Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Υρώ Μανέ: «Η ενασχόλησή μου με την υποκριτική ήταν κάτι σαν ανάγκη για εμένα»

Υρώ Μανέ: «Η ενασχόλησή μου με την υποκριτική ήταν κάτι σαν ανάγκη για εμένα»

0

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός μιλά στο «Ε» για την διάσημη αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά «Οκτώ γυναίκες» και για τον ρόλο της Γκαμπί τον οποίο και υποδύεται


«Δεν ξεκίνησα με την επιθυμία να γίνω ηθοποιός βάσει προτύπων, αλλά στηρίχθηκα στην εσωτερική ανάγκη, διότι εγώ ήθελα να εκφράσω κάποια πράγματα, ίσως δεν είχα τον τρόπο να το κάνω αλλιώς»


Στο «Ε» μιλά η δημοφιλής ηθοποιός, Υρώ Μανέ την οποία φέτος το καλοκαίρι έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στην σκηνή στην διάσημη αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά «Οκτώ γυναίκες». Στην ροή μίας απολαυστικής συνέντευξης «ξετυλίγει» την υπόθεση της παράστασης κι εν συνεχεία μιλά για την δική της πορεία στον χώρο εστιάζοντας την προσοχή σε όλα εκείνα που η ίδια θεωρεί αξιοσημείωτα όσον αφορά τον χώρο της υποκριτικής.

Μιλήστε μας για την θεατρική παράσταση «Οκτώ γυναίκες» του Ρομπέρ Τομά και συγκεκριμένα για τον δικό σας ρόλο σε αυτή.

Στην παράσταση «Οκτώ Γυναίκες» του Ρομπέρ Τομά υποδύομαι την Γκαμπί, η οποία είναι η οικοδέσποινα μίας έπαυλης.

Η Γκαμπί, σύζυγος του μεγαλοαστού Μαρσέλ, οι δυο του κόρες, Σουζόν και Κατρίν, η κουνιάδα του, Ογκουστίν, η πεθερά του, Μαμή, η απρόσκλητη και ανεπιθύμητη αδελφή του, Πιερέτ, η επιστήθια οικονόμος, μαντάμ Σανέλ, και η όμορφη καμαριέρα Λουίζ μένουν όλες μαζί.

Σε αυτή την έπαυλη βρίσκεται νεκρός ο σύζυγος της Γκαμπί και αρχίζει ακολούθως η διαδικασία της μετάθεσης της ευθύνης από τη μία γυναίκα στην άλλη. Η Γκαμπί είναι αυτή που προσπαθεί να δείξει ότι είναι υπεράνω υποψίας. Ειδικότερα, είναι μία γυναίκα εγωκεντρική, φιλάρεσκη και δεν μας δείχνει να έχει πολύ μεγάλη αδυναμία στον άντρα της και στις κόρες της. Επιπλέον, έχει εραστή κι από εκεί και πέρα αρχίζουν τα περίεργα…

Αποτυπώστε μας σε αδρές γραμμές την πορεία σας στον χώρο της υποκριτικής φτάνοντας στο σήμερα.

Η ενασχόλησή μου με την υποκριτική πιστεύω ότι ήταν κάτι σαν ανάγκη για εμένα. Με το πέρασμα των χρόνων αποφάσισα ότι ήθελα να κάνω αυτή τη δουλειά. Έπειτα, έδωσα εξετάσεις στο Θέατρο Τέχνης, πέρασα κι από εκεί και πέρα αρχίζει αυτή η περιπέτεια της προσέγγισης των ρόλων που ήρθαν στον δρόμο μου, κάθε φορά διαφορετικοί και καινούργιοι.

Ποιοι είναι οι ρόλοι που σας έχουν «σημαδέψει» και σας έκαναν να τους αγαπήσετε πολύ;

Οι ρόλοι που έχω αγαπήσει πάρα πολύ κι έχουν καταγραφεί επίσης τόσο σε εμένα, όσο και στο κοινό είναι η Φλώρα τηλεοπτικά στα «Εγκλήματα» και η Ερασμία θεατρικά στον «Συμβολαιογράφο».

