπής, Στέλιος Γουναρίδης, Θωμάς Ηλιάδης, Καρά Αχμέτ, Καρά Οσμάν Χασάν Λεβέντ, Δημήτρης Μπένης και Χρήστος Μούρκας, πλην του Χασάν Ογλού Φερντούν, ενώ παραβρέθηκαν και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Μανόλης Τσέπελης, ο πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού Πασχάλης Λύρατζης και οι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Κολλάρος και Κώστας Τριανταφυλλίδης.

Δύο σενάρια για την πεζοδρόμηση του κέντρου, ποδηλατόδρομος και κυκλικοί κόμβοι

Για την διαμόρφωση του εμπορικού κέντρου της Ξάνθης του μέλλοντος, σύμφωνα με το πρώτο σενάριο προβλέπεται η πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου από την Πλατεία Ελευθερίας μέχρι την Κεντρική Πλατεία, ενώ σύμφωνα με το δεύτερο πεζοδρομείται η 28ης Οκτωβρίου από την πλατεία έως την Τσιμισκή και η Καραολή στο ίδιο μέρος παραλλήλως. Με αυτό το σενάριο αντιδρομούνται οι οδοί Θερμοπυλών και Θήρας.

Πεζοδρόμηση προτείνεται στο ένα σενάριο για τμήμα της οδού 12 Αποστόλων ή αλλιώς μετατροπή της ευρύτερης περιοχής των Καπναποθηκών σε ήπιας κυκλοφορίας.

Η μελετητική ομάδα στάθηκε ιδιαίτερα στη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και συγκεκριμένα πρότεινε να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος σε όλο το μήκος της οδού 28ης Οκτωβρίου, όπου θα διατηρηθεί μόνο η μία σειρά στάθμευσης. Το όλο σχέδιο περιλαμβάνει αλλαγές στις πιάτσες ταξί και την πλήρη αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών.

Με βάση τη μελέτη, σήμερα υπάρχουν στο κέντρο 1.188 θέσεις στάθμευσης, οι οποίες με το πρώτο σενάριο θα περιοριστούν σε 945 και με βάση το δεύτερο σε 850. Ωστόσο, υπάρχει μέριμνα για δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης, που μαζί με τους υφιστάμενους και νέους ιδιωτικούς χώρους πάρκινγκ θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σε μεγάλο βαθμό τα αυτοκίνητα.

Φεύγοντας από το κέντρο της πόλης, οι μελετητές αναφέρθηκαν στην πρόβλεψη για κατάργηση σχεδόν όλων των φωτεινών σηματοδοτών και την αντικατάστασή τους από κυκλικούς κόμβους, τόσο σε κεντρικές αρτηρίες όπως η είσοδος της πόλης από Καβάλα< Κομοτηνή και στο Αμοιρίδειο, καθώς και σε άλλες διασταυρώσεις, με ιδιαίτερα σημαντικό αυτόν που εξετάζεται να δημιουργηθεί στη συμβολή των οδών Σάρδεων και Βλαχοπούλου.

Παράλληλα, προβλέπεται η δημιουργία ενός εσωτερικού και ενός εξωτερικού δακτυλίου, με παράλληλο στόχο να ενωθούν οι δύο πλευρές της πόλης, ενώ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να δρομολογηθεί σε επόμενο στάδιο η επέκταση της περιφερειακής οδού, παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή στο δρόμο προς τα Κιμμέρια.

Για την παλιά πόλη, αν και πρέπει να γίνει ξεχωριστή μελέτη, οι μελετητές προτείνουν να χρησιμοποιείται μόνο από τους μόνιμους κατοίκους, με ειδική πρόβλεψη βέβαια για τα οχήματα τροφοδοσίας, κοινής ωφέλειας και εκτάκτου ανάγκης.

Όλοι σύμφωνοι πλην του δημάρχου!

Ιδιαίτερα επιφυλακτικός για τις πεζοδρομήσεις εμφανίστηκε ο δήμαρχος Μπάμπης Δημαρχόπουλος, που έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα αφενός στη διασφάλιση της σύνδεσης των δύο σημαντικών δρόμων που περικλείουν την πόλη, Λ. Στρατού και Σάρδεων, προτείνοντας αντιδρόμηση της Βενιζέλου και αφετέρου στην προτίμηση της δημιουργίας οδών ήπιας κυκλοφορίας έναντι της πεζοδρόμησης στο κέντρο. Αμφισβήτησε ακόμη, ότι οι οδοί Πλάτωνος και Θερμοπυλών μπορούν να καλύψουν το φόρτο των οδών Καραολή και 28ης Οκτωβρίου. Πρότεινε δε, δοκιμαστική λειτουργία μερικών μηνών για τις λύσεις που προτείνονται προκειμένου να εξεταστούν τα προβλήματα που προκύπτουν.

Στην σύντομη τοποθέτησή του ο Δημήτρης Μπένης τόνισε: «το βλέμμα μας πρέπει να είναι σε 10-20-30 χρόνια μετά. Οι πόλεις που απογειώθηκαν ήταν αυτές που προχώρησαν σε πεζοδρομήσεις. Όσοι προσπάθησαν με λύσεις με ημίμετρα απέτυχαν».

Ο κ. Πλέσιας θεώρησε χρήσιμες τις διανοίξεις που προτάθηκαν από τη δημοτική αρχή, αλλά εξήγησε ότι αυτές θα ήταν «βαρύτερες» πολεοδομικά, δηλαδή θα απαιτούσαν περισσότερο χρόνο για εγκρίσεις κλπ. Ειδικά για τη διστακτικότητα του δημάρχου όσον αφορά στις πεζοδρομήσεις ο μελετητής επικαλέστηκε την παγκόσμια σταθερά ότι οι πολίτες μειώνουν τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο όταν υπάρχουν εμπόδια και ενημέρωσε ότι με βάση επιστημονικές μετρήσεις η κίνηση στο κέντρο της Ξάνθης μειώθηκε κατά 25% με τη νέα πλατεία. Επίσης, πρόσθεσε: «Για την πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου δε μας δόθηκε κάποια «εντολή» από την προηγούμενη δημοτική αρχή, αλλά προβλέπεται από τον καταστατικό χάρτη του ΓΠΣ της πόλης. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι η κλίμακα της Ξάνθης «σηκώνει» περισσότερο περπάτημα» και αναφέρθηκε στο παραγωγικό έργο της επιτροπής Παρακολούθησης, όπου συμμετείχαν οι εμπλεκόμενοι φορείς και όπου έγιναν ερωτήματα και παρατηρήσεις, που ενσωματώθηκαν στην μελέτη.

Η επιτροπή, με βάση και της εισήγηση της Υπηρεσίας, προτίμησε τελικά την πρώτη εκδοχή, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις και προτάσεις της δημοτικής αρχής, αν και ο Μπάμπης Δημαρχόπουλος μέχρι το τέλος ζητούσε τρίτο σενάριο…

Ελένη Διαφωνίδου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσία Τοψίδη στην ημερίδα του τμήματος ΠΑΜ-ΠΣΕΑ της ΑΜΘ

«Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερης σημασίας γεωγραφική θέση της Περιφέρειάς μας στεκόμαστε …