Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Πρωτότυπη δράση ψυχοδράματος με βιβλικές διηγήσεις από το 3ο Γυμνάσιο Ξάνθης

Πρωτότυπη δράση ψυχοδράματος με βιβλικές διηγήσεις από το 3ο Γυμνάσιο Ξάνθης

0

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της δράσης  «Η συμβολή της δραματοποίησης βιβλικών αφηγήσεων στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης»

Οι καθηγήτριες που ανέλαβαν το έργο περιγράφουν πώς εργάστηκαν με τους μαθητές και εξέφρασαν την επιθυμία τους να ενταχθεί η δράση στα καινοτόμα προγράμματα του Υπ. Παιδείας

Στο πλαίσιο αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που εφάρμοσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πεδίο «καινοτόμες δράσεις», το 3ο Γυμνάσιο Ξάνθης-Μέλπω Μερλιέ εφάρμοσε τη δράση ΄δραματοποίηση αφηγήσεων της Βίβλου’, με στόχο να αναδειχθεί η συμβολή της δραματοποίησης των ιερών αφηγήσεων στην ενίσχυση και ενδυνάμωση των δεξιοτήτων της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης των μαθητών Γυμνασίου.

Όπως εξηγούν οι υπεύθυνες καθηγήτριες Μ. Δημητριάδου (συντονίστρια), Β. Παπανάστου και Α. Τσιαούση, η δράση υλοποιήθηκε «με γνώμονα ότι η εφηβική ηλικία είναι μία ιδιαίτερη περίοδος στη ζωή του ανθρώπου και με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα προβλήματα κοινωνικής αποστασιοποίησης στους εφήβους μαθητές αλλά και έλλειψη ενσυναίσθησης σε σημαντικό βαθμό, που οδηγεί συχνά σε περιπτώσεις βίας, θέσαμε ως σκοπό της έρευνάς μας την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης. Η πρόταση αφορμάται από τη γενικότερη διαπίστωση ότι η τέχνη μπορεί να αποτελέσει παιδαγωγικό- παρεμβατικό μέσο και ως εκ τούτου η δραματοποίηση βιβλικών αφηγήσεων μπορεί να γίνει εργαλείο στα χέρια του παιδαγωγού. Το μοντέλο της δραματοποίησης που εφαρμόσαμε στην σχολική τάξη είχε ως πλαίσιο αναφοράς του τη μέθοδο του ψυχοδράματος και ειδικότερα το ψυχόδραμα του Moreno. Με οδηγό την εκπαίδευση της συντονίστριας αλλά και την σχετική εμπειρία την οποία έχει αποκομίσει στο εξωτερικό και με όχημα το ενδιαφέρον των μαθητών μας, αποπειραθήκαμε να εφαρμόσουμε ένα πρωτοπόρο για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα. Πράγματι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόζεται η ψυχοδραματική μέθοδος σε συνδυασμό με τις βιβλικές διηγήσεις και μάλιστα στον χώρο της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, η έρευνά μας θεωρείται πρωτότυπη και φιλοδοξεί να ενταχθεί στα καινοτόμα και πρωτότυπα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Την ερευνητική μας απόπειρα συνέδραμαν και επιστήμονες άλλων πεδίων, με την στατική ανάλυση και μοντελοποίηση των αποτελεσμάτων που εξήχθησαν»

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκε στην εκδήλωση της 27ης Μαΐου, που έλαβε χώρα στο Πνευματικό Κέντρο Νεότητας, του Ιερού Ναού ΄Της Του Θεού Σοφίας’, στην πόλη της Ξάνθης. Την εκδήλωση- παρουσίαση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Ξάνθης και Περιθεωρίου, η Αντιπρύτανης του Δ.Π.Θ., υπεύθυνη σε θέματα Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης κ. Μ. Μιχαλοπούλου, ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, ο Δήμαρχος Ξάνθης και ο αντιδήμαρχος πολιτιστικών θεμάτων κ. Αμβροσιάδης, ο Σύμβουλος των μαθηματικών κ. Ανταμπούφης,

ο κ. Μ. Πεχλιβάν χορηγός της εκδήλωσης, ο κ. Καραλίδης καθώς και άλλοι εκπαιδευτικοί, αλλά και πολλοί εκλεκτοί προσκεκλημένοι.

Την εκδήλωση υποστήριξε και η ΕΡΤ Κομοτηνής η οποία παραβρέθηκε και κάλυψε μεγάλο μέρος αυτής.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…