Ποια είναι η σχέση σας με την τέχνη; Κατά την γνώμη σας η σημερινή κοινωνία ποιο είδος της έχει ανάγκη από άποψη περιεχομένου;

Κάθε άνθρωπος που ασχολείται με την υποκριτική και το θέατρο θεωρώ πως αφοσιώνεται σε μία από τις σπουδαιότερες τέχνες, καθώς έλκει την καταγωγή της από αρχαιοτάτων χρόνων.

Ο καθένας από εμάς, λοιπόν σίγουρα έχει μία επιπλέον ευαισθησία σε ό,τι αφορά την τέχνη, είτε είναι ποίηση, είτε ζωγραφική. Οτιδήποτε, δηλαδή άπτεται των τεχνών σίγουρα εμένα τουλάχιστον με ευαισθητοποιεί.

Νομίζω πως γενικά ο πολιτισμός και η τέχνη βοηθούν τις ψυχές των ανθρώπων και είναι «παράθυρο στο φως».

Δεν μπορώ να πω ποιό είναι το είδος τέχνης που έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία. Θεωρώ πως οτιδήποτε βοηθά τον άνθρωπο στην ψυχική ανάταση είναι σπουδαίο. Άρα, ας επιλέξει ο καθένας ποιά μορφή τέχνης τον εκφράζει και αυτό είναι ήδη αρκετό.

Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς την υποκριτική; Δίνετε συμβουλές στα νεότερα παιδιά που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στον χώρο;

Δεν δίνω συμβουλές στα παιδιά, καθώς δεν είμαι η κατάλληλη. Άλλωστε, δεν νομίζω ότι είναι αυτός ο ρόλος μου. Απεναντίας, θεωρώ πως ο ρόλος ενός ηθοποιού είναι να ποιεί ήθος πάνω στην σκηνή και εκτός αυτής. Με αυτόν τον τρόπο δηλώνει κάποιος στα νεότερα παιδιά ή πιο ορθά στους νεότερους που θέλουν να επιλέξουν τον δρόμο της υποκριτικής το τι πρέπει να κάνουν. Είναι κάτι δύσκολο και επίπονο, απαιτητικό και καθόλου φαντεζί, όπως πιθανόν νομίζει ο πολύς κόσμος. Η διαδικασία της υποκριτικής είναι μία διαδικασία εσωτερική και εμβάθυνσης πρώτα στον εαυτό μας και μέσω αυτού στη συνέχεια στους ρόλους μας. Άρα, πρέπει ένας νέος άνθρωπος να ξέρει τι ακριβώς είναι αυτό που θέλει να ακολουθήσει.

Για εσάς υπήρξαν ή υπάρχουν ακόμη και σήμερα κάποιοι άνθρωποι «πρότυπα» σε αυτόν τον χώρο όπου δραστηριοποιήστε;

Δεν ξεκίνησα με την επιθυμία να γίνω ηθοποιός βάσει προτύπων, αλλά στηρίχθηκα στην εσωτερική ανάγκη, διότι εγώ ήθελα να εκφράσω κάποια πράγματα, ίσως δεν είχα τον τρόπο να το κάνω αλλιώς. Έτσι, προχώρησα στη διαδικασία να επιλέξω την υποκριτική τέχνη για να εκφραστώ.

Σίγουρα μου άρεσαν ηθοποιοί που έβλεπα στο σινεμά από την παιδική ηλικία μου ακόμη, κατά τη διάρκεια της οποίας είναι όλα ευαίσθητα. Ποτέ δεν θέλησα να πω ότι θέλω να μοιάσω σε κάποιον συγκεκριμένο. Επίσης, μου άρεσαν πάρα πολύ ηθοποιοί που έπαιζαν κωμωδία και δράμα, όπως επίσης και το ιταλικό σινεμά κι ο νεορεαλισμός, ήταν σαν κάτι που με γοήτευε με αποτέλεσμα να θελήσω κι εγώ να το προσεγγίσω και να δω πώς πετυχαίνουν όλοι αυτοί οι ηθοποιοί τις ερμηνείες αυτού του είδους.

Ως ηθοποιός καλείστε να φέρετε εις πέρας όλους τους ρόλους. Ωστόσο, θεωρείτε ότι σας έχει «κερδίσει» κάποιο είδος περισσότερο;

Ως ηθοποιοί καλούμαστε να υπηρετήσουμε ρόλους όλων των ειδών, όπως είπατε κι εσείς. Από εκεί και πέρα, σίγουρα μου αρέσει πάρα πολύ να νιώθω τον κόσμο να γελά σε δύσκολες εποχές, αλλά με ενδιαφέρουν και ρόλοι σύνθετοι που περιέχουν και το κωμικό και το δραματικό στοιχείο.

Από τη θητεία σας ως πρόεδρος στο ΣΕΗ (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών), ποια προβλήματα θεωρείτε πως αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί όσον αφορά στα εργασιακά τους δικαιώματα;

Ένα πάγιο πρόβλημα που δεν έχει λυθεί ακόμη δυστυχώς είναι το θέμα της υπογραφής των συλλογικών συμβάσεων και της κατοχύρωσης πραγματικά των δικαιωμάτων των ηθοποιών όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας τους και τις οικονομικές τους απολαβές. Για εμένα είναι ένα μεγάλο και συνάμα πάγιο αίτημα.



Πληροφορίες για την παράσταση σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή

Αλεξανδρούπολη

Σάββατο 31/08/24, 21:00

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΤΙΝΑΛΜΑΖΗ

-Κομοτηνή

Κυριακή 01/09/24, 21:00

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Διάρκεια:100 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων

12€ / 15€ early bird

για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων σε κάθε σταθμό της περιοδείας

20€ / 22€  γενική είσοδος

17€ μειωμένο

(φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ)

Προπώληση

TICKET SERVICES

– online: www.ticketservices.gr

– τηλεφωνικά: 2107234567

Συντελεστές

Μετάφραση: Κοσμάς Φοντούκης

Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης

Σκηνικό – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου

Μουσική: RSN

Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης

Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος

Σχεδιασμός Βίντεο: Χρήστος Σουγάρης / Πάνος Νικολακόπουλος

Κάμερα: Πάνος Νικολακόπουλος

Μουσική διδασκαλία: Irene Παργινού

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σύλια Κόη

Βοηθός Σκηνογράφου / Ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη

Βοηθός φωτιστή: Ναυσικά Χριστοδουλάκου

Φωτογραφίες παράστασης: Κική Παπαδοπούλου, Αντρέας Νικολαρέας, Ελίνα Γιουνανλή

Φωτογραφίες promo: Πάνος Γιαννακόπουλος

Προωθητικό Τρέιλερ: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Make Up artist φωτογράφισης: Τέο Ζωγραφάκι

Κομμώσεις φωτογράφισης: Κωνσταντίνος Κολλιούσης

Κατασκευή σκηνικών: Art Wood Creations

Social Media: Renegade

Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου

Βοηθοί Παραγωγής: Τσαμπίκα Κοτούλα, Πανούτσι Μαργέλος

Νομικός Σύμβουλος: Φιλιώ Καστραντά

Σύμβουλος Βιντεοπροβολών: PM Studios

Οργάνωση περιοδείας: Παναγιώτης Πάντος

Βοηθός περιοδείας: Κλειώ Λιάβα

Υποστήριξη παραγωγής «ΛΥΚΟΦΩΣ»: Κατερίνα Λιακοπούλου, Μυρτώ Κατσανεβάκη

Υπεύθυνη τμήματος εισιτηρίων «ΛΥΚΟΦΩΣ»: Στέλλα Μαυροειδή

Λογιστήριο «ΛΥΚΟΦΩΣ»: Γιώργος Αναγνώστου, Γιάννης Γιαννακόπουλος

Διανομή

Υρώ Μανέ

Γιώτα Φέστα

Τάνια Τρύπη

Φωτεινή Ντεμίρη

Ευγενία Δημητροπούλου

Ιωάννα Τριανταφυλλίδου

Ευγενία Ξυγκόρου

Μαρίζα Τσάρη

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση της Παρασκευής: «Δύο κείμενα για την ιστορία της αραβο-ισραηλινής σύγκρουσης και τον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού» του Perry Anderson

Πρόκειται για ένα σημαντικό τεκμήριο στον διάλογο για την ιστορία της ισραηλινό-παλαιστινι…