Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ενέργεια Διστακτικοί  για τα «πράσινα ταξί» οι ταξιτζήδες της Ξάνθης

Διστακτικοί  για τα «πράσινα ταξί» οι ταξιτζήδες της Ξάνθης

0

Άνοιξε τη Δευτέρα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις  – Επιδότηση έως και 22.500 με απόσυρση οχήματος

 

Σημείο προβληματισμού το σημείο φόρτισης  – Το μεταφορικό κόστος αυξήθηκε 40% και το κόμιστρο 20%

 

 

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις της δράσης «Πράσινα ταξί», για αγορά ηλεκτρικού ταξί από τους επαγγελματίες του κλάδου με επιδότηση που ανέρχεται σε ποσοστό 40% άνοιξε την Δευτέρα 9/1 όμως διστακτικοί είναι οι ταξιτζήδες της Ξάνθης. Οι λόγοι όπως τους παρουσιάζει ο πρόεδρος του σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ν. Ξάνθης “Άγιος Χριστόφορος” κ. Βασίλης Γεωργιάδης είναι οικονομικοί καθώς κρίνουν ως ασύμφορο να λάβουν στην παρούσα συγκυρία που χαρακτηρίζεται από ρευστότητα στις τιμές μια τέτοια απόφαση αλλά και από φόβο προς το άγνωστο δεδομένου ότι πρόκειται για μια νέα τεχνολογία που δεν είναι γνωστό πως θα εξελιχθεί και πόσο τελικά θα συμφέρει τον κλάδο.

«Μικρή η επιδότηση για τα πράσινα ταξί», εκτιμούν οι ταξιτζήδες της Ξάνθης

Στα λόγια ακούγονται καλά άλλα όταν πήραν μολύβι και χαρτί οι ιδιοκτήτες ταξί της Ξάνθης διαπίστωσαν ότι η μέγιστη επιδότηση που δεν ξεπερνά τα 22.000 ευρώ μαζί με την απόσυρση του οχήματος και ανάλογα με τα κριτήρια είναι μικρή σε σχέση  με την τιμή αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος που ανέρχεται σε 55.000 – 60.000 ευρώ: «Κι αυτά πρέπει να μπουν από την τσέπη μας. Επίσης  δεν δικαιούνται όλοι την επιδότηση του 40%. Επιπλέον είναι μια νέα τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί και δεν ξέρουμε πως θα διαμορφωθούν οι  τιμές στο ρεύμα και στο κόστος των αυτοκινήτων μακροπρόθεσμα και δεν έχουμε την δυνατότητα να ρισκάρουμε», σημειώνει ο κ. Γεωργιάδης.

Σημείο προβληματισμού το σημείο φόρτισης

Ένα άλλο σημείο προβληματισμού όπως ανέφερε είναι τα σημεία φόρτισης: «Η φόρτιση συμφέρει μόνο στο σπίτι. Αν φορτίζουμε σε σημεία φόρτισης  που τοποθετούν οι εταιρείες το πληρώνουμε ακριβά. Αλλά και είναι ρίσκο με την γεννήτρια γιατί αν χρειαστεί να την αντικαταστήσουμε κοστίζει ακριβά. Άρα όλο το όφελος της επιδότησης εξανεμίζεται. Επίσης αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν ιδιοκτήτης είναι ένας. Δεν μπορεί το ταξί να δουλεύει δηλαδή διπλοβάρδια γιατί θα χρειάζεται φόρτιση. Όλα αυτά μας κάνουν επιφυλακτικούς και διστακτικούς», καταλήγει ο κ. Γεωργιάδης.

Το μεταφορικό κόστος αυξήθηκε 40% και το κόμιστρο 20%

Αναφορικά με τις αυξήσεις των καυσίμων και κατά πόσο  έχει επηρεάσει τον κύκλο εργασιών του κλάδου ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε: «Έχουμε αύξηση 30 – 40% στο κόστος μεταφοράς μετά την αύξηση του πετρελαίου στα 1,70 το λίτρο. Εξαναγκαστήκαμε να αυξήσουμε το κόμιστρο από 3,70 στα 4 ευρώ στην πόλη. Είναι μια αύξηση της τάξης του 20%. Έχουμε μεγάλη  μείωση του κύκλου εργασιών μας. Πριν μια 10ετία είχαμε 60 διπλοβάρδιες τον μήνα και τώρα το βράδυ δουλεύουν 4 – 5 ταξί. Αυτό οφείλεται στην οικονομική κατάσταση του  κόσμου. Μειώθηκαν οι φοιτητές και έχει ανεργία στους νέους. Γενικά δεν βγαίνει ο κόσμος, δεν διασκεδάζει κι αυτό επηρεάζει τον κλάδο μας».

«Πράσινα ταξί»: Αιτήσεις έως 31/12/2023, έως 22.500 ευρώ η χρηματοδότηση

Να σημειώσουμε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης «Πράσινα ταξί» για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους, είναι https://prasinataxi.gov.gr και  προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 31η Δεκεμβρίου 2023.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας, με το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ταξί για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ταξί, καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος.

Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.

Η νέα δράση «Πράσινα ταξί», συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο των οχημάτων ταξί που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων  ταξί με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.

Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ταξί κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.

Σε σχετική δήλωσή του, ο υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, σημείωσε πως «με το πρωτοποριακό πρόγραμμα “Πράσινα ταξί” στηρίζουμε εμπράκτως τους αυτοκινητιστές σε αυτό το απαιτητικό επάγγελμα με μείωση του κόστους λειτουργίας τους και καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Ταυτόχρονα, τους βοηθούμε να συμβάλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις και στην επίτευξη του εθνικού στόχου για μείωση των εκπομπών αερίου στις μεταφορές. Προωθούμε αποτελεσματικά τις πολιτικές μας επιλογές με σύμμαχό μας την κοινωνία».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Ενέργεια
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…