Αρχική ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ Πρόσωπα & Γεγονότα, Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

Πρόσωπα & Γεγονότα, Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

0

Την Κυριακή γυρίζουμε τους δείκτες των ρολογιών μας 1 ώρα πίσω


Την τελευταία Κυριακή του Οκτώβρη (26-10-25) θα πρέπει να μετακινήσουμε τους δείκτες των ρολογιών μια ώρα πίσω, κερδίζοντας μια ώρα ύπνου παραπάνω, από την αλλαγή της ώρας.
Έτσι, στις 4.00 τα ξημερώματα γυρίζουμε πίσω τα ρολόγια, προκειμένου να δείξουν 03.00π.μ. και να ξεκινήσει η χειμερινή ώρα.
Οι περισσότερες από τις συνδεδεμένες στο διαδίκτυο συσκευές που έχουμε στο σπίτι, όπως κινητά τηλέφωνα, έξυπνα ρολόγια, υπολογιστές ή tablet, αλλάζουν αυτόματα την ώρα. Όπως είναι φυσικό, στις συσκευές με μπαταρίες πρέπει ν’ αλλάξουμε την ώρα χειροκίνητα.
Γ.Δ.


Bαμβάκι: Στο μείον
Μία από τις καλλιέργειες που πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν από τις καλές σε οικονομική απόδοση στο νομό μας, το βαμβάκι, περνάει σήμερα κρίση.
Συνομιλώντας με παραγωγούς, μου εξηγούσαν ότι η σοβαρή αιτία της απομάκρυνσης από το βαμβάκι αποτελεί η χαμηλή τιμή αγοράς.
Έτσι, μια δυναμική καλλιέργεια μειώθηκε στο νομό μας, όπως και στο νομό Ροδόπης, αναπόφευκτα διότι μειώθηκε η διεθνής τιμή του.
Η Αίγυπτος και άλλες χώρες όπως αυτή, παράγουν μεγάλες ποσότητες και σε φθηνότερη τιμή. Έτσι, η τιμή αυτή της αγοράς δεν συμφέρει στον Έλληνα παραγωγό που στρέφεται τελικά προς άλλα αγροτικά είδη, όπως τα ακτινίδια, όπου το έδαφος βοηθά.
Γ.Δ.


Άνοιξε η «Αρτόπολις»
Τη μία μέρα, προχθές, γράφαμε για την «Αρτόπολις» που είναι κλειστή ως αρτοποιείο 3 μήνες για άγνωστους λόγους, και την επόμενη ημέρα η επιχείρηση ξεκίνησε τη λειτουργία της. Τι σύμπτωση κι αυτή;
Τέλος πάντων, οι πελάτες, οι περισσότεροι μάλλον γύρισαν πίσω διότι διαπίστωσα αυξημένη κίνηση και πάλι όπως πριν.
Γ.Δ.


Έχασε 100 εκ. ευρώ η Θράκη
Η ευλογιά των αιγοπροβάτων δεν θίγει άμεσα μόνον τους κτηνοτρόφους της Θράκης οικονομικά. Θίγει οικονομικά όλες τις τάξεις˙ εξαιτίας της δραματικής μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος.
Την διαπίστωση αυτή δεν την κάνει κάποιος άσχετος και χωρίς στοιχεία. Την κάνει ο Στέφανος Δουκίδης, από τα γνωστά τυροκομεία Δουκίδη, ο οποίος στην πρόσφατη ενημέρωση καταθέτει την εκτίμησή του ότι η Θράκη έγινε, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 «φτωχότερη» κατά 100 εκ. ευρώ ενώ αποδίδει 10 εκ. λιγότερους φόρους στο κράτος.
Ο ίδιος θυμίζει πως μέχρι τον Σεπτέμβριο, το σύνολο των θανατώσεων ζώων είναι: Για Ξάνθη 52.500, Ροδόπη 30.000 και Έβρος 32.000.
Είμαστε που είμαστε τελευταίοι σε Ελλάδα και Ευρώπη, ήρθε και η ευλογιά στη Θράκη για να μας ζημιώσει ακόμη πιο πολύ.
Γ.Δ.


Αλλάζουν όλα στις άδειες οδήγησης της ΕΕ
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σειρά αλλαγών με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών. Οι αναθεωρημένοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ μέσα στο 2025 και τα κράτη- μέλη θα έχουν 3 χρόνια για να ενσωματώσουν τις διατάξεις στο εθνικό τους δίκαιο και ένα χρόνο επιπλέον για την πλήρη εφαρμογή τους. Δηλαδή οι αλλαγές θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα το αργότερο μέχρι το 2029.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις οι υποψήφιοι οδηγοί θα πρέπει πλέον να γνωρίζουν περισσότερα από την απλή οδήγηση, για το λόγο αυτό οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν εκπαίδευση σε θέματα όπως: οι κίνδυνοι από τα τυφλά σημεία, η χρήση συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, το ασφαλές άνοιγμα θυρών, καθώς και οι απόσπαση της προσοχής από κινητά τηλέφωνα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται επίσης στην ασφάλεια πεζών, παιδιών και ποδηλατών.
Οι νέες άδειες οδήγησης θα έχουν διάρκεια 15 ετών για Ι.Χ. και μοτοσικλέτες και 5 ετών για φορτηγά και λεωφορεία. Τα κράτη μέλη θα μπορούν να μειώνουν τη διάρκεια ισχύος για οδηγούς άνω των 65 ετών, ενώ προβλέπονται συχνότεροι ιατρικοί έλεγχοι και μαθήματα επανεκπαίδευσης για αυτές τις ηλικίες. Πριν την έκδοση ή ανανέωση κάθε άδειας, θα απαιτείται ιατρικός έλεγχος που θα περιλαμβάνει όραση και καρδιολογική αξιολόγηση.
Για πρώτη φορά, καθιερώνεται δοκιμαστική περίοδος τουλάχιστον δύο ετών για όλους τους νέους οδηγούς. Κατά τη διάρκειά της, θα ισχύουν αυστηρότερες ποινές για παραβάσεις όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Η αναστολή ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε ένα κράτος μέλος θα ισχύει και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, δηλαδή όποιος οδηγός χάνει το δικαίωμα οδήγησης σε μια χώρα, δεν θα μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί σε μια άλλη.
Γ.Δ.


Προσπάθησαν και οι δύο
Η Ξάνθη χρειάζεται συνεννόηση, όχι αντιπαραθέσεις.
Ξεκινώ από την αναφορά αυτή διότι ο δήμος Ξάνθης στο σύνολό του, εννοώ και την αντιπολίτευση μαζί, θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένος και ενωμένος για μια επιτυχία.
Αναφέρομαι για την επιτυχία ως προς την υπόθεση της ΔΕΥΑΞ με το νερό από το Νέστο.
Είναι γνωστό και αποδεκτό πως υπάρχει η συνέχεια στις δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες.
Κάποια έργα υλοποιούνται κατά τη διάρκεια της θητείας μιας κυβέρνησης, κάποια όχι.
Η έξυπνη διάδοχη κυβέρνηση συνεχίζει και ολοκληρώνει το έργο. Το ίδιο θα συμβεί και με τις δικές της μελέτες ή έναρξη ενός μεγάλου έργου που το ολοκληρώνει η νέα.
Λοιπόν, απλά τα πράγματα και στον δήμο Ξάνθης. Ξεκίνησε τις προσπάθειες η διοίκηση Τσέπελη, τις ολοκλήρωσε επιτυχώς η διοίκηση Κοντού.
Συγχαρητήρια και στους δύο και πάμε για άλλα έργα.
Σημειώνω ότι οι εντάσεις καίνε την ουσία του θέματος και παράλληλα μειώνουν το κύρος της Αυτοδιοίκησης προς την κοινωνία.
Αντί χαράς και ικανοποίησης να έχουμε αντιπαραθέσεις, όταν ο δήμος Νέστου είναι πυρ και μανία εναντίον μας; Γρήγορα τα μαχαίρια στις θήκες…
Γ.Δ.


Μην χάσουμε το τρένο


Η Ελλάδα αλλάζει κάτω από την πίεση μιας πραγματικότητας που δεν μπορεί να μην την αποδεχτεί, να μην βαδίσει παράλληλα μ’ αυτήν.
Αφορμή για το σχόλιο παίρνω από την ανακοίνωση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη ότι η χώρα μας μπαίνει σε μια νέα εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού, με κεντρικό πυλώνα την Τεχνητή Νοημοσύνη. Ο ίδιος παράλληλα συμπλήρωσε πως θεωρεί απαραίτητη την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε κάθε πτυχή της οικονομίας και του κράτους.
Συμπέρασμα από τα παραπάνω;  Οι αλλαγές δεν έρχονται. Είναι ήδη εδώ. Κάποιοι τις βλέπουν, κάποιοι όχι και κάποιοι πρωτοπόροι όπως ο Πιερρακάκης εξηγεί στους αργοπορούντες ότι απαιτείται εγρήγορση, ανοιχτό μυαλό για την ένταξη της χώρας στην ψηφιακή εποχή για να μην μένουμε στην αποβάθρα κοιτώντας τα τρένα του εκσυγχρονισμού να περνούν χωρίς εμάς…
Γ.Δ.


Τα κτήρια χρειάζονται φροντίδα
Τα κτήρια έχουν χρόνο ζωής. Τα κτήρια χωρίς συντήρηση και φροντίδα σίγουρα έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής. Παράλληλα όμως «μιλούν» με το να πέφτουν σοβάδες και αλλού ολόκληρα σαχνισιά. Σε κάποια σημεία, οι πολίτες κυκλοφορούν με το βλέμμα στραμμένο προς τα πάνω, ενώ οι λύσεις καθυστερούν χρόνια.
Η Παλιά Πόλη το καμάρι μας, δεν χρειάζεται μόνο αισθητική αναβάθμιση, χρειάζεται σχέδιο ασφάλειας και πρόληψης. Γιατί κάθε κομμάτι που πέφτει από τα κτήρια είναι κομμάτι από την ιστορία αλλά και την αξιοπιστία μιας πόλης που ξεχνά να συντηρηθεί. Η πτώση σοβάδων όπως μου έλεγε φίλος μηχανικός δεν είναι «ατύχημα». Είναι προειδοποίηση για την απουσία ελέγχου, συντονισμού και συντήρησης και ο δήμος είναι ο πρώτος που οφείλει να την ακούσει.
Γνωρίζω πως υπάρχουν άλλες προτεραιότητες στο δήμο μας. Το δέχομαι, όπως και άλλοι πολλοί δημότες. Θυμίζω όμως πως τουλάχιστον στην Παλιά Πόλη να υπάρξει ένα άλλου επιπέδου ενδιαφέρον. Κι αυτό διότι ο αριθμός των προβληματικών κτηρίων αυξάνεται αντί να μειώνεται, ότι αυτό σημαίνει για την εικόνα του «στέμματος» της Ξάνθης.
Γ.Δ.


Λαγός την πτέρην έσειε…
Την παροιμία «λαγός την πτέρην έσειε κακό της κεφαλής του» την γνωρίζετε; Ε, αυτό ακριβώς κάνει η αντιπολίτευση του δήμου Ξάνθης. Διαμαρτυρήθηκε γιατί δεν αναφέρθηκαν οι ενέργειες επί των ημερών της θητείας της, δηλαδή το αίτημα στην Αποκεντρωμένη για την παραχώρηση της άδειας χρήσης των Πηγών Παραδείσου που υπέβαλε τον Αύγουστο του 2023. Όσοι όμως θυμούνται τι προηγήθηκε θα πουν ότι αυτό το αίτημα έγινε για να δοθεί μια λύση γιατί η ΔΕΥΑΞ κοινώς την… πάτησε. Το 2019 πήρε απόφαση για συμβιβασμό και αποδοχή του τέλους που επέβαλε η ΔΕΥΑ Νέστου νομιμοποιώντας ουσιαστικά την αύξηση του 1000% και από τα 40.000 που πλήρωνε τον χρόνο, έφτασε να πληρώνει 400.000 ευρώ!  Μετά όμως προσπάθησε να το διορθώσει κάνοντας ανάκληση της απόφασης της σύμβασης αλλά αυτή κατέπεσε στα δικαστήρια γιατί η ανάκληση ήταν μονομερής.
Η νυν δημοτική αρχή κράτησε χαμηλούς τόνους για το θέμα στην πρώτη ανακοίνωση. Σε ρεπορτάζ του «Ε» γίνεται αναφορά μέσα από τις δηλώσεις του προέδρου της ΔΕΥΑΞ Γιάννη Ζερενίδη και του νομικού συμβούλου Στέργιου Γιαλάογλου. Εφόσον λοιπόν η πρώην δημοτική αρχή και διοίκηση της ΔΕΥΑΞ ζητά μερίδιο της επιτυχίας μήπως είναι και έτοιμη να αναλάβει τις ευθύνες για τους χειρισμούς εκείνης της περιόδου ,που όπως λέει ο νυν δήμαρχος κόστισαν 2,1 εκ. ευρώ στην ΔΕΥΑΞ;  Χρήματα που πλήρωσαν οι Ξανθιώτες.
Μ.Ξ.


Ο παραλογισμός στο μεγαλείο του!
Για πολλοστή φορά θα αναφερθούμε στο θέμα του κάθετου άξονα και στον παραλογισμό του ελληνικού δημοσίου. Το α’ τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» που υποτίθεται ότι τελείωσε δεν μπορεί να παραδοθεί στην κυκλοφορία όχι μόνο γιατί δεν έχει οριστεί ακόμη ο φορέας που θα αναλάβει της συντήρησή του αλλά γιατί το υπόλοιπο τμήμα δηλαδή »Δημάριο – Μελίβοια» είναι σε τέτοια χάλια που δεν μπορεί να δεχτεί τον φόρτο ενός κάθετου άξονα. Πράγμα που σημαίνει ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία  το α’ τμήμα, όταν βελτιωθεί το β΄ τμήμα. Αλλά αυτό ενώ προκηρύχθηκε μπλόκαρε από τις αλλεπάλληλες προσφυγές, ακυρώθηκε και ….αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί. Τα 3 εκ. ευρώ που γράψαμε σε ρεπορτάζ δόθηκαν για να εκκινήσουν οι διαδικασίες όχι για το έργο που έχει προϋπολογισμό 48 εκ. ευρώ και δεν έχει χρηματοδότηση γιατί απεντάχθηκε.
Πού είναι ο παραλογισμός; Το έργο δεν προκηρύχθηκε εξ αρχής ενιαίο αλλά σε δύο κομμάτια γιατί το α’ κομμάτι χρηματοδοτήθηκε από το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg και εξαίρεσαν το β΄ τμήμα ως μη …διασυνοριακό αντί να ενισχύσουν τον κωδικό και να γίνει ενιαίο!  Και τώρα πρέπει να περιμένουν να γίνει το β΄τμήμα που σίγουρα θα περάσουν το λιγότερο 5 – 6 χρόνια και αν για να δοθεί στην κυκλοφορία! Μέχρι τότε το α’ τμήμα θα χρειάζεται ξανά συντήρηση!
Ο παραλογισμός στο μεγαλείο του!
Μ.Ξ.


 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόσωπα & Γεγονότα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025

Τουρισμός στις ράγες Πριν λίγο καιρό οι τοπικοί μας άρχοντες αλλά και οι Περιφερειακοί, αν…