Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ν. Καμέας: Ο απώτερος σκοπός της φυσικής αγωγής σήμερα έχει κοινωνικό στίγμα, δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής

Ν. Καμέας: Ο απώτερος σκοπός της φυσικής αγωγής σήμερα έχει κοινωνικό στίγμα, δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής

0

Στο «Ε» μιλά ο σύμβουλος εκπαίδευσης φυσικής αγωγής και αθλητισμού στους νομούς Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο τρίπτυχο συνεργασία-συμπερίληψη-αριστεία


Ξεκινώντας από το 3ο  φεστιβάλ παιχνιδιών χωρίς σύνορα, ο κ.Καμέας αναφέρει αποκλειστικά στο «Ε» την παρόμοια δράση που προγραμματίζεται στην Ξάνθη το φθινόπωρο και ακολούθως εστιάζει στην «φωτεινή» πλευρά του αθλητισμού


Γιορτή κολύμβησης για τα δελφίνια της Γ’ και Δ’ Δημοτικού ήταν η 4η Ιουνίου, η οποία βέβαια ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Ξάνθης με τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά, να συνεργάζονται και τελικά να έρχονται πιο κοντά συνδυάζοντας παιχνίδι και άθληση, γυμναστική με κέφι κι ενθουσιασμό. Το «Ε» βρέθηκε στην εκδήλωση, μίλησε με διοργανωτές και συμμετέχοντες, όπως επίσης και με τον Νικόλαο Καμέα, ο οποίος ως σύμβουλος εκπαίδευσης φυσικής αγωγής και αθλητισμού στους νομούς Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης με αφορμή αυτή τη συνάντηση μαθητών αναφέρθηκε σε ποικίλες άλλες δράσεις στις οποίες εμπλέκονται τα παιδιά και αφορούν τον αθλητισμό. Διεξοδικά, αναλύει στο «Ε» δράσεις που προηγήθηκαν κι άλλες που έπονται με επίκεντρο την περιοχή. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στο φεστιβάλ παιχνιδιών χωρίς σύνορα που έχει ήδη ολοκληρωθεί για 3η χρονιά, κι εν συνεχεία σε μία ακόμη δράση -«έκπληξη» που θα πραγματοποιηθεί αυτή την φορά στην περιοχή μας και μας κρατά συντονισμένους…

Σε κάθε περίπτωση πάντως ο κ. Καμέας εστιάζει την προσοχή σε όλα τα ποιοτικά οφέλη που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αφενός της συστηματικής ενασχόλησης των παιδιών με τον αθλητισμό κι αφετέρου της μεταξύ τους επικοινωνίας, συνεργασίας, αποδοχής.


Ο Νικόλαος Καμέας, Σύμβουλος εκπαίδευσης φυσικής αγωγής και αθλητισμού στους νομούς Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης

«Η συμπερίληψη δεν καταργεί την αριστεία»

Όπως αναφέρει ο κ. Καμέας στον πρόλογο των θεμάτων που έχει κληθεί να αναλύσει, τονίζει: «Να εστιάσουμε στο φεστιβάλ παιχνιδιών χωρίς σύνορα, στην δράση που πρόκειται να γίνει και στην λογική που υπηρετείται σε όλες τις δράσεις που γίνονται στο πλαίσιο της φυσικής αγωγής που είναι μία λογική που καταφέρνει να συνδυάσει, να συγκεράσει την συμπερίληψη με την αριστεία, τη συμμετοχή όλων των μαθητών όλων των ικανοτήτων. Η συμπερίληψη δεν καταργεί την αριστεία. Σε μία αθλητική δράση μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά και όλα να βελτιωθούν προσωπικά».

«Η σημαντική διάκριση είναι η συμμετοχή»

Επισημαίνει δε πως κύριος σκοπός είναι η ατομική βελτίωση, η οποία με διάφορες στρατηγικές και παιδαγωγικές τακτικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες μπορεί να επιτευχθεί.

«Όλοι πρέπει να καταλάβουν ότι μπορούν και πρέπει να συμμετέχουν. Η σημαντική διάκριση είναι η συμμετοχή. Δεν χωρά αμφιβολία πως  ατομική βελτίωση σημαίνει και συλλογική βελτίωση σε μία ευνομούμενη κοινωνία. Βέβαια, όλες οι δράσεις οργανώνονται σε συνεννόηση με τις τοπικές διευθύνσεις, με τις διευθύντριες εκπαίδευσης και με τη σημαντικότατη αρωγή του Πανεπιστημίου του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού», όπως συμπληρώνει.

«Φεστιβάλ παιχνιδιών χωρίς σύνορα»: ο αθλητισμός, η κίνηση, το παιχνίδι ενώνουν ως ένα προνομιακό πεδίο συνάντησης

Αναφορικά με το φεστιβάλ παιχνιδιών χωρίς σύνορα, υπογραμμίζει πως «είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε το 2019 με πάρα πολύ ενδιαφέρον, μεράκι και πολλή έμπνευση από εμένα, από τους εξαιρετικούς καθηγητές του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής και σε συνεργασία φυσικά με τους καταπληκτικούς εθελοντές. Βασίζεται αφενός σε επιστημονική γνώση, σε μεθόδους και σε μία συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται από το ΤΕΦΑΑ κι από εμένα, αλλά υποστηρίζεται εξαιρετικά από ένα πλήθος εθελοντών, και πραγματώνεται από τους φοιτητές του Τμήματος».

Προσθέτει πως η λογική είναι να έρθουν σε επαφή, να συναντηθούν, να επικοινωνήσουν και να γνωριστούν μαθητές και μαθήτριες της ε’ δημοτικού από διαφορετικά περιβάλλοντα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

«Σημαίνει, λοιπόν ότι ο αθλητισμός, η κίνηση, το παιχνίδι ενώνουν ως ένα προνομιακό πεδίο συνάντησης όπου τα παιδιά έρχονται στο ΤΕΦΑΑ με την αρωγή των δήμων Ξάνθης και Κομοτηνής», όπως λέει.

«Μία σειρά μεθοδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων με επίκεντρο την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία με σκοπό την ενίσχυση ‘’των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα’’»

Επιπροσθέτως, μιλά για τη διαδικασία, η οποία ξεκινά με μία απλή γνωριμία μεταξύ των παιδιών και η συνέχεια σύμφωνα με τον κ. Καμέα διαμορφώνεται ως εξής :

«Ακολουθεί η σύνθεση μικτών ομάδων η καθεμία εκ των οποίων περιλαμβάνει παιδιά από διαφορετικά σχολεία. Στο υπόλοιπο της ημέρα τα παιδιά αυτά (άγνωστα μέχρι χθες) θα παίξουν και θα φάνε μαζί. Ένα άλλο σημαντικό σημείο συνάντησης είναι το φαγητό, είναι μία συνθήκη που επιτρέπει την σύσφιξη των σχέσεων. Έπεται μία σειρά μεθοδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων που αφορούν την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία με σκοπό την ενίσχυση ‘’των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα’’».

Διευκρινίζεται από τον κ. Καμέα ότι το σχολείο σήμερα δεν έχει ως σκοπό την απλή μετάδοση γνώσεων, αλλά να δημιουργήσει ολόπλευρες-ολοκληρωμένες προσωπικότητες σε όλους τους τομείς μέσω της καλλιέργειας.

Τα παιδιά πολλαπλασιαστές αυτής της συνάντησης-γνωριμίας με κέντρο την Θράκη

«Πρόκειται στην ουσία για μία γιορτή που δίνει χαρά και ικανοποίηση στα παιδιά, συνολικά έχουμε ξεπεράσει τα 2000 παιδιά. Πάντως σε κάθε περίπτωση προσδοκούμε τα παιδιά αυτά να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές, να μεταφέρουν αυτό το μήνυμα της συνάντησης, της επικοινωνίας, της γνωριμίας, της φιλίας, να νιώσουν πόσο εφικτό είναι να συναντηθείς με τον άλλον σε έναν ευλογημένο τόπο όπως η Θράκη», όπως δηλώνει.

«Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στα παιχνίδια»-«Είναι ο ορισμός της βιωματικής μάθησης»

Όσον αφορά την εμπλοκή των ίδιων των εκπαιδευτικών, ο κ. Καμέας, απαντά στο «Ε»:

«Οι καθηγητές φυσικής αγωγής αυτές τις ημέρες συμμετέχουν παράλληλα σε επιμορφωτική δράση με επικεφαλής εμένα. Πηγαίνουμε από σταθμό σε σταθμό όπου είναι ο υπεύθυνος καθηγητής κι οι εθελοντές και πραγματοποιείται επί τόπου μία βιωματική επιμόρφωση, τίθενται ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής προς τους καθηγητές του πανεπιστημίου κι αφετέρου οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής συμμετέχουν στα παιχνίδια. Με λίγα λόγια είναι ο ορισμός της βιωματικής επιμόρφωσης και τα αποτελέσματα είναι αναντίρρητα εξαιρετικά, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά».

Κλείνοντας ο κ. Καμέας ευχαριστεί την κοσμήτορα του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής  και Αθλητικού, κ. Δούδα, τον επικεφαλής του φεστιβάλ, κ.Αλμπανίδη και όλα τα μέλη ΔΕΕΠ, τους διδάσκοντες, τα μέλη ΕΕΠ και όλους τους εθελοντές και καταλήγει στο παρακάτω συμπέρασμα:

«Σε δύο άξονες θέλουμε τα παιδιά να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές  αυτού του μηνύματος συνάντησης και επικοινωνίας και σε δεύτερο επίπεδο να εφαρμόσουν στην σχολική καθημερινότητα αυτή τη λογική που θα φέρει ακόμη πιο κοντά τα παιδιά».

Έρχεται παρόμοια δράση και στην Ξάνθη

«Ήδη έχει δρομολογηθεί να πραγματοποιηθεί την επόμενη σχολική χρονιά κάτι ανάλογο του φεστιβάλ που θα αφορά τους μαθητές της α’ γυμνασίου των σχολείων του δήμου Ξάνθης σε συνεργασία με την διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Μάλαμα Σιδηροπούλου και με εμένα. Διευκρινίζεται στο σημείο αυτό πως τόσο το πανεπιστήμιο, όσο κι εγώ προσωπικά φροντίζουμε να έχουμε ένα διαχειρίσιμο αριθμό συμμετεχόντων ώστε να οργανωθεί σωστά και να  γίνει με ασφάλεια», όπως τονίζει.

Ενημερώνει μάλιστα πως είναι σε φάση προετοιμασίας των διαδικαστικών: «Υπολογίζω να έχουμε γύρω στα 200 παιδιά. Βέβαια, ο σκοπός είναι να εναλλάσσονται ανά χρονιά οι μαθητές και να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές. Στο πλαίσιο αυτό επίσης επιχειρείται η δημιουργία ενός περιβάλλοντος  όπου τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή συναισθηματικά. Στόχος είναι να γίνει θεσμός για την περιοχή. Άλλωστε ο δήμος Ξάνθης είναι αρωγός, έχει ξεκινήσει την συνεργασία».

Περί αθλητισμού γενικά σύμφωνα με τον κ. Καμέα σαν επίλογος

Υπάρχουν πολλοί αγώνες στην αρχή της χρονιάς, όπως οι πανελλήνιοι αγώνες, αγώνες αθλοπαιδείας, πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού, ενδοσχολικοί. Ο αθλητισμός είναι ικανός να φέρει τους μαθητές κοντά υπό προϋποθέσεις, υπάρχει η ‘’φωτεινή’’ πλευρά του αθλητισμού η οποία ενισχύεται και μαθαίνεται στο σχολείο.

Ο απόλυτα μεγάλος αριθμός των εκπαιδευτικών δεν δουλεύει με τις γνώσεις του, αλλά με την καρδιά του, πρέπει να ‘’καταθέσεις την ψυχή’’ σου για να πετύχεις. Γενικά υπάρχει ένα φάσμα πολλών δραστηριοτήτων. Ο απώτερος σκοπός της φυσικής αγωγής  σήμερα έχει κοινωνικό στίγμα, δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής και αυτό είναι το πρόταγμα του υπουργείου παιδείας, αρκεί να συνεργαστούμε όλοι στην σχολική κοινότητα, δηλαδή όλοι όσοι αποφοιτούν να αποκτήσουν τις δεξιότητες ώστε να εξασκούνται διά βίου, είναι ένα αγαθό της παιδείας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…