120 επιστήμονες, μηχανικοί και ακαδημαϊκοί εξέφρασαν «την ανησυχία ότι η προώθηση ενός αυτοκινήτου υδρογόνου από την Toyota είναι επιστημονικά αναντίστοιχη με την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα και θα βλάψει τη φήμη των Αγώνων του 2024»
Για τους αποκαλούμενους ως «πιο πράσινους αγώνες στην ιστορία», οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι έχουν δεσμευτεί να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τη δεκαετία του 2010. Βασικό στοιχείο αυτής της προσπάθειας θα είναι «ένας στόλος καθαρών οχημάτων για τη μεταφορά της ολυμπιακής και παραολυμπιακής οικογένειας».
Ο στόλος θα παρασχεθεί από τη γνωστή ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota και θα περιλαμβάνει 500 οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο. Ωστόσο, η επιλογή ενός αυτοκινήτου υδρογόνου ως επίσημου αυτοκινήτου των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 έχει προκαλέσει αντιδράσεις.
Αίτημα αντικατάστασης
Σε επιστολή τους προς τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, 120 επιστήμονες, μηχανικοί και ακαδημαϊκοί ζήτησαν την αντικατάσταση του Mirai της Toyota ως επίσημου οχήματος των αγώνων με ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV). Οι υπογράφοντες εξέφρασαν «την ανησυχία ότι η προώθηση ενός αυτοκινήτου υδρογόνου από την Toyota είναι επιστημονικά αναντίστοιχη με την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (σ.σ. net-zero) και θα βλάψει τη φήμη των Αγώνων του 2024».
Σημείωσαν, δε, ότι ένα οικολογικό αυτοκίνητο με υδρογόνο απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ό,τι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με μπαταρία και επεσήμαναν την τρέχουσα εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα για τη δημιουργία υδρογόνου.
Η θέση της Toyota
Απαντώντας στην επιστολή, η Toyota δήλωσε στη Euractiv ότι φέρνει επίσης 1.150 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στο Παρίσι. Εξάλλου, όπως επισημάνθηκε στο γραπτό σχόλιο της εταιρείας, «η Toyota πιστεύει ότι (η κινητικότητα με υδρογόνο) θα έχει βασικό ρόλο ως μία από τις πολλαπλές τεχνολογίες απεξάρτησης από τον άνθρακα».
Η Toyota εξήγησε ότι θα επιδείξει «επιβατικά αυτοκίνητα και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο, καθώς η τεχνολογία κυψελών καυσίμου επιτρέπει εκτεταμένη εμβέλεια και γρήγορο ανεφοδιασμό».