Το Δασαρχείο μεταφέρθηκε στο ΥΠΕΝ αλλά όχι και τα 550.000 ευρώ (χρηματοδότηση) του έργου-«Παγωμένο» το έργο ασφαλτόστρωσης στην Κοττάνη – Λόγω αυξημένου κόστους
Δύο οδικά έργα που αφορούν την ορεινή περιοχή καρκινοβατούν επί χρόνια και γίνονται «μπαλάκι» μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών! Πρόκειται για το έργο στην περιοχή της «Θηλιάς» που συνδέει την Ξάνθη με τον Κένταυρο και το έργο που συνδέει την Μέδουσα με την Κοττάνη. Και τα δύο παραμένουν επί χρόνια χωματόδρομοι δυσκολεύοντας την μετακίνηση των κατοίκων και των επισκεπτών, με εξαίρεση μιας μερίδας περιπατητών στην «Θηλιά» που διεκδίκησαν με σθένος και κατάφεραν να μετατρέψουν την αρχική μελέτη της περιφέρειας και από ασφαλτόστρωση να γίνει χαλικόστρωση.

Το Δασαρχείο μεταφέρθηκε στο ΥΠΕΝ αλλά όχι και τα 550.000 ευρώ (χρηματοδότηση) του έργου
Αρχικά το έργο είχε φορέα υλοποίησης το Δασαρχείο Ξάνθης. Είχε μελέτη που εκπονήθηκε από την Τεχνικής υπηρεσίας της Περιφέρειας και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ της περιφέρειας. Ενώ είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός, ακυρώθηκε το 2019 προκειμένου να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη που περιλάμβανε ασφαλτόστρωση μετά τις κινητοποιήσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Η τροποποίηση ολοκληρώθηκε με την μελέτη να προβλέπει χαλικόστρωση και όχι ασφαλτόστρωση και έλαβε έγκριση τέλος του 2021. Στην συνέχεια νέο εμπόδιο τεχνικής (ή τεχνητής) φύσης προβάλλεται από το Δασαρχείο Ξάνθης, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διακήρυξη ηλεκτρονικού διαγωνισμού για το έργο. Αυτό ήταν θέμα χρημάτων και ειδικότερα ότι χρειαζόταν άλλα 50.000 ευρώ. Η Περιφέρεια πρόσθεσε και τα 50.000 ευρώ που υπολείπονταν αλλά το έργο δεν προκηρύχθηκε. Το χρονοδιάγραμμα της δημοπράτησης του έργου έληξε τον Μάιο του 2024.
Στους δήμους τα ΚΑΕΚ του δρόμου
Αντ’ αυτού προέκυψε νέο ζήτημα από την μεταφορά των Δασαρχείων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης στο ΥΠΕΝ. Όπως μας ανέφερε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Χρήστος Μήλιος, το Δασαρχείο ως φορέας μεταφέρθηκε στο ΥΠΕΝ ωστόσο δεν έχει εκδοθεί ακόμη η συλλογική απόφαση για την μεταφορά του έργου και της χρηματοδότησης στο ΥΠΕΝ μέχρι στιγμής.
Ο κ. Μήλιος πρόσθεσε ότι η πρόθεση είναι το έργο να το αναλάβουν οι δήμοι Μύκης και Ξάνθης στο κομμάτι που αναλογεί τον καθένα και τα ΚΑΕΚ του δρόμου έχουν εγγραφεί στην ιδιοκτησία των Δήμων Μύκης και Ξάνθης και όχι στο Δασαρχείο Ξάνθης και είναι αυτοί που θα πρέπει να αναζητήσουν την χρηματοδότηση του έργου που ανέρχεται σε 550.000 ευρώ.
Πρόθεση υπάρχει από τους δήμους Μύκης και Ξάνθης για την υλοποίηση του έργου
Σύμφωνα με πληροφορίες μας υπάρχει επικοινωνία του δήμου Μύκης με τον δήμο Ξάνθης επί του θέματος και σύντομα θα γίνει μια συνάντηση για να διευκρινιστούν οι προθέσεις αλλά και πως μπορούν να συνεργαστούν για την υλοποίηση του έργου.
Παγωμένο το έργο ασφαλτόστρωσης στην Κοττάνη
Αυτό το έργο δεν έχει ανάλογη προϊστορία έχει όμως πολλές δυσκολίες και λόγω της γεωμορφολογίας του εδάφους που αυξάνουν το κόστος. Αυτός είναι και κυριότερος λόγος που η προσπάθεια που έγινε από τον πρώην αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Νίκο Ευφραιμίδη δεν προχώρησε. Επί των ημερών του είχε γίνει μελέτη ωστόσο διαπιστώθηκε ότι το κόστος είναι μεγάλο και δεν υπήρχε δυνατότητα χρηματοδότησης και μέσω Interreg που έχει κλείσει. Ένα διάστημα μάλιστα είχε ζητηθεί η συνδρομή του Δ.ΣΣ για τη συντήρηση του δρόμου. Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για 6 χιλιόμετρα που αυτή τη στιγμή είναι χωματόδρομος. Στην Κοττάνη υπάρχει μία παραδοσιακή ταβέρνα που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον ντόπιων και ξένων και πολλές φορές έχει μπει στη λίστα με βραβευμένους γαστρονομικούς προορισμούς.


