Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ισπανία υποδέχθηκε το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης

Μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ισπανία υποδέχθηκε το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης

0

Μια ευρωπαϊκή συνεργασία που ενώνει σχολεία, πολιτισμούς και νέες τεχνολογίες μέσα από τη δημιουργική μάθηση

 

Τις πόρτες του άνοιξε για να υποδεχθεί επτά μαθητές και δύο εκπαιδευτικούς από το σχολείο IES Anna Maria Matute της Cabanillas del Campo (Guadalajara) της Ισπανίας το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης από τις 19 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Edición y narración plurilingüe y creativa de cuentos mediante las IA”, το οποίο εστιάζει στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργική γραφή και αφήγηση ιστοριών.

Η εκπαιδευτική αυτή κινητικότητα αποτέλεσε συνέχεια της περσινής επίσκεψης μαθητών του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης στην Ισπανία, επιβεβαιώνοντας τη γόνιμη συνεργασία και την ισχυρή φιλία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των δύο σχολείων. Η άφιξη των Ισπανών μαθητών συνοδεύτηκε από ενθουσιασμό και συγκίνηση, καθώς επρόκειτο για μια επανασύνδεση φίλων που είχαν ήδη γνωριστεί και συνεργαστεί κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι φιλοξενούμενοι συμμετείχαν σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και δημιουργικών δράσεων, με στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών, την ενίσχυση της διαπολιτισμικής κατανόησης και την προώθηση της συνεργατικής μάθησης.

Ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα κατείχε η παρουσίαση του Ισπανού εκπαιδευτικού κ. Raúl López Ibar, ο οποίος ανέλυσε τους στόχους και τη φιλοσοφία του προγράμματος Erasmus+, εστιάζοντας στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) ως εργαλείου υποστήριξης της δημιουργικής γραφής. Όπως τόνισε, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στη μαθησιακή διαδικασία, αρκεί να διατηρείται η πρωτοτυπία, η προσωπική έκφραση και η ανθρώπινη δημιουργικότητα στο επίκεντρο.

Οι μαθητές εργάστηκαν σε μεικτές ομάδες Ελλήνων και Ισπανών, δημιουργώντας πρωτότυπες ιστορίες και καλλιτεχνικά έργα εμπνευσμένα από ελληνικούς και ισπανικούς πολιτιστικούς τόπους. Τα έργα αυτά εμπλουτίστηκαν με εικόνες και μουσική που παρήχθησαν μέσω εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας στη δημιουργική έκφραση.

Παράλληλα, οι φιλοξενούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό και τη φυσική ομορφιά της περιοχής. Επισκέφθηκαν τη Θάσο, την Καβάλα, τους Φιλίππους και τη Θεσσαλονίκη, ενώ περιηγήθηκαν σε σημεία ενδιαφέροντος της Ξάνθης, όπως το Λαογραφικό Μουσείο, η Οικία Μάνου Χατζιδάκι, το Σπίτι της Ευρώπης, ο ποταμός Νέστος και η Λίμνη Βιστωνίδα.

Η τελευταία ημέρα της επίσκεψης, αφιερωμένη στη Θεσσαλονίκη, ολοκλήρωσε το πρόγραμμα με μια επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου οι μαθητές γνώρισαν σημαντικές πτυχές της ιστορίας και του πολιτισμού της Μακεδονίας. Η εμπειρία αυτή άφησε σε όλους ανεξίτηλες εντυπώσεις και συναισθήματα χαράς, συγκίνησης και δημιουργικής έμπνευσης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόεδρος Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αιμοδοσίας: Από την Ξάνθη στάλθηκε ένα ισχυρό μήνυμα προς τους αιμοδότες όλου του κόσμου

Ο Dr. Sayah Abdelmalek ευχαρίστησε την «Αγάπη» και τον Γ. Παπαχρόνη για τη θερμή φιλοξενία…