Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στα αζήτητα το Δημόσιο για τους μηχανικούς

Στα αζήτητα το Δημόσιο για τους μηχανικούς

0

Το 30% των θέσεων που προκηρύσσονται μένει ακάλυπτο  – Το πενιχρό μισθολόγιο του Δημοσίου είναι το αντικίνητρο


Αποτέλεσμα είναι η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης


Το Δημόσιο δεν είναι ελκυστικό ούτε για  τον κλάδο των μηχανικών, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τον ιατρικό κλάδο. Αυτό πιστοποιείται από το γεγονός ότι μένει ακάλυπτο από έλλειψη ενδιαφέροντος το 30% και πλέον των θέσεων που προκηρύσσονται, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους γιατρούς στο ΕΣΥ και έχει σαν αποτέλεσμα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα των δήμων και των περιφερειών που είναι η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης, γεγονός που δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία τους και στην παραγωγή έργου.


«Το Δημόσιο δεν είναι ελκυστικό για τους Μηχανικούς, λόγω του χαμηλού μισθολογίου. Γι αυτό το 30% των θέσεων που προκηρύσσονται μένει ακάλυπτο. Αυτό δημιουργεί την υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών»
Σ. Μαυρίδης
Προέδρος Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ξάνθης

Το πενιχρό μισθολόγιο του Δημοσίου αντικίνητρο για τους μηχανικούς

Τα παραπάνω βεβαιώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ξάνθης Σπύρος Μαυρίδης σημειώνοντας ότι το μισθολόγιο για τους Μηχανικούς από τότε που ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο είναι το πιο σοβαρό αντικίνητρο: «Οι καθαρές αποδοχές ενός πρωτοδιοριζόμενου μηχανικού στο Δημόσιο ανέρχονται σε 850 ευρώ. Υπολείπονται κατά πολύ με τις αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα. Επιπρόσθετα δεν έχει13ο  και 14ο μισθό οπότε αυτό κυρίως είναι το αντικίνητρο που αποτρέπει του Μηχανικούς να καλύψουν τις προκηρυσσόμενες θέσεις. Τουλάχιστον το 30% των θέσεων που προκηρύσσονται μένει ακάλυπτο» επισημαίνει ο κ. Μαυρίδης.

Ακάλυπτο το 30% των προκηρσσόμμενοων θέσεων

Συγκεκριμένα από τη διασταύρωση στοιχείων του ΑΣΕΠ που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ. ΕΜΔΥΔΑΣ), διαπιστώθηκε ότι από τις 1.259 ζητούμενες θέσεις Διπλωματούχων Μηχανικών καλύφθηκαν οι 902, δηλαδή ποσοστό 71,6%, ενώ οι υπόλοιπες παρέμειναν κενές (ποσοστό 28,4%).

Σε ορισμένες μάλιστα καίριες ειδικότητες, τα ποσοστά κενών θέσεων είναι ακόμα μεγαλύτερα, όπως στους Τοπογράφους (38%), στους Ηλεκτρολόγους (35%) και στους Μηχανολόγους (32%) Μηχανικούς.

Εκτός όμως από τους μηχανικούς που δεν επιδεικνύουν εξαρχής ενδιαφέρον για τις θέσεις του Δημοσίου, μείζον πρόβλημα, όπως έχει καταγγείλει στο παρελθόν η Ομοσπονδία, δημιουργείται και από τις παραιτήσεις. Όσον αφορά την προκήρυξη 13/2021 για προσλήψεις σε Δήμους και Περιφέρειες,  η οποία είχε εκδώσει οριστικά αποτελέσματα τον Δεκέμβριο του 2022, ποσοστό περίπου 37% -38% των θέσεων δε καλύφθηκαν λόγω παραιτήσεων. Ειδικά σε ειδικότητες όπως οι Ηλεκτρολόγοι και οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί, το ποσοστό αυτό υπερέβαινε το 50%.

Πως αμείβονται οι Μηχανικοί στις χώρες της Ευρώπης

Η σύγκριση με τους μισθούς Μηχανικών σε χώρες της Ευρώπης, αλλά και άλλες είναι συντριπτική, δεδομένου ότι οι αμοιβές των μηχανικών στην Ελλάδα βρίσκονται στο 30 – 40% των αντίστοιχων αποδοχών σε άλλες χώρες και συγκρίνονται μόνο με χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Οι αποδοχές των Μηχανικών στο Δημόσιο αυτή τη στιγμή είναι περίπου στο 50 – 60% των αντίστοιχων που υπάρχουν στον ιδιωτικό Τομέα στη χώρα.

Οι μέσες ετήσιες αποδοχές μηχανικού στη Γερμανία είναι 53.750 ευρώ, στην Βρετανία 55.400 ευρώ, στη Γαλλία 46.400 – 65.557 ευρώ και στην Ιταλία 61.000 ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ φθάνει τα 92.700 ευρώ.

Σε πορεία ανόδου ο κλάδος λόγω της έντασης της οικοδομικής δραστηριότητας

Όπως αναφέρει ο κ. Μαυρίδης ο κλάδος των Μηχανικών είναι σε πορεία ανόδου καθόσον υπάρχει οικοδομική δραστηριότητα και γενικότερα η οικονομία έχει επανέλθει σε ρυθμούς ανόδου. Η πραγματικότητα αυτή σε συνδυασμό με την …χαμένη ελκυστικότητα του Δημοσίου ωθεί  τους Μηχανικούς στον ιδιωτικό τομέα αφήνοντας μεγάλα κενά στον δημόσιο: «Οι υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες από Μηχανικούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην προχωρούν μελέτες και να καθυστερούν έργα. Σαν Ομοσπονδία έχουμε κάνει οχλήσεις προς το υπουργείο ζητώντας την θέσπιση του Διυπουργικού κλάδου Μηχανικών ώστε να ισχύσει το νέο μισθολόγιο. Ωστόσο δεν είχαμε απάντηση από την πολιτεία».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Διακοπή κυκλοφορίας στην 28ης Οκτωβρίου για το χριστουγεννιάτικο στολισμό

Αφορά το τμήμα από πλατεία Ελευθερίας έως την κεντρική για τα απογεύματα Δευτέρας και Τετά…