Συνέντευξη Τύπου του νέου Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Σάββα Μελισσόπουλου για τα προβλήματα και τους άξονες προτεραιότητας
Άμεσα αναμένονται οι πιστώσεις για τα 56 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία ειδικής αγωγής. Ενιαία αντιμετώπιση Α/βάθμιας και Β’/βάθμιας εκπαίδευσης θα προωθήσει ο Σ. Μελισσόπουλος
Δεκαπέντε ημέρες μετά την ανάληψη των νέων του καθηκόντων ως Περιφερειακού Διευθυντή Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της ΑΜΘ και αφού απέκτησε μία συνολική εικόνα για τη λειτουργία των σχολείων της Περιφέρειας, ο Σάββας Μελισσόπουλος, πρώην προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης και με 29χρονη πείρα στην εκπαίδευση παρέθεσε συνέντευξη Τύπου στα Μέσα Ενημέρωσης της ΑΜΘ, με σκοπό να ενημερώσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά και για να θέσει τους άξονες προτεραιότητας τόσο του υπουργείου, όσο και τις προσωπικές επιλογές που προτίθεται να προωθήσει για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος εν γένει στα σχολεία της ΑΜΘ. «Είμαι αποφασισμένος να φέρω εις πέρας το έργο που μου ανατέθηκε και θέλω να τονίσω ότι με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, όλα πρέπει να έχουν ένα χρονικό ορίζοντα. Αυτή τη στάση θα κρατήσω με πολύτιμους συμμάχους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς αποκλεισμούς, προσωπικές και κομματικές αντιπαραθέσεις», υπογράμμισε στη συνέντευξή του ο κ. Μελισσόπουλος.
Δυναμική η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης της ΑΜΘ
Με την προσωπική του δέσμευση ότι θα κάνει «ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό» και ότι θα επιδιώξει μία λειτουργία με θετικό και αισιόδοξο τρόπο, ξεκίνησε την εισήγησή του ο κ. Μελισσόπουλος, που παρουσίασε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της ΑΜΘ ως μία δυναμική, δραστήρια αποκεντρωμένη υπηρεσία, που συνιστά μία από τις μεγαλύτερες της χώρας με 1.024 σχολικές μονάδες, 83.673 μαθητές και 10.330 εκπαιδευτικούς.
Ο ίδιος σημείωσε ότι, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία, σημειώθηκαν για φέτος 22 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην ΑΜΘ και 800 αναπληρωτών και ωρομίσθιων.
Κάλεσε σε συνεργασία όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαίδευση, ζήτησε, εξαιτίας της κρίσιμης περιόδου, να αναζητηθούν από κοινού νέες σταθερές και σημείωσε ότι ο ίδιος θα συνεχίσει το εξαιρετικό έργο του προκατόχου του Γιώργου Κελεσίδη. «Δε θα λειτουργήσω ως διαχειριστής, αλλά ως καθοδηγητής μιας κοινής προσπάθειας με τους γονείς και με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κάνουν ένα μεγάλο αγώνα κάτω από δύσκολες εκπαιδευτικές και εσχάτως οικογενειακές συνθήκες. Οι ενέργειές μου στο σύνολό τους θα διέπονται από διαφάνεια, ισότητα, δικαιοκρατία, ισοτιμία και πολυφωνία», επεσήμανε ο κ. Μελισσόπουλος.
Οι 8 άξονες προτεραιότητας
Ο ίδιος παρουσίασε τους 8 άξονες προτεραιότητας που θέτει, οι οποίοι σε ουσιαστικά σημεία συμπίπτουν με τις στοχεύσεις του υπουργείου Παιδείας. Απαριθμώντας τόνισε:
Την ενιαία αντίληψη, σύνδεση και αντιμετώπιση της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να μη βαδίζουν σε δρόμους παράλληλους, αλλά να ενισχυθεί η κινητικότητα
Εισαγωγή της τοπικής ιστορίας στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για την επιλογή των κατάλληλων βιβλίων και διδακτικού υλικού
Συνεχής ενίσχυση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα της ενδοσχολικής
Εναλλακτικοί τρόποι επίλυσης του διαφαινόμενου προβλήματος υποσιτισμού με ψυχραιμία, σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και χωρίς εντυπωσιασμούς
Αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας μέσω της σύστασης ενός παρατηρητηρίου πρόληψης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού σε συνεργασία με τα κέντρα πρόληψης ναρκωτικών και τα γραφεία διασύνδεσης ευρωπαϊκών προγραμμάτων
Νέα προγράμματα για σχολική στέγη και συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υπαγωγή σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση και αυτοτέλεια ακόμη των σχολικών κτιρίων
Διασύνδεση με το ΔΠΘ για την από κοινού εκπόνηση προγραμμάτων
Αξιοποίηση όλων των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής με τάξεις υποδοχής, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία, κατ΄οίκον διδασκαλία
56 κενά εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή. Εν αναμονή των πιστώσεων
Αναφερόμενος στα κύρια προβλήματα του χώρου της εκπαίδευσης στην ΑΜΘ, ο κ. Μελισσόπουλος επικεντρώθηκε στο ζήτημα των κενών εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, όπου σήμερα τα κενά είναι 56 (στα οποία προστίθενται και κάποιες θέσεις ειδικού βοηθητικού προσωπικού), τονίζοντας ότι από στιγμή σε στιγμή αναμένονται οι πιστώσεις από το υπουργείο και ότι ως δεύτερο βήμα για την πλήρωση των θέσεων ενδεχομένως να απαιτηθεί ανακατανομή και εξορθολογισμός του ανθρώπινου δυναμικού.
Στα υπόλοιπα σχολεία τα κενά είναι πιο περιορισμένα, με συνολικά 22 στην Α/βάθμια και 25 στη Β/βάθμια Εκπαίδευση.
Επιχείρηση: «διδασκαλία της τοπικής ιστορίας» από τη νέα σχολική χρονιά
Δίνοντας περισσότερες πληροφορίες για την προσπάθεια να εισαχθεί στα σχολεία η διδασκαλία της τοπικής ιστορία, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης εξήγησε ότι πρόκειται για πρωτοβουλία που εντάσσεται στα σχέδια του υπουργείου και θα υλοποιηθεί μέσω των περιφερειακών διευθύνσεων, οι οποίες θα αναζητήσουν το κατάλληλο υλικό που θα διδάσκεται και θα ενταχθεί σε μαθήματα με στοιχεία διαθεματικότητας και καινοτομίας. Ο ίδιος εκτίμησε ότι θα πάρει λίγο χρόνο και σημείωσε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση της ΑΜΘ θα το προωθήσει ακόμη και από τη νέα χρονιά, ίσως σε μερικά μόνο σχολεία αρχικά. «Ακόμη και ένα μικρό βήμα θα είναι επιτυχία προς αυτή την κατεύθυνση», σχολίασε.
Καταγραφή όλων των μαθητών της ΑΜΘ με προβλήματα σίτισης
Ακολουθώντας το πετυχημένο παράδειγμα της Ξάνθης και της διανομής κουλουριών σε μαθητές που έχουν μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα υποσιτισμού, σε συνεργασία με την ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης και το σωματείο αρτοποιών, ο κ. Μελισσόπουλος προτίθεται να διευρύνει αυτή την πρωτοβουλία, ξεκινώντας με την καταγραφή πιθανών αναγκών σε όλους τους νομούς της ΑΜΘ, ώστε να δοθεί άμεσα κάποια στήριξη, μέχρι την έναρξη σχετικού προγράμματος από το υπουργείο παιδείας.
Να ξαναγίνουν υπηρεσιακή διαδικασία οι συγχωνεύσεις
Ο κ. Μελισσόπουλος αναφερόμενος στις επικείμενες συγχωνεύσεις ενημέρωσε ότι έχει λάβει όλες τις εισηγήσεις των διευθύνσεων και σχολίασε ότι επειδή ο πρώτος γύρος έκλεισε με αρκετές συγχωνεύσεις στην ΑΜΘ, ο δεύτερος θα έχει περισσότερο διορθωτικό χαρακτήρα και δε θα συνοδευτεί από μεγάλες αλλαγές. Ωστόσο, θα προωθηθούν ως το τέλος της χρονιάς όσες απαιτούνται και τέλος εκτίμησε ότι αυτή η διαδικασία θα λάβει εκ νέου την απλή υπηρεσιακή της μορφή από εδώ και στο εξής.
Άμεση επικοινωνία- άμεση επίλυση θεμάτων
Ένα νέο τρόπο επικοινωνίας μαζί του εισάγει ο Σάββας Μελισσόπουλος που θέτει μία ειδική ηλεκτρονική διεύθυνση στη διάθεση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, προκειμένου να έρχονται άμεσα σε επαφή μαζί του. Να θέτουν ερωτήματα, να κάνουν σχόλια και στη συνέχεια ο ίδιος να απαντά όσο το δυνατό ταχύτερα είτε ηλεκτρονικά, είτε τηλεφωνικά είτε επιλύοντας κάποιο πρόβλημα που ανακύπτει. Η διεύθυνση είναι savas.melissopoulos@gmail.com.
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr