Την Παρασκευή 26 Μαΐου στις 12:00
Την Παρασκευή 26 Μαΐου στις 12:00 δύο πρόσωπα που τρέφουν περίσσεια αγάπη για το γράψιμο και για τον μικρό συγγραφέα που πολλοί από εμάς κρύβουμε μέσα μας θα συμμετέχουν στο Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής στις Μπαχάμες. Δύο πλούσια sessions που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά του Πολιτιστικού Συλλόγου Φοιτητών Ξάνθης «Η Γέφυρα» και κάθε session θα αποτελείται από δύο, βασικά μέρη:
- Λίγες, χαζές ασκήσεις για το όμορφο γράψιμο, από τον δικό μας Γιώργο Μελίτο.
Ο Γιώργος Μελίτος γεννήθηκε το 1992. Ζει μεταξύ Αθήνας και Ξάνθης, φτιάχνει φωτοβολταϊκά και παίζει μουσική. Έχει γράψει ένα μυθιστορηματάκι, το “Χρακ!”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άνω Τελεία· είναι επίσης το “Α, Οκέυ”.
Στο πρώτο σκέλος του workshop θα ασχοληθούμε, όπως δηλώνει και ο τίτλος, με ορισμένες εισαγωγικές ασκησούλες για τη συγγραφή. Οι ασκήσεις είναι εύκολες και απευθύνονται σε όλους. Ολοκληρώνονται σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά η καθεμία και στοχεύουν στο να αποδείξει ο καθένας στον εαυτό του ότι μπορεί να γράψει. Ενδεικτικά:
- Αυτόματη γραφή
- Μετάδοση των αισθήσεων
- Περιγραφή των χώρων/τόπων
- Διήγηση μιας απλής διαδικασίας
- Σύντομη εξιστόρηση ενός γεγονότος
- Δομή διηγημάτων
- Στοιχεία Κοσμοπλασίας, από τον Βαγγέλη Ιωσηφίδη
Ο Βαγγέλης Ιωσηφίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1990, μεγάλωσε στη Δράμα, σπούδασε φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πλέον διαμένει στην Αθήνα. Έχει εκδώσει πέντε λογοτεχνικά βιβλία, εκ των οποίων δύο αυτοτελή μυστηρίου (“Φιλήμων, ο Ερευνητής του Μεταφυσικού” και “ Καταραμένες Ιστορίες”) και τα τρία πρώτα μέρη της σειράς φαντασίας “Η Γη των Αμόλυντων”. Είναι επιμελητής λογοτεχνικών κειμένων και διδάσκει δημιουργική γραφή, διόρθωση και επιμέλεια.
Στο συγκεκριμένο workshop, η θεματική “Κοσμοπλασία” περιλαμβάνει θεωρία για:
- Πλανητικά Συστήματα και πώς επηρεάζουν τη θρησκεία, την πολιτική και τις αντιλήψεις ενός λαού
- Μαγικά πλάσματα και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον
- Συστήματα μαγείας, δυνατότητες και περιορισμοί
Σε όλες τις ενότητες ακολουθεί σχετική συζήτηση, επίλυση αποριών και ασκήσεις με τους μαθητές